Pārspējot sīvākos konkurentus hibrīda automašīnu ražošanā un saņemot apbalvojumu, Latvijas EKO auto 2017 Hyundai IONIQ uzsāk savu uzvaras gājienu arī Latvijā.
Jau otro gadu pēc kārtas Hyundai pierāda savu kvalitāti un konkurētspēju Latvijas tirgū. Jaunās paaudzes Hyundai i20 pērn tika apbalvots ar Latvijas Gada auto 2016 titulu, tādejādi kļūstot par pirmo B segmenta automašīnu, kas saņem šādu balvu Latvijā.
Latvijas Gada auto 2017 apbalvošanas ceremonijā, kas notika aizvadītās nedēļas nogalē, tika noskaidrots Latvijas Gada auto 2017, tostarp arī Latvijas Eko auto 2017, kur nominācijā laurus plūca pilnīgi jaunais Hyundai IONIQ Hybrid. Pēc žūrijas vērtējuma šogad TOP 3 automašīnas, kas pretendēja uz Eko titulu: Hyundai IONIQ, Toyota RAV 4 Hybrid un Opel Astra / Astra Sports Tourer.
Jaunais Hyundai IONIQ ir pasaulē pirmā automašīna, kas piedāvā hibrīda, plug-in un elektroautomobiļus ar viena veida virsbūvi. Šī Hyundai Motor jaunā un inovatīvā pieeja veicina ekoloģisku un ekonomisku braukšanu ikvienam, krietni samazinot izmešu līmeni. Ražotājam ir mērķis kļūt par vienu no vadošajiem zīmoliem Eiropā hibrīda tehnoloģiju, elektro un plug-in automašīnu ražošanā.
“Hyundai IONIQ ir veiksmīgākā eko koncepcijas automašīna Eiropā ar labāko ražotāja garantiju, dinamiskām braukšanas iespējām un modernām tehnoloģijām bagātu aprīkojumu par ļoti konkurētspējīgu cenu,” savu viedokli pauž Skandi Motors pārdošanas vadītājs Mārtiņš Smiltens.
Pārdomāta, videi draudzīgu salona materiālu izmantošana vēlreiz apliecina, ka IONIQ ir hibrīda automobilis, kas veidots, domājot par ilgtspēju. Dinamiskā sešu pakāpju dubultsajūga transmisija nodrošina ātru, sportisku pārnesumu pārslēgšanu, kā arī labu degvielas ekonomiju. IONIQ aprīkojumā ietilpst iespaidīgs aktīvās un pasīvās drošības sistēmu klāsts.
“Virsbūve sportiska, mazliet pazema, bet arī aerodinamiskā pretestība nav liela,” savu viedokli pēc Gada Auto lielajiem testiem pauž Latvijas Gada auto 2017 žūrijas pārstāvis un telekomunikācijas uzņēmuma “Lattelecom“ transporta nodaļas vadītājs Jānis Rapa. “Vadītājam un blakussēdētājam vietas ir daudz, bet arī aizmugurē sēdēt var – testā mašīnā bijām četri pieauguši vīri, viss kārtībā. Automašīnai ir laba apdare, nekas nečīkst un negrab. Kopumā, man liekas, ka korejiešu autoražotājiem ir izdevies pat ļoti interesants auto. Kaut gan jautājums, vai Hyundai vairs jāuztver kā korejiešu auto pie tām aktivitātēm, kādas viņi veic Eiropā, ” norāda J. Rapa.
Latvijas sabiedrība jaunos hibrīdauto sagaida ar piesardzību, taču nenoliedz, ka tā ir nākotne. Skandi Motors veiktajā pētījumā 70% respondenti tic, ka tuvākajā nākotnē uz ielām redzēsim vairāk hibrīdautomobiļus un elektroautomobiļus – gan ekoloģisku, gan ekonomisku ieguvumu dēļ: mazāks nodokļu slogs, bezmaksas autostāvvietas pilsētas centros, bezmaksas uzlāde un sabiedriskā transporta joslas izmantošanas iespēja elektroautomobiļiem.
Jaunais Hyundai IONIQ ir saņēmis starptautiski atzītu dizaina balvu “Red Dot Design award 2016” un augstāko drošības novērtējumu – piecas zvaigznes EURO NCAP drošības testos. IONIQ hybrid ir pieejams divās komplektācijās Comfort un Style. Tā sākuma cena ir 23 990 EUR. Hyundai IONIQ elektroauto versija Latvijā parādīsies 2017. gadā un pie Skandi Motors ar to būs iespējams izbraukt jau janvārī. Auto cena būs sākot no 34 990 EUR. Savukārt IONIQ plug-in versija Latvijā būs pieejama 2017. gada rudenī.
Foto: Publicitātes attēls