Rīgas rajona tiesā iesniegts prokurora protests par spriedumu šoferim no Polijas, kura vadītais spēkrats 2015.gada 26.oktobrī ietriecās riteņbraucēju grupā Garkalnē, piespriest četru gadu nosacītu brīvības atņemšanu.
Kā aģentūra LETA noskaidroja tiesā, protests tiesā tika saņemts 6.martā, taču patlaban šajā lietā vairs nav notikusi nekāda virzība un nav lemts par tā pieņemšanu.
Jau ziņots, ka ar spriedumu vīrietim tika noteikts arī pārbaudes laiks uz trim gadiem.
Kā aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja avārijā vissmagāk cietušā zēna tētis, bērnu vecāki nav apmierināti ar tiesas spriedumu, autovadītājam piespriežot tikai nosacītu cietumsodu un neatņemot autovadītāja apliecību. Vecāki ir sašutuši, ka smagās automašīnas vadītājam, kurš ietriecās riteņbraucēju grupā, netika piespriests bargāks sods.
Puiša tēvs skaidroja, ka tiesai tika lūgts par cietušo atzīt arī zēna māti, kura, ņemot vērā nepieciešamību aprūpēt cietušo dēlu, ilgstoši nav varējusi atgriezties darba tirgū, taču tiesa šādu prasību nav apmierinājusi.
Vecāki bija apņēmušies šo spriedumu pārsūdzēt.
LETA jau vēstīja, ka 2015.gada 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai “Scania” saduroties ar vieglo automašīnu “Opel Vectra”, tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.
Iepriekš Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu, tomēr vēlāk apelācijas instance viņu no apcietinājuma atbrīvoja.
Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.
Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta panorāma” iepriekš apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.
Foto: Ekrānšāviņš no prokuratura.gov.lv