Šā gada pirmajos sešos mēnešos populārākās līzingā iegādātās automašīnu markas sieviešu vidū bija “Volkswagen” un “Volvo”, savukārt vīrieši priekšroku devuši “BMW” markas automašīnām, liecina AS “Privatbank” auto līzinga pirmā pusgada rezultāti.
Sievietēm “Volkswagen” marka ir īpaši populāra vecumā gan no 18 līdz 25 gadiem, gan arī no 56 līdz 65 gadiem. Savukārt no 36 līdz 55 gadiem izteiktāks līderis ir “Volvo”.
Gan vīriešiem, gan sievietēm pieprasītākā automobiļu marka vecuma grupās no 36 līdz 55 gadiem ir “Volvo”, savukārt “BMW” ir izteikts līderis gan sievietēm, gan vīriešiem vecumā no 26 līdz 35 gadiem.
Kopumā, pērkot automašīnas līzingā, sievietēm trīs populārākās automobiļu markas ir “Volkswagen” (17%), “Volvo” (17%) un “BMW” (13%). Mazāk populāras automašīnu markas sieviešu vidū ir “Ford” (7%) un “Audi” (7%).
Savukārt vīriešu populārāko automašīnu marku tops no sieviešu gaumes atšķiras ar vienu marku – “Audi”, kuru līzingā izvēlās iegādāties 12% vīriešu. Pirmajā vietā ir “BMW” automašīnu marka, kuras iegādei par labu lēmuši 16% vīriešu un otrajā vietā ir “Volvo”, kuru līzingā izvēlējušies iegādāties 15% vīriešu. Mazāk populāras automašīnu markas vīriešu vidū ir “Volkswagen” (7%) un “Opel” (6%), kas ieņem trešo vietu aiz “BMW” un “Volvo”.
Vienlaikus “Privatbank” auto līzinga pirmā pusgada rezultāta liecina, ka vecāka gada gājuma vīriešiem no 56 līdz 65 gadiem iecienītākā auto marka ir “Mercedes”, kuras iegādei par labu šajā vecuma grupā lēmuši gandrīz 30% vīriešu. Savukārt trešā populārākā auto marka konkrētajā vecuma grupā ir “SAAB”, kas neparādās vadošajā piecniekā nevienā citā vecuma grupā.
Savukārt juridisko personu segmentā pirmajā pusgadā izteikti dominē “Volkswagen” markas automašīnas.
Juridiskās personas tradicionāli ir iecienījušas “Volkswagen” automobiļus, jo gandrīz piektā daļa (18%) juridisko personu līzingā ņemto automašīnu šā gada pirmajā pusē bija šīs markas spēkrati.
Otra populārākā automobiļu marka juridiskajām personām šogad bija “Škoda” (10%), kam seko “Mercedes” ( %) un Volvo (7 %). Savukārt piekto vietu ar 5% dala automašīnu markas “Renault” un “Toyota”.
AS “PrivatBank” līzings ir Latvijas Līzinga devēju asociācijas (LLDA) biedrs, kas apvieno deviņus lielākos Latvijas līzinga uzņēmumus.
Foto: iAuto.lv