Parasti lietotu un jaunu mašīnu iegādes proporcija bijusi apmēram piecas pret vienu, bet pagājušā gada 12 mēnešos šī proporcija bija četras pret vienu, liecina “SEB līzinga” dati.
Pērn darījumu skaits jauno auto segmentā auga par 41%, bet piešķirtā finansējuma apjoms – par 46%, sasniedzot 5,6 miljonus eiro, informē “SEB līzings”.
Kopumā pērn “SEB līzings” finansējis ap 1150 automašīnu iegādi privātpersonu vajadzībām vairāk nekā 12 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar 2014.gadu līzinga darījumu skaits auga par 69%, bet apjoms – par 71%.
Uzņēmums pieprasījuma kāpumu skaidro ar iedzīvotāju dzīves līmeņa uzlabošanos – mazinās bezdarba līmenis, aug ienākumi, inflācija ir minimāla.
Tomēr ievērojamākais pieprasījums ir lietotu auto segmentā, kur 2015.gadā izsniegts finansējums 6,6 miljonu eiro apmērā, kas ir par 78% vairāk nekā 2014.gadā.
Līdz ar augošo pieprasījumu pēc jauniem auto samazinās vidējais auto vecums “SEB līzinga” portfelī. Pērn vidējais finansēto automašīnu vecums bija divi gadi.
Pēc “SEB līzinga” datiem, Latvijas iedzīvotāju vidū populārākās markas pērn bija “Volkswagen”, “Toyota”, “Volvo”, “Nissan” un “BMW”.
Kā ziņots, līzinga un faktoringa sniedzējas SIA “SEB līzings” neto apgrozījums 2015.gadā bija 8,09 miljoni eiro, bet peļņa – 2,95 miljoni eiro. Salīdzinājumā ar 2014.gadu pērn apgrozījums audzis par 2%, bet peļņa kāpusi par 51%.
“SEB līzings” 2015.gadu noslēdza ar 238 miljonu eiro kredītportfeli, no kura 90% veido līzinga darījumi, bet 10% – faktoringa darījumi.
“SEB līzinga” no jauna piešķirtā līzinga finansējuma apjoms 2015.gadā būtiski pieaudzis – kopš gada sākuma no jauna tika piešķirti 114 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir par 40% vairāk.
Foto: iAuto.lv