Apdrošinātājiem un autoservisiem jāmeklē risinājumi, kā paātrināt remontdarbu tāmju izskatīšanu un apstiprināšanu, liecina risku apdrošināšanas kompānijas “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) pētījums.
BTA Adrošināšanas atlīdzību departamenta Ekspertīžu nodaļas vadītājs Ilmārs Džeriņš norādīja, ka nesen veiktā BTA pētījumā remontdarbu ilgums tika atzīts par biežāko jautājumu, ko klients uzdod servisam.
“Pētījumā anonīmi aptaujājām 89 autoservisus visā Latvijā. No tiem 64% atzina, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības jeb OCTA un KASKO ietvaros remontdarbu ilgums ir galvenais jautājums, kas satrauc klientu. Turklāt, vērtējot faktorus, kas nosaka, cik laba vai neveiksmīga ir auto servisu sadarbība ar apdrošinātājiem, kā būtiskāko parametru servisi nosauca tāmes izskatīšanas un apstiprināšanas laiku. Abi šie rādītāji parāda, ka apdrošinātājiem ir jāmeklē risinājumi, kā paātrināt tāmju saskaņošanu ar autoservisiem,” viņš sacīja.
Džeriņš uzsvēra, ka tāmes izskatīšana un apstiprināšana ir pirmais būtiskais faktors, kas noteiks, vai serviss automašīnu varēs saremontēt kvalitatīvi un ātri. “Redzam, ka ātrums ir būtiskākais faktors, par kuru interesējas klients – auto īpašnieks,” viņš piebilda.
Otrs būtiskākais jautājums ir remontdarbu izpildes kvalitāte. Kā atzīmējuši 45% autoservisu, darbu kvalitāti pārbauda visi vai gandrīz visi klienti, bet vēl 40% servisu norādīts, ka kvalitāti pārbauda 51% līdz 90% klientu.
Džeriņš arī atklāj, ka, ieviešot uzlabojumus remontdarbu tāmēs, 35% gadījumu BTA pieņem lēmumu par tāmēm 24 stundu laikā, tādējādi cenšoties paātrināt tāmju saskaņošanas un apstiprināšanas laiku.
BTA aptauja veikta šogad martā.
Kā ziņots, BTA pērn, pēc provizoriskiem datiem, Baltijas valstīs parakstījusi bruto apdrošināšanas prēmijas 132,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 15,4% vairāk nekā 2015.gadā, bet BTA bruto peļņa pērn bija 2,5 miljoni eiro.
Foto: iAuto.lv