iAuto.lv iepazīstas ar jauno “Volvo XC60” (+ foto)

iAuto iepazīstas ar “Volvo XC60” krosoveru, kas savu pirmizrādi piedzīvoja Ženēvas autoizstādē, šī gada marta sākumā.

Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeli jaunais XC60 garumā pastiepies par 62 mm līdz 4690 mm, platumā tas pielicis 12 mm, sasniedzot 1902 mm, bet riteņu bāze paaugusies par 91 mm (tagad 2865 mm). Augstumā XC60 sarucis par 14 mm (1658 mm).

Zināms, ka XC60 ieguvis 505 litru ietilpības bagāžas telpu un visas lielākajam brālim XC90 pieejamās drošības sistēmas plus uzlabotus risinājumus, kas pieejami tikai XC60. Tajā skaitā ir automātiskās bremzēšanas sistēma, kas tagad apvienota vienotā kompleksā ar stūres iekārtu un, konstatējot, ka ar bremzēm vien nepietiek, lai izvairītos no sadursmes, veiks stūres korekcijas. Jaunā sistēma darbojas ātruma diapazonā no 50 līdz 100 km/h. Drošības asistentu klāstā arī aktīvā joslas uzturēšanas palīgsistēma un aktīvais aklās zonas uzraugs (abos gadījumos tiek piekoriģēta stūre, ja elektronika konstatē, ka tas nepieciešams).

Interesants jaunievedums ir vējstikla slotiņas (par piemaksu tās var būt apsildāmas), kuru gumijas elementā visā garumā iestrādātas mazgāšanas sprauslas, kā arī automašīnas sliekšņi, kas ar durvīm veido vienotu elementu – šāds risinājums ir labs ne tikai tāpēc, ka nav jākāpj pāri platam slieksnim, bet arī tādēļ, ka dubļu laikā tas pasargās bikses no nosmērēšanas. Salonā sagaida augstvērtīga apdare ar komfortabliem sēdekļiem, alumīnija pedāļiem, deviņu collu multimediju sistēmu un Bowers-&-Wilkins audio iekārtu.  Aizmugures pasažieru ārtībām kalpo nolaižams elkoņa blasts ar integrētiem dzērienu turētājiem, kā arī izvelkamas sīklietu novietnes zem malējiem sēdekļiem.

Braucēju komfortu var uzlabot pneimatiskā piekare (papildaprīkojums) ar eco, Comfort, Dynamic un Offroad iestatījumiem. Katrā režīmā tās augstums ir atšķirīgs, piemēram, Offroad režīmā XC40 klīrenss (standartā 21,6 cm)pieaugs par 40 mm, bet Dymanic režīmā saruks par 20 mm. 

Motoru izvēlē tikai četru cilindru agregāti, turklāt visas versijas tikai ar pilnpiedziņu un astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Bāzes modelim iebūvēts 190 Zs dīzeļdzinējs. Vācijas tirgū (no jūnija) šāda versija maksās 48 050 eiro – par 5900 eiro vairāk nekā līdz šim.

Versija D5 AWD ar 235 ZS dīzeļdzinēju maksās 52 600 eiro, bet lētākā benzīna versija T5 AWD ar 254 Zs agregātu – vismaz 51 000 eiro.

Par T6 AWD (320 ZS) prasīs 55 500 eiro, bet Plug-in-Hybrid T8 Twin Engine AWD (407 ZS) hibrīds maksās 69 720 eiro.

Nosauktās cenas attiecas uz XC60 pieticīgāko aprīkojuma versiju “Momentum”, bet dāsnākās komplektācijas R-Design un Inscription no pircēja maciņa prasīs vēl vairāk investīciju. 

Otrās paaudzes “XC60” sekos jauns kompakts krosovers “XC40”, kas taps uz CMA platformas, ko “Volvo” izstrādājis kopīgi ar Ķīnas kompāniju “Geely”. “XC40” tirgū nonāks 2018.gadā un aizsāks jaunu, uz CMA platformas izstrādātu modeļu saimi, kurā iekļausies arī sedans un universāls.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.