LCB prasa novērst nolaidību, kas liedz ES līdzekļus investēt valsts attīstībā

Biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” ir nosūtījusi vēstuli Valsts prezidentam Raimondam Vējonim.

Sakarā ar valsts pārvaldes, iespējams, noziedzīgu tūļāšanos, kas apdraud arī valdības Deklarācijā un Rīcības plānā noteikto mērķu sasniegšanu un kā rezultātā ceļu būves remontos šogad nebūs iespējams īstenot astoņus nozīmīgus iepirkumus par aptuveni 96 miljoniem eiro, biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” ir nosūtījusi vēstuli Valsts prezidentam Raimondam Vējonim, Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim.

LCB rīcībā ir nonākusi Finanšu ministrijas Administrācijas vadītājas Ievas Braunfeldes šā gada 8. aprīļa vēstule valsts sekretāra vietniekam Armandam Eberhardam, Iepirkumu uzraudzības birojam, Latvijas Pašvaldību savienībai un Latvijas Lielo pilsētu asociācijai, kurā publiskiem iepirkumiem, kuru paredzamā līgumcena ir virs 5 225 000 eiro, bet piegāžu un pakalpojumu līgumiem virs 418 000 eiro, tiek ieteikts iepirkumus uzsākt līdz 17. aprīlim.

Savukārt pēc 18. aprīļa Finanšu ministrija, “lai mazinātu iespējamos riskus, ka veiktie iepirkumi tiek atzīti par veiktiem neatbilstoši Eiropas Savienības tiesiskajam regulējumam” (un pakļauti finanšu korekcijai), iesaka atlikt iepirkumus līdz nezināmam laikam, visdrīzāk – šā gada rudenim.
Šāds savā ziņā bezprecedenta priekšlikums ir izteikts tāpēc, ka 2016. gada 17. aprīlī zaudēja spēku Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2004/18/EK un tās vietā sāk darboties direktīva 2014/24ES par publisko iepirkumu. Tāpat vairs nav spēkā direktīva 2004/17/EK, bet ir spēkā un direktīva 2014/25/ES par iepirkumu, ko īsteno subjekti, kas darbojas ūdensapgādes, enerģētikas, transporta un pasta pakalpojumu nozarēs.

Lai iepirkumus varētu organizēt atbilstoši jaunās direktīvas prasībām, līdz 18. aprīlim bija jāstājas spēkā jaunajam “Publisko iepirkumu likumam “un “Sabiedrisko pakalpojumu iesniedzēju iepirkuma likumam”. LCB nezināmu iemeslu dēļ, visticamāk, ka atbildīgo personu nolaidības rezultātā likumu, pēc kuriem jāorganizē tiesiski korekti iepirkumi, gluži vienkārši nav.
“Latvijas Ceļu būvētājs” ļoti lūdz noskaidrot, vai likumu izstrādāšanas un stāšanās spēkā aizkavēšana ir apzināta sabotāža vai tomēr tā ir tikai jau ierasta un akceptēta Latvijas valsts pārvaldē strādājošo darba prakse. Tāpat LCB aicina arī sodīt vainīgos, lai nākotnē neatkārtotos līdzīgi precedenti.

Tomēr īpaši LCB aicina likt lietā visas augstāko valsts amatpersonu rīcībā esošās pilnvaras, lai steidzami atrisinātu katastrofālo situāciju un ātrāk radītu iespēju Latvijai pieejamos ES līdzekļus investēt valsts attīstībā.

LCB atgādina, ka šīs nolaidības rezultāti neļaus veikt jau tā katastrofālā stāvoklī esošo ceļu remontus, vēl vairāk palielinot savlaicīgi neveikto darbu apjomu, kas, pēc biedrības aprēķiniem, uz valsts un pašvaldību ceļiem jau ir pārsniedzis astoņus miljardus eiro.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.