Kā Tu domā, kurš ir autobūves pēdējās divdesmitgades lietderīgākais tehnoloģiskais jaunievedums?

Uzskaitījām šeit pārīti no jaunievedumiem – balso komentāros par savu TOP 3! Bet, ja ir vēl kāda tehnoloģija, kura šeit nav minēt – raksti komentāros.

  1. Adaptīvā bremžu gaismu sistēma -Tā informē aizmugurē esošos satiksmes dalībniekus par ārkārtas bremzēšanu. Bremzēšanas signālugunis sāk mirgot straujas bremzēšanas gadījumā un pie automobiļa pilnīgas apstāšanās tiek aktivizētas avārijas gaismas.
  2. Adaptīvā bremžu sistēma –  nodrošina sausus bremžu diskus arī uz slapjas brauktuves. Īsie bremžu impulsi stimulē ūdens nožūšanu no bremžu diskiem, lai nepieciešamības gadījumā tie varētu nodrošināt maksimāli efektīvu bremzēšanu.
  3. Adaptīvā kruīza vadība – Adaptīvā kruīza vadība tiek piedāvāta kombinācijā ar pirmssadursmes drošības sistēmu jo šīs iekārtas izmanto vienu un to pašu progresīvo milimetru viļņu radara tehnoloģiju. Kamēr automašīnas priekšā nav lēnāk braucoša transportlīdzekļa, ACC darbojas tieši tāpat kā tradicionālā kruīza vadības sistēma. Tad sistēma atbilstoši samazina kustības ātrumu, pielāgojot dzinēja darbību vai darbinot bremzes. Vadītājam ir iespēja izvēlēties attālumu, kāds jāsaglabā līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim, un sistēma automātiski uztur noteikto attālumu, atbilstoši priekšā braucošā transportlīdzekļa ātrumam pielāgojot bremžu vai dzinēja darbību. Tiklīdz ceļš atkal ir brīvs, sistēma pakāpeniski atjauno sākotnēji iestatīto ātrumu.
  4. Aizmugures aizkarveida drošības spilveni – Aizsargā aizmugurē sēdošo galvas, ja notiek sadursme no aizmugures.
  5. Aizmugurējais centrālais gaisa spilvens – Atrodas aizmugures sēdekļa centrālajā konsolē un tas paredzēts, lai samazinātu sekundārās traumas sānu sadursmes gadījumos.
  6. Aklās zonas brīdinājuma sistēma (BLIS) – Pie sānu spoguļiem ir kameras, kas seko līdzi vai kāds auto, motocikls neatrodas aklajā zonā un par to brīdina vadītāju
  7. Aktīvie galvas balsti –  Saņemot informāciju no sensoriem par sadursmi, tie dažu mikrosekunžu laikā izbīdās uz priekšu samazinot attālumu līdz vadītāja, pasažiera galvai, samazinot traumatisma iespēju.
  8. Atpakaļskata kameras – Kad darbojas palīgsistēma automašīnas novietošanai sāvvietā, monitorā redzama arī zona aiz automašīnas. Ieslēdzot atpakaļgaitu, atpakaļskata videokamera sāk pārraidīt attēlus no automašīnas aizmugures uz displeju. Tas ļoti atvieglo automašīnas novietošanu, īpaši atpakaļgaitā iebraucot šaurā stāvvietā.
  9. Automatizētā pārnesumkārba – Dubultā sajūga sistēma ir robotizēta manuālā pārnesumkārba, kas izmanto divus sajūgus. Atrodoties vienā pārnesumā, darbam gatavs jau ir arī nākamais, kas tiek aktivizēts automātiksi vai manuāli ar taustiņslēgiem pie stūres / ātruma pārslēgu.
  10. Automātiskā gaisa recirkulācijas sistēma ar smoga sensoru. – Sistēma automātiski pārslēdz ventilācijas sistēmu recirkulācijas režīmā, tiklīdz konsatē gaisa piesārņojumu. Sistēma atgriežas pie svaiga gaisa ieplūdes tiklīdz piesārņojuma līmenis ir samazinājies. Sistēmas spēj atklāt putekļus, ziedputekšņus, dūmus un oglekļa dioksīdu. 
  11. Automātiskās bremzēšanas sistēma (City Safety)  – Tā mazina sadursmes iespejas, ja vadītājs nepievērš uzmanību uz ceļa. Līdz 20 km/h novērš sadursmi ar priekšā stāvošu vai lēnāk braucošu auto. Jaunākās automātiskā bremzēšanas sistēmas atpazīst arī gājējus.
  12. Automātiskās tuvās/tālās gaismas –  Sistēma pārslēdz tālās gaismas uz tuvajām automātiski, ja kamera, kas integrēta atpakaļskata spoguļos fiksē noteiktu gaismas spilgtumu, kā arī ieslēdz atpakaļ tālās gaismas, kad ceļs ir tīrs. Tā var noteikt no priekšā tuvojošos transportlīdzekļus līdz pat 1000 metru attālumā un aizmugurējos transportlīdzekļus līdz pat 500 metru atālumam. Sistēma automātiksi ieslēdz tuvās gaismas, ja iebraucam apgaismotā ceļa posmā. Nav izslēgta iespēja pašam manuālā veidā ieslēgt atpakaļ tālās gaismas, ja uzskatāt to par vajadzīgu. Jaunākās paaudzes sistēmas spēj 40 milisekunžu laikā pielāgot lukturu starus atkarībā no satiksmes apstākļiem, vienmēr nodrošinot maksimālu redamības dipazonu, tai pašā laika nepžilbinot citus satiksmes dalībniekus.
  13. Automobiļu savstarpējā komunikācija (V2V) – Sistēma apmainās ar informāciju no auto uz auto par laika un ceļa apstākļiem, sastrēgumiem u. c. Šādas sistēmas mērķis ir padarīt pieejamu šo informāciju citiem transpostlīdzekļiem. Dati tiek sūtīti pa tiešo uz tuvumā esošajiem transportīdzekļiem, izmantojot WLAN tehnoloģiju. Tas dod iespēju nosūtīt brīdinājumus par tuvumā esošiem sastrēgumiem,  pēkšņu vētru vai “melnā ledus”  ceļal posmiem. Kombinācijā ar adaptīvo kruīza kontroli šādai sistēmai ir liels potenciāls uzlabot satiksmes drošību.
  14. Balss komandas – Vairākas automobiļa sistēmas var vadīt ar balss komandu palīdzību. Tas nozīmē, ka Jūs varat vadīt satelītnavigācijas, gaisa kondicionētāja, audiosistēmas un telefona darbību, neatlaižot rokas no stūres.
  15. BOXER tipa dīzeļmotors – Dzinējs ar horizontāli novietotiem cilindru blokiem.Viegli svarā un kompakti šie dzinēji darbojas daudz gludāk un vienmērīgāk kā V veida vai līnij-veida dzinēji. Papildus priekšrocības ir zemāks gravitācijas centrs, mazāk vibrācijas un augstāka uzticamība.
  16. Bremžu kontroles sistēma pagriezienos – Sistēma tiek regulēta ar ABS palīdzību un atšķirībā no ESP darbības, sistēma ieslēdzas tikai tad kad tiek iedarbinātas bremzes. Iekārta aprēķina sānspēku līkumos un nodrošina lai akatram ritenim tiktu pielikts optimālais bremzēšanas spēks. Tādējādi nekad netiek zaudēta vadāmība pagriezienos, netkarīgi no auto svara un kustības trajektorijas.
  17. Bremžu pastiprinātāja sistēma (BAS) -Pētījumi liecina, ka dažās ārkārtas bremzēšanas situācijās daudzi vadītāji nepietiekami stipri piespiež bremžu pedāli vai pārāk ātri atlaiž to. Ja rodas kāda no minētajām situācijām, bremžu pastiprinātāja sistēma (BAS) automātiski nodrošina papildu bremzēšanas spēku. Tas palīdz bremzēt vienmērīgi, droši un maksimāli spēcīgi. Tas viss notiek nepilnā sekundē un tik nemanāmi, ka Jūs, iespējams, nekad pat neuzzinātu, ka darbojusies sistēma BAS.
  18. Bremžu reģenerācijas iekārtas –  Sistēma pārvērš elektrībā kinētikso enerģiju, kas rodas bremzēšanas procesā un uzlādē akumulatora bateriju. Tādējādi ģenerators tiek darbināts tikai daļēji, un rodas degvielas un jaudas ekonomija.
  19. Divu degvielu dzinēji (Flexible-fuel vehicle FFV) – Dzinējs, kas spēj darboties ar parasto benzīnu un biobenzīnu E85. Abas degvielas tiek lietas  vienā tvertnē.
  20. Dīzeļdzinēju selektīvā izplūdes gāzu attīrīšanas sistēma – SCR (Selective Catalytic Reduction) –-Šo sistēmu veido īpašs katalizators, dozators, smidzinātājs un “AdBlue” šķidruma tvertne. Izplūdes gāzes tiek novadītas uz selektīvo katalizatoru, tajā pašā laikā katalizatorā tiek iesmidzināts “AdBlue” šķīdums.. Pateicoties šai sistēmai kaitīgās NOx molekulas izplūdes gāzēs nonāk gāzveida slāpekļa un ūdens tvaiku veidā.
  21. DMIC – Sānu drošības spilvens kabrioletam
  22. Drošības jostu gaisa spilveni  – Gaisa spilveni, kas iebūvēti pašās drošības jostās.
  23. Ekonomiskas braukšanas palīgsistēmas – Vairākos jaunākajos hibrīda modeļos sistēmas piedāvā autovadītājiem izvēlēties darbības veidu, kas var palīdzēt viņiem iegūt maksimālu degvielas ekonomiju. Tie izpaužās kā  integrēti  vizuālie palīglīdzekļi, kas instrumentu paneļa displejos  “māca” autovadītājiu, kā vadīt efektīvāk.
  24. Elektriskais sūres pastiprinātājs – Šīs sistēmas ieguvumi ir lielāka degvielas ekonomija un mazāks  riepu nodilums. Turklāt elektriskais stūres pastiprinātājs prasa mazāk vietas nekā hidrauliska sistēma, un tai ir zemas uzturēšanas izmaksas. Elektriskais stūres pastiprinātājs spēj dinamiski pielāgoties braukšanas apstākļiem – uz vietas griežot stūre kļūst vieglāka, savukārt ātri braucot stingrāka.
  25. Elektroniskā pneimatiskā balstiekārta – Pneimatiskās balstiekārtas gadījumā ikviena no četrām balstiekārtas daļām tiek nepārtraukti elektroniski regulēta atbilstoši automašīnas kustības ātrumam un ceļa segumam. Tādējādi tiek uzlabots braukšanas komforts un vadāmība. Pārsniedzot noteiktu ātrumu, pneimatiskā balstiekārta pazemina automašīnas šasiju, lai panāktu lielāku stabilitāti un labāku aerodinamiku. Pateicoties automātiskai pašlīmeņošanai, tiek saglabāts optimāls automašīnas līdzsvars jebkurā noslodzē..
  26. Elektroniski regulēta dzesēšanas gaisa pieplūde – Nepārtraukta gaisa plūsma caur radiatoriem paaugstina gaisa pretestību un ietekmē aerodinamiskos rādītājus. Elektroniski vadāmas gaisa atveres radiatorā atver un aizver ventilācijas gaisa ieplūdes, tādējādi tās ir atvērtas tikai tad, kad ventilācijas gaiss ir nepieciešams. Kad atveres ir ciet, gaisa pretestība un degvielas patēriņš samazinās.
  27. Elektroniskie  pedāļi – Ierastās mehāniskās sasaistes vietā vadība notiek ar elektrisko impulsu palīdzību, kas nodrošina ātrāku vadību un samazina automašīnas svaru. 
  28. Enerģiju ekonomējošās sistēmas – Sistēma novērtē kādas no darbojošām automobiļa iekārtām ir nebūtiskas un izslēdz tās uz laiku, lai taupītu enerģiju un līdz ar ko samazinātu degvielas patēriņu.
  29. Gaisa drošības spilveni motociklos – Gaisa spilvens, kas pasargā vadītāju no frontālās sadurmes.
  30. Gaismas sensors – Gaismas sensori spēj konstatēt izmaiņas apgaismojumā – piemēram iesājoties krēslai vai iebraucot tunelī. Sistēma spēj automātiski ieslēgt tuvās gaismas lukturus.
  31. Gaismu emitējošās diodes (LED) – Gaismu emitējošās diodes (LED) ir ne tikai modernākas par tradicionālajām spuldzēm ar kvēldiegu, bet to radītā gaisma ir izteiksmīgāka un spilgtāka, turklāt tā veicina drošību. LED lukturi ir arī daudz efektīvāki — patiesībā tie ir tik efektīvi, ka var pat samazināt degvielas patēriņu par vienu procentu. LED bremžu lukturi iedegas aptuveni 10 reizes ātrāk nekā parastās spuldzes, tādēļ aizmugurē braucošo transportlīdzekļu vadītājiem ārkārtas situācijā tiek dots ilgāks reakcijas laiks. Braucot ar 100 km/h lielu ātrumu, tas atbilst aptuveni par sešiem metriem īsākam apstāšanās ceļam, kam var būt izšķiroša nozīme.
  32. Gudrās aizdedzes atslēgas (Smart Key) – Azdedzes atslēgā iebūvētā sistēma spēj atpazīt tā īpašnieku. Kad tuvojaties automašīnai, raidītājs durvju rokturī identificē Jūsu elektronisko atslēgu – arī tad, ja tā ir kabatā vai somā – un pārbauda tās unikālo ID kodu. Ja kods sakrīt, durvis atveras, tiklīdz Jūs pieskaraties rokturim. Lai iedarbinātu automašīnu, Jums vairs nav jāievieto atslēga aizdedzē., bet jānospiež starta poga. Tāpat tā atcerās jūsu personīgos uzstādījumus: sēdekļa un stūres rata regulējumu, stereo uzstādījumu un daudz ko citu.
  33. Integrētais alkometrs (Alcoguard) –  Šī sistēma strādā sekojoši: pirms aizdedzes ieslēgšanas vadītājam ir jāpūš elpa speciālā ierīcē uz centrālā paneļa. Sistēma analizēs autovadītāja izelpu un šos datus sūtīs uz automašīnas elektronisko vadības sistēmu. Ja pieļautā alkohola norma izelpā būs pāsrniegta, dzinējs nedarbosies.
  34. Inteliģentā adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma  – Apgaismojums mainās atkarībā no braukšanas un ceļa apsākļiem. Inteliģentā adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma var noregulēt priekšējo lukturu leņķi atbilstoši braukšanas virzienam. Tas nozīmē, ka, tuvojoties pagriezienam, lukturi apgaismo tieši priekšā esošo ceļu, nevis ceļa malu. Sistēma mazina sasprindzinājumu, braucot diennakts tumšajā laikā, īpaši pa nepazīstamiem, līkumotiem ceļiem.
  35. Inteliģentā aizsardzība pret zādzību – Integrētas signalizācijas sistēmas kas nodrošina savienojumu ar jūsu transportlīdzekli, ja tas ticis nozagts. Trauksmes signāla aktivizācijas brīdī sistēma informē jūs par zādzību. Zādzības gadījumā ar jūsu piekrišanu ir iespējams aktivizēt izsekošanas moduli, nosūtot GSM signālu, lai noteiktu transportlīdzekļa atrašanās vietu un varētu to atgūt.
  36. Inteliģentā bremžu sistēma – Tās galvenais uzdevums ir samazināt slodzi auto vadītājam uz līkumota ceļa. Inženieri elektronisko stabilitātes sistēmu ir savienojuši ar GPS navigācijas sistēmu. Ja navigācijas sistēma brīdina, ka tuvojas bīstams ceļa līkums, tad auto brīdinās vadītāju, kā arī radīs pretspiedienu akseleratora pedālim un, ja nepieciešams, arī iedarbinās bremzes, lai papildu samazinātu auto ātrumu.
  37. Inteliģentā vadītāja informācijas sistēma (IDIS) – sistēma kas aizkavē dažādu paziņojumu vai telefona zvana pienākšanu sarežģītā satiksmes situācijā. Piemēram vadītājs griež pa kreisi, bremzē, liek ātrumā, šinī gadījuma telefona zvans vai kāds paziņojums uz borta datora tika parādīts ar novēlošanos, kad situācija kļūs mazāk stresaina.
  38. Inteliģentās stāvvietā novietošanas palīgsistēmas – Sistēmas, kas novietos automašīnu vietā, kur ir īpaši maz vietas. Ieprogrammējiet parametrus, un tā iebrauks vajadzīgajā vietā — jums tikai būs jākontrolē bremžu pedālis.
  39. Internets automašīnā – Mūsdienu tehnoloģijas piedāvā neierobežotu piekļuvi internetam automašīnā. Kad jūsu transportlīdzeklis stāv, varat ērti sērfot internetā ar tehnoloģijām, kas nodrošina ātru datu pārvadi. Displeja izšķirtspējas ir pielīdzināmas standarta portatīvajiem datoriem.
  40. ISOFIX – Stiprinājumu sistēma bērnu sēdeklīšiem
  41. Jaunās paaudzes bezpakāpju pārnesumkārba (variatori) –  Variatori nodrošina vienmērīgu automobiļa gaitu un ir tikpat ekonomiska kā mehāniskā ātrumkārba. Modernās bezpakāpju automātiskās ātrumkārbas ir ekonomiskas, izturīgas un spējīgas pārvadīt lielas jaudas un griezes momentus.
  42. Jaunās paaudzes DVD navigācijas sistēma – Precīza Jūsu atrašanās vieta tiek parādīta, izmantojot tehnoloģiju Global Positioning Satellite (GPS). Vienkārši ievadiet izvēlēto galamērķi, un navigācijas sistēma pāris mirkļos izplānos maršrutu, kura izpildei dos vispusīgus norādījumus. Valstīs, kur darbojas dinamiskā maršruta vadība (Dynamic Route Guidance jeb DRG), navigācijas sistēma nepārtraukti uztver jaunāko informāciju par satiksmes apstākļiem, piemēram, sastrēgumiem, negadījumiem un kavējumiem. Lai palīdzētu no tiem izvairīties, sistēma var ieteikt alternatīvu maršrutu. Šai sistēmai parasti tiek piesasitīta arī drošības sistēma, kas gadījumā ja auto iekļūst avārījā, pašas sazinās ar glābšanas dienestu, norādot auto koordinātes.
  43. Jaunās paaudzes elekroniskās stabilitātes kontroles sistēmas (ESP)  – Aktīvās drošības sistēmas ir papildinājušās ar apgāšanās kontroles sistēmu, kas nu jau kontrolē arī trešo dimensiju. Šīs sistēmas jau spēj atpazīt un caur ABS komponentiem novērst cikliskās sānu slodzes, ko rada piekabe. Tāpat jaunākās paaudzes ESP sistēmas paredz auto savaldīšanu uz ceļa, riteņiem izslīdot, ne tikai ar dzinēja apgriezienu samazināšanas un bremžu palīdzību, be arī automātiski piestūrējot riteņus un regulējot aktīvo piekari atbilstoši spēkam, kas iedarbojas uz asīm, ceļa segumam un daudziem citiem apstākļiem.
  44. Jaunās paaudzes hibrīdtehnoloģijas – Gudri apvienojot efektīvu benzīna vai dīzeļa dzinēju ar vienu vaivairākiem jaudīgiem elektromotoriem, mūsdienu automašīnas spēj panākt to, kas iepriekš nebija iespējams: augstas veiktspējas luksusa automašīnas jaudu un paātrinājumu savienojumā ar iespaidīgu degvielas ekonomiju un mazu izmešu daudzumu, kāds parasti raksturīgs mazākas klases automašīnām. Novatorisko tehnoloģiju pamatā ir intelekts, kas nepārtraukti vada šos enerģijas avotus un nodrošina elektrības ražošanu pietiekamā daudzumā. Akumulatoram nav nepieciešama uzlāde, jo tajā tiek uzkrāta enerģija, kas tiek saražota, ar vienmērīgu ātrumu braucot pa šoseju vai reģenerējošās bremzēšanas laikā.
  45. Jaunās paaudzes klimata kontroles sistēma (Forest AC) – Jaunā gaisa kondicionēšanas sistēma automātiski kontrolē –  temperatūru, ventilāciju, aromātu un gaisa mitrumu automašīnā, lai radītu patīkamu interjeru vidi pasažieriem, Tā izmanto vairākas progresīvas tehnoloģijas lai radītu  atsvaidzinošu klimatu, smaržas.  Sistēma ir izstrādāta, pamatojoties uz Tokijas Zinātņu universitātes pētījuma rezultātiem.  Pētījumā konstatēts, ka dažiem aromātiem ir zināma ietekme uz cilvēka psihisko darbību, kas acīmredzami ietekmē cilvēka prāta stāvokli.  Papildus gaisa tīrīšanas iekšējās temperatūras kontrolei salonā, jaunā sistēma arī kontrolē gaisa plūsmu, mitrumu, smaržu un citus faktorus, kas var ietekmēt prātu gan vadītājiem un pasažieriem. Lai kontrolētu mitrumu, sensori konstatē un novērš kondensāciju uz logiem, bet nepieļauj arī gaisa izžūšanu. Mitruma līmenis tiek turēts aptuveni 35% -55%,. Ar parastajām kondicionēšanas sitēmā gaisa mitrums salonā ir tikai 20%.
  46. Jaunās paaudzes logu tīrītāji – Tās logu slotiņas kurās nav izmantots parastā eņģīšu konstrukcija un turētāja rāmis. Šīs slotiņas ir aerodinamiskākas un labāk piekļaujas logam.
  47. Jumta lūkas ar iebūvētām saules baterijām – No tām uzkrātā enerģija tiek lietota dažādu elektrisko iekārtu darbināšanai, piemēram, elektriskā ventilatora darbināšanai, kas atdzesē auomašīnas salonu kad tā netiek darbināta, un nu jau  arī automašīnas piedziņai.
  48. Lietus sensors – Izmantojot infrasarkano staru tehnoloģiju, sistēma atpazīst ūdens pilienus uz stikla un noregulē priekšējā stikla tīrītāja ātrumu.
  49. Melnās kastes tehnoloģijas – Šādas sistēmas jau daudzus gadus ar panākumiem tiek lietotas aviācijā. Tās tiek izmantotas arī autobūvē, taču šobrīd tās tiek sauktas par “ieraksta iekārtām” Šie “rakstītāji” var pateikt policistiem un apdrošināšanas kompānijām, kur un cik ātri jūs braucāt, kā arī daudz ko citu. Plašu pielietojumu tās nav ieguvušas, jo joprojām norit diskusijas par to, ka šādas tehnoloģijas izmantošana tā būtu pārāk liela iejaukšanās cilvēku privātajās dzīvēs.
  50. Motobraucēja aizsargtērps ar gaisa spilvenu – Izstrādāts speciāli priekš moto šosejas sacīkšu braucējiem. Vadītājs ar kabeļa palīdzību ir savienots ar motociklu. Kritiena gadījumā kabelis atvienojas, un gaisa spilvens nostrādā pasargājot motobraucēja muguru.
  51. MyKey – Aizdedzes atslēga ar iebūvētu mikroshēmu, kas tā vadītājam ierobežo atļauto brakšanas ātrumu. Paredzēts autovadītājiem-jauniešiem. Tāpat vecāki var ieregulēt audio sistēmas skaļumu un drošibas jostu brīdinājumu signālus.
  52. Nakts redzamības iekārtas– Šīs sistēmas izmanto infrasarkanās kameras, kas fiksē priekšā esošos kustīgos objektus pamatojoties uz to izstaroto siltumu Šis attēls tiek parādīts melnā un baltā krāsā uz displeja monitors. Kamera spēj noteikt objektus līdz 300 metru attālumam, dodot vadītājam brīdinājumu par gaidāmo šķēršli. Braucot ar 100 km / h, brīdinājums tiks padots septiņas sekundes ātrāk, kas  ir vairāk nekā pietiekami lai veiktu izvairīšanās manervu.
  53. Palīsistēma, kas nodrošina drošu uz braukšanu un nobraukšanu no kalna– Sistēma nodrošina drošu un pārliecinošu kustības sākšanu uz stāvām vai slidenām nogāzēm, kā arī spēj pamanīt, ja automašīnai draud slīdēšana atpakaļ lejup pa nogāzi. Tā spēj konstatēt riteni vai riteņus, kuriem nav saķeres, un pielāgo vilces spēku, līdz saķere atjaunojas. Būtiska iezīme it tā, ka riteņi, kuriem ir saķere ar ceļa segumu, acumirklī tiek bremzēti, līdz saķere atjaunojas arī slīdošajiem riteņiem, ļaujot vadītajam uzsākt kustību ar automašīnu, nezaudējot kontroli pār to.
  54. Pēcavārijas drošības sistēmas – Lai mazinātu negadījuma sekas un palīdzētu glābt negadījumā cietušos pasažierus, tiek aktivizēti vairāki drošības pasākumi atkarībā no avārijas veida un smaguma. Automātiski tiek izslēgts dzinējs, pārtraukta degvielas padeve. Automātiski ieslēdzas avārijas signālugunis un salona avārijas apgaismojums, pēc nepieciešamības nedaudz tiek atvērti sānu logi. Automātiski tiek atbloķētas durvis.
  55. Pirmssadursmes brīdinājuma sistēma – Sistēma kombinācijā ar bremžu asistentu palīdz novērst sadursmes. Izmantojot radara palīdzību, sistēma ar vizuālu un akustiksu signālu palīdzību brīdina vadītāju par to ka ātrums ir par lielu lai izvairītos no sadurmes ar priekšā braucošo auto. Tāpat sistēma pielāgo bremzēšanas spēku, lai palīdzētu nobremzēt. Tā var palīdzēt mazināt traumas un bojājumus sadursmes gadījumā. Radaru tehnoloģija spēj atpazīt noteiktus šķēršļus automašīnas priekšā un novērtēt sadursmes risku. Ja ir pamats uzskatīt, ka no sadursmes izvairīties nav iespējams, sistēma aktivizē atbilstošās drošības sistēmas, lai palīdzētu mazināt trieciena spēku un traumu gūšanas risku.
  56. Progresīvā šķēršļu reģistrēšanas sistēma – Progresīvā šķēršļu noteikšanas sistēma automašīnas priekšā spēj pamanīt dažādus šķēršļus, arī gājējus.Sistēmu veido šādi elementi. 1. Milimetru viļņu radars. Tas ir teicami piemērots, lai atpazītu objektus ar skaidri norobežotām kontūrām, taču ir mazāk efektīvs, identificējot cilvēkus. 2. Stereokamera. Kamera ir uzstādīta virs vējstikla, un tā spēj atpazīt objektus, kas minimāli atstaro signālus, piemēram, cilvēkus. 3. Infrasarkano staru projektori. Projektori papildina kameru darbību diennakts tumšajā laikā. Tie ir iebūvēti automašīnas priekšējos lukturos un aptver visu tālo gaismu izgaismoto zonu.
  57. Run Flat riepas – Run flat riepas nodrošina to, ka Jums vairs nekad nenāksies mainīt riteni. Šīm riepām ir nostiprināts ārējais slānis, kas ļauj ar pārdurtu riepu nobraukt līdz 160 km lielu attālumu, virzoties ar ātrumu līdz 90 km/h. Riepu vārstu iekšpusē ir arī spiediena sensori. Tie kontrolē katru riepu atsevišķi un brīdina vadītāju, tiklīdz gaisa spiediens riepā pazeminās zem noteiktā līmeņa. Un, tā kā nav jāpārvadā rezerves ritenis, atliek vairāk vietas bagāžai.
  58. Sistēma, kas brīdina vadītāju par novirzīšanos no braukšanas joslas. – Šī sistēma uzrauga, lai transportlīdzeklis nenovirzās no ceļa, veicot izsekošanu joslu marķējumam un ar skaņas vai vibrācijas (ar stūres rats) palīdzību brīdina vadītāju, kad transportlīdzeklis izbrauc ārpus joslas. Dažas sistēmas papildus signalizācijai ir spējīgas nodrošināt automašīnas virziena koriģēšanu.
  59. Sistēma, kas sagatavo auto sadursmei – Šīs sistēmas atpazīst situācijas, kas norāda ka sadursme var būt nenovēršama, piemēram, kad transportlīdzeklis sāk slīdēt vai vadītājs sāk asu bremzēšanu. Atkarībā no modeļa, sadursmes sagatavošanas sistēma var: pievilkt jostas, aizvēr atvērtus logus un jumta lūkas, aizslēgt durvis un piemērot bremzes.
  60. Sistēmas, kas brīdina spiediena zudumu riepās -Atsevišķs sensors katrā riepā nepārtraukti seko gaisa spiedienam. Ja gaisa spiediens pazeminās zem noteiktas robežas, par to brīdina lampiņa automašīnas salonā. Tādējādi Jums tiek dots pietiekami ilgs laiks, lai atrastu servisa staciju un uzpildītu gaisu. Vai arī, ja tuvumā tādas nav, varat atrast drošu vietu, kur veikt riteņa nomaiņu.
  61. SplitView (Dalītā skata monitors) – Tas ļauj vadītājam un pasažierim, redzēt divas pilnīgi atsevišķas programmas kas nāk no viena displeja. Piemēram transportlīdzekļa vadītājs var vērot navigācijas informāciju un uzraudzīt kādu no transportlīdzekļu sistēmām uz astoņu collu ekrāna, bet pasažieris var noskatīties DVD filmu,  tai pašā laikā nenovēršot uzmanību vadītājam. Lai samazinātu traucējošos faktorus, sistēma ļauj pasažiera pusē skaņu klausīties tikai caur austiņām.
  62. Spoguļi ar pretabžilbināšanas efektu – Diennakts tumšajā laikā citu transportlīdzekļu lukturu žilbinošā gaisma atpakaļskata spogulī vai durvju spoguļos var būt neērta, traucējoša un bīstama. Elektrohromatiskajos spoguļos ir paslēpti sensori, kas pastāvīgi kontrolē apkārtējo gaismu un gaismas, kas spīd tieši spogulī, intensitāti. Tiklīdz tiek konstatēta spilgta gaisma, spoguļa elektrohromatiskā virsma kļūst tumšāka, lai aizsargātu Jūsu acis un palīdzētu Jums koncentrēties uz ceļu.
  63. Start-Stop sistēma – Sistēma izslēdz motoru katru reizi, kad transportlīdzeklis ir pilnībā apturēts, piemēram pie luksoforiem, un restartējas automātiski, tiklīdz tiek nospiests gāzes pedālis. Sistēmas galvenais uzdevums ir ietaupīt degvielu. 
  64. Stūres mehānisms ar mainīgu pārnesumu attiecību (VGRS) – Šāda iekārta nodrošina, ka palielinoties braukšanas ātrumam, kļūst vieglāka stūres mehānisma darbība. Tad, ātrumam samazinoties, stūres mehānisms kļūst arvien jutīgāks. VGRS darbojas, optimāli pielāgojot stūres mehānismu automašīnas ātrumam. Piemēram, braucot ar ļoti mazu ātrumu, pārnesumu attiecība būs minimāla, nodrošinot tūlītēju reakciju. Tas nozīmē, ka vajadzīgs mazāks skaits apgriezienu, lai pagrieztu stūri no viena gala līdz otram, tādējādi atvieglojot automašīnas novietošanu šaurā stāvvietā vai apgriešanos.
  65. Tehnoloģija Bluetooth® – Funkcija Bluetooth® ļauj integrēt automašīnas aprīkojumā savietojamu mobilo telefonu, neizmantojot vadus. Lai kur automašīnā atrastos jūsu telefons, brīvroku sistēma ir aktivizēta.
  66. Ūdeni atvairoši stikli – Kad, braucot ar lielu ātrumu, lietus sitas pret sānu logiem, parasti ūdens tiek izkliedēts pa visu automašīnas virsmu, traucējot redzamību. Ūdeni atvairošajam stiklam ir īpašs pārklājums, un lietus ūdens ātrāk notek no priekšējiem sānu logiem. Tas palīdz uzlabot redzamību virzienā uz sāniem, īpaši spēcīga lietus laikā.
  67. Ūdeņraža rotormotors – Dzinējs ir īpašs savu unikālo konstrukciju, kur kā degvielu var lietot gan benzīnu  gan ūdeņradi.
  68. Vadītāja modrības kontroles sistēma – Sistēma kontrolē vadītāja uzvedību pie stūres. Tā spēj fiksēt, kad šofera koncentrēšanās samazinās un laikus brīdina to, ja tas sāk izrādīt noguruma vai aizmigšanas pazīmes.
  69. Velosipēdu turētājs “FlexFix” sistēma — izvelkams velosipēdu turētājs, kas ir paslēpts/integrēts zem aizmugures bufera
  70. Tavs variants – raksti komentāros         

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.