Auto tirgus un apkopes nozares līderis “Moller Baltic Import”

Auto nozarē 90% no valsts budžeta ieņēmumiem nodrošina tikai 3% jeb 135 no nozares uzņēmumiem.

Auto tirgus un apkopes nozares līdere ar 178,9 miljonu eiro apgrozījumu pērn bija “Moller Baltic Import”, liecina “Firmas.lv” un aģentūras LETA veidotais “Latvijas biznesa gada pārskats 2015”.

Otra lielākā kompānija pēc apgrozījuma pērn bija SIA ROSVI ar 69,7 miljonu eiro apgrozījumu, bet trešā – SIA LATAKKO ar 54,1 miljona eiro apgrozījumu.

“Top 10” iekļuvuši arī tādi uzņēmumi kā SIA “Moller Auto Latvia” ar 47,4 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Domenikss” ar 41,6 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Inchcape BM Auto” ar 38,6 miljonu eiro apgrozījumu, valsts AS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” ar 37,3 miljonu eiro apgrozījumu, SIA “Scania Latvia” ar 36,1 miljona eiro apgrozījumu, SIA “Inter cars Latvija” ar 34,3 miljonu eiro apgrozījumu un AS “Wess” ar 33,1 miljona eiro apgrozījumu.

“Domeniksa” valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska skaidro, ka transporta un loģistikas nozarei aizvadītais un šis gads ir bijis ļoti izaicinošs un Krievijas-Ukrainas krīze ir atstājusi nopietnu iespaidu uz to. Likumsakarīgi sarežģītā politiskā un ekonomiskā situācija atstās arī iespaidu uz auto nozari. Lai arī aktuālie “Domeniksa” grupas pārdošanas rezultāti 2014. un 2015.gada pirmajos sešos mēnešos liecina par pārdoto auto pieaugumu, ilgtermiņā uzņēmums noteikti izjutīšot šīs krīzes sekas Latvijas ekonomikā.

Uzņēmuma vadītāja arī norāda, ka pašlaik Latvijā daudz vairāk izjūtams nozares nesakārtotības un saprātīga regulējuma trūkums, kas nodara kaitējumu godīgiem auto tirgotājiem un nekādā veidā neveicina pelēkā sektora mazināšanos nozarē. Tā rezultātā valsts budžetam katru gadu garām aizejot simtiem miljonu eiro iespējamās nodokļu naudas.

Auto nozarē 90% no valsts budžeta ieņēmumiem nodrošina tikai 3% jeb 135 no nozares uzņēmumiem. “Tā ir neiedomājama asimetrija un liecina par nopietnām un ieilgušām problēmām, kurām nepieciešams tūlītējs risinājums, pretējā gadījumā mēs nolemjam šo nozari arī turpmākai stagnācijai. Atsevišķos jaunu automašīnu tirdzniecības salonos ir parādījusies tendence, kad tirgotāji atklāti manipulē ar automašīnu cenu, tādējādi apejot Pievienotās vērtības nodokļa likumu,” uzskata Sadauska. Viņa skaidro, ka 60 500 eiro ir automašīnas cena un slieksnis, līdz kuram auto pircējs var pieprasīt no Valsts ieņēmumu dienesta (VID) atgūt nomaksāto pievienotās vērtības nodokli (PVN). Līdz ar to auto tirgotāja interesēs ir pārdot automašīnas, kuru cena ir mazāka par šo slieksni, un tirgotājs ir gatavs krāpties ar auto cenu.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.