Šodien, 4. jūlijā, viens no pasaulē vadošajiem auto ražotājiem Audi pirmo reizi Rīgā prezentē pēdējo gadu gaidītākos jaunos auto modeļus – Audi Q2 un Audi A5 Coupe, kas Latvijā būs apskatāmi jūlijā, bet pārdošanā būs pieejami jau šī gada rudenī.
Abi Audi jaunie modeļi ir izstrādāti, ievērojot visaugstākos kvalitātes un komforta standartus. Audi A5 Coupe ir uzlabota iepriekšēja modeļa versija.
Audi Q2 kļūs par kompaktās klases mazāko līdz šim tirgū pieejamo apvidus auto, apvienojot progresīvu dizainu un augstu funkcionalitāti. Modeļa savienojamība un informācijas un izklaides sistēmas ir pielīdzināmas augstāko segmentu auto klases līmenim. Jau no šodienas Audi Q2 ir pieejams rezervēšanai, un tā sākotnēja tirgus cena ir 23 000 eiro.
Savukārt Audi A5 Coupe raksturo izteiksmīgs dizains un jaudīgi četru un sešu cilindru dzinēji vēl lielākam braukšanas baudījumam un jaudai, augstas klases salons ar Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un Audi connect sistēmu. Arī A5 Coupe modelis Latvijas klientiem no 4. jūlija pieejams rezervēšanai, un tā cena ir sākot no 40 000 eiro.
Automīļiem būs iespēja iepazīties ar jauniem Audi modeļiem jau tagad, vasarā. Gan Audi Q2, gan Audi A5 Coupe 5. un 6. jūlijā būs apskatāmi dīlera Moller Auto Lidosta salonā. Savukārt no 13. līdz 17. jūlijam A5 Coupe modeli varēs apskatīt pie dīlera Moller Auto Riga un Q2 modelis priecēs Positivus festivāla viesus.
Audi Q2
Jaunais Audi Q2 paplašina Q saimi un kalpos kā pilsētas tipa transportlīdzeklis ikdienai un atpūtai, kurā apvienots progresīvs dizains un augsta funkcionalitāte.
Virsbūves dizains: Priekšpusē spēcīgu tēlu rada režģa dizaina forma, kas ir augstu novietots un izveidots astoņstūra formā, kā arī lielās gaisa ieplūdes atveres. Īpaši pievilcīgs ir zemais jumts, kura slīpā aizmugure saplūst ar C balstiem ar sānu dekoratīvajiem paneļiem, tādējādi izceļot Audi Q2 sportiskumu. Virsbūves aizmugurējo daļu dinamiskā veidā noslēdz garš jumta spoileris un difūzieris, kas veidots virsbūves apakšdaļas aizsarga formā.
Sānos īpaši pievilcīga ir augstā plecu līnija, kā arī ieliektie durvju spārni. Tie izceļ riteņu arkas un kompaktā apvidus auto quattro dabu. Audi Q2 augstums sasniedz 1,51 metru un tā platums ir 1,79 metri. Tam ir īsas pārkares, tā garums ir 4,19 metri, bet riteņu garenbāze ir 2,60 metri, kas palīdz to novietot teju jebkurā stāvvietā.
Funkcionāls salons: Q2 salons ar slīpām un plūstošām formām atspoguļo virsbūves dizainu, un tajā var komfortabli justies pieci cilvēki. Bagāžas nodalījumā var ievietot 405 litrus lielu kravu, bet ar saliktu aizmugurējo sēdekli kopējā bagāžas ietilpība sasniedz 1050 litrus.
Autovadītāja palīgsistēmas: Q2 autovadītāja palīgsistēmas ir aizgūtas no lielāko klašu auto modeļiem. Standartaprīkojumā iekļautā Audi pre sense sistēma, kas priekšā izmanto radaru, lai uztvertu bīstamas situācijas, kas var rasties, kad gājēji vai transportlīdzekļi šķērso automobiļa ceļu. Sistēma brīdina autovadītāju un nepieciešamības gadījumā strauji bremzē, mazā ātrumā apstādinot automobili pavisam. Autovadītājam palīdzēs arī jaunākās paaudzes parkošanās palīgsistēma.
Jaudas pārnese – dubultā sajūga transmisija: Audi piedāvā sešpakāpju manuālo transmisiju un S tronic dubultā sajūga transmisiju ar septiņiem pārnesumiem apvienojumā ar visiem dzinējiem. Izņēmumi ir 2,0 l TDI un 2,0 l TFSI, ar kuriem standartaprīkojumā ir iekļauta dubultā sajūga transmisija.
Šasija: Progresīvā stūres sistēma ir standartaprīkojums visās versijās. Šīs sistēmas stūres rata zobi ir izstrādāti tā, lai pielāgotu stūres mehānisma pārnesumskaitli atkarībā no stūres kustības. Pie lielām stūres kustībām tā ir daudz precīzāka, nodrošinot dinamisku braukšanu.
Jaudīgākie TDI un 2,0 l TFSI ir aprīkoti ar quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Patērētāji var izvēlēties arī quattro ar 2,0 l TDI dzinēju ar 110 kW (150 ZS) . Hidrauliskais daudzplākšņu sajūgs ar elektronisko vadību normālos braukšanas apstākļos aizvada griezes momentu uz priekšējiem riteņiem, bet nepieciešamības gadījumā tas var ļoti ātri sadalīt griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi attiecībā 50:50. Visu riteņu piedziņas funkciju klāstu noslēdz riteņu griezes momenta kontrole, kas ir elektroniskās trajektorijas stabilizācijas kontroles ESC apakšfunkcija.
Dzinēji: Audi Q2 jaudīgie dzinēji ir galvenais iemesls, kādēļ to ir tik patīkami vadīt. Tam pieejami trīs TDI un trīs TFSI dzinēji ar jaudu no 85 kW (116 ZS) līdz 140 kW (190 ZS). Ievērojot Audi dzinēju optimizācijas filozofiju, dzinēja darba tilpums ir piemērots ikviena prasībām .
Audi Q2 pieejamie dzinēju tipi:
Izsmalcināts trīs cilindru dzinējs: 1,0 l TFSI (116 ZS)
Progresīvs četru cilindru dzinējs: 1,4 l TFSI COD (150 ZS)
Revolucionārs sadegšanas process: 2,0 l TFSI (190 ZS)
Jaudīgs bāzes līmeņa dīzeļdzinējs: 1,6 l TDI (116 ZS)
Nepārspējams pārdošanas līderis: 2,0 l TDI (150 ZS /190 ZS)
Audi Q2 iepriekšpardošanā būs pieejams jau jūlija beigās, savukārt pirmie auto Latvijā parādīsies šī gada rudens beigās.Audi A5 Coupe
Pirms deviņiem gadiem, 2007. gadā, laižot tirgū A5, Audi radīja revolūciju vidējā auto klasē. Jaunās paaudzes A5 Coupe ir vēl vairāk uzlabota un pieslīpēta, atlētiska un eleganta. Modeļa dizains iet roku rokā ar izsmalcināto aerodinamiku. Zem A5 virsbūves slēpjas pilnīgi jauna šasija, jaudīgi dzinēji, kā arī inovatīvas informācijas un izklaides sistēmas funkcijas un autovadītāja palīgsistēmas.
Audi A5 Coupe īpašo dizainu visspilgtāk raksturo trīsdimensiju viļņa formas pleca līnija, bet precīzi plūstoša līnija ar izteiksmīgiem izvirzījumiem virs riteņu arkām izceļ visus četrus riteņus, norādot uz quattro visu riteņu piedziņu.
Ideāli līdzsvarotās proporcijas ar garo dzinēja pārsegu, izstiepto riteņu garenbāzi un īsajām pārkarēm izceļ jaunā A5 Coupe sportiskumu. Vienrāmja radiatora režģis ir ievērojami plakanāks un platāks nekā iepriekšējā modelī. LED aizmugurējie lukturi un papildaprīkojumā pieejamie LED vai matricas LED priekšējie lukturi ar dinamiskajiem pagriezienu rādītājiem padara progresīvo tehnoloģiju viegli pamanāmu pat tumsā.
Dzinēji: Jaunais Audi A5 Coupe Vācijā tiks laists klajā ar pieciem iespējamiem dzinējiem: diviem TFSI un trīs TDI. Dzinējiem ir ievērojami palielināta jauda: no 140 kW (190 ZS) līdz 210 kW (286 ZS). Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli tā veiktspēja ir par 17% lielāka, bet degvielas patēriņš par 22% mazāks. Visi dzinēji apvieno augstu efektivitāti ar sportisku jaudu un mīkstu gaitu – īpaši abi 3,0 l TDI sešu cilindru dzinēji.
Piedziņas daļa: Jaunajam Audi A5 Coupe ir katrai dzinēja versijai pielāgots piedziņas daļas risinājums. Manuālā sešpakāpju pārnesumkārba un septiņpakāpju S tronic pārnesumkārba tiek izmantota ar četru cilindru dzinējiem, kā arī 160 kW (218 ZS) 3,0 l TDI dzinēju ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Astoņpakāpju tiptronic transmisija ir paredzēta jaudīgākajam dīzeļdzinējam ar 210 kW (286 ZS) jaudu un S5 dzinējam. Abu dzinēju standartaprīkojumā ir iekļauta quattro visu riteņu piedziņa. Pirmo reizi ir pieejama arī jaunā quattro piedziņa ar ultra tehnoloģiju, ko var kombinēt ar četru cilindru TFSI un TDI dzinējiem ar manuālo pārnesumkārbu.
Šasija: Jaunā šasija ir viena no Audi A5 Coupe būtiskākajām inovācijām. Tā piedāvā autovadītājam optimālu komfortu apvienojumā ar izcilu vadāmību. Papildaprīkojumā Audi piedāvā piekari ar amortizatoru kontroli. Tā ir integrēta dinamiskās vadības sistēmā Audi drive select, kas ļauj autovadītājam mainīt gaitas īpašības vairākos soļos.
Cits Audi jaunums ir elektromehāniskais stūres pastiprinātājs, kas pielāgojas transportlīdzekļa aktuālajam braukšanas ātrumam un nodrošina precīzu atgriezenisko saiti uz ceļa.
Virsbūve: Audi A5 Coupe ir ievērojami efektīvāks nekā tā priekšgājējs, kas ir iespējams pateicoties mazākam auto svaram un uzlabotai aerodinamikai. Audi ir izdevies samazināt auto pašmasu par 60 kilogramiem, kā arī uzlabot aerodinamikas rādītāju līdz 0,25 koeficientam, kas izvirza modeli industrijas līdera pozīcijās.
Salons: Ieguvumi salonā ir lielāki izmēri un garāka riteņu garenbāze, kas nodrošina vairāk vietas autovadītājam un pasažieriem. Mērinstrumentu paneļa horizontālā uzbūve un nepārtrauktā gaisa ieplūdes atveres līnija rada plašuma izjūtu. Jaunais A5 Coupe arī nosaka auto klases standartu aeroakustikas jomā -skaņas komforts praktiski atbilst luksusa klases modeļa līmenim. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 465 litri, kas ir par 10 litriem vairāk nekā iepriekšējā modelī. Aizmugurējam sēdeklim ir 40:20:40 dalījums, un to var viegli salikt.
Displejs un vadība: A5 Coupe tagad pirmo reizi tiek piedāvāts ar papildaprīkojumā pieejamo Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un 12,3 collu TFT ekrānu ar 1440 x 540 pikseļu izšķirtspēju. Kopā ar MMI navigation plus ar 8,3 collu ekrānu viduskonsolē tas veido centrālo informācijas bloku. MMI termināla centrālais punkts ir rotējošā spiedpoga. Tās virsma darbojas kā skārienpanelis. Jaunā balss vadības sistēma, kas ir daudz dabiskāka, var atpazīt balss komandas vienkāršā ikdienas valodā.
Autovadītāja palīgsistēmas: Pārdomāta dažādu tehnoloģiju kombinācija uzlabo jaunā Audi A5 Coupe drošību, komfortu un efektivitāti. Tajā pašā laikā Audi sper nākamo soli bezpilota vadības jomā. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, gandrīz visas sistēmas ir pilnīgi jaunas vai arī ir ievērojami uzlabotas.
Audi aktīvā joslas saglabāšanas palīgsistēma palīdz noturēties braukšanas joslā, savukārt adaptīvā kruīza kontrole Stop&Go ar sastrēgumu palīgsistēmu palīdz lēnas satiksmes apstākļos. Jaunu un būtisku drošības sistēmu klāstā ietilpst parkošanās palīgsistēma, aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma, izkāpšanas brīdinājums, sadursmju novēršanas palīgsistēma un pagriezienu palīgsistēma, kā arī Audi pre sense sistēmas. Sistēmu klāstā ietilpst arī uz kameru balstītā ceļa zīmju atpazīšanas sistēma.
Jaunais Audi A5 Coupe iepriekšpārdošanā būs pieejams no šī gada jūlija beigām un tirgū pirmās automašīnas parādīsies novembrī.
Audi A5 Coupe
Audi Q2 Foto: Publicitātes attēls
Audi Q2
Audi Q2
Audi A5 Coupe
Audi A5 Coupe
Audi A5 Coupe