Tipiski: ja auto no Vācijas, tad sists un “notītu” spidometru

Vācija ir populārākā valsts, no kuras katru mēnesi Latvijas tirgū dažādos veidos nonāk aptuveni 2 100 automašīnas. Saskaņā ar portāla autoDNA apkopoto informāciju, liela daļa no šiem spēkratiem ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, ar neprecīzu kilometrāžu un aizdomīgu automašīnas vēsturi.

Sakārtota ceļu infrastruktūra, izcilas kvalitātes autobāņi un algas, ar kurām var atļauties savu auto remontēt kvalitatīvos servisos nenozīmē, ka Latvijā tie nonāk izcilā tehniskajā un vizuālajā stāvoklī, kā to bieži vien raksta lietoto automašīnu sludinājumu portālos.

“Situācija Latvijas tirgū, ar lietotajām automašīnām no Vācijas, ir visa bēdīga. Taisnības labad jāsaka, ka stereotipi nedaudz ir mainījušies, taču daudziem joprojām pastāv uzskats, ja auto no Vācijas, tad jau viss būs labi. Apkopotā informācija gan liecina par pretējo – 31% no ievestajām automašīnām ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, savukārt 42% ir konstatētas neatbilstības odometru rādījumos,” skaidro portāla autoDNA pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs. Francija sasisto automašīnu skaita ziņā ir līderpozīcijā. Statistikas dati liecina, ka 42-43% no Francijas ievestās automašīnas ir pēc ceļu satiksmes negadījumiem.

Portāla autoDNA apkopotā statistika uzrāda ne tikai patieso automašīnas nobraukumu, bet arī ceļu satiksmes negadījumu vēsturi. Pēdējo divu mēnešu laikā no Vācijas ievestas aptuveni 4 200 lietotas automašīnas, trešdaļa no tām ir bijusi nopietnās avārijās, kurās apdrošinātāji vidēji izmaksājuši 11 232 eiro.

Aplūkojot anti-rekordistus, jāizceļ kāds 2002. gada BMW E46 spēkrats, kurš 15 gadu laikā ir pamanījies iekulties septiņās avārijās, saņemot no apdrošināšanas kompānijām 14 143 eiro. Vismaz par nobraukumu nav diez ko daudz melots, no 259 733 piekoriģēts uz latviešiem pieņemamo 203 437 kilometru robežu.

Nereti Latvijas tirgū no Vācijas nonāk arī apdrošināšanas kompāniju norakstīti automobiļi, kuri otro elpu ieguvuši, pateicoties vairākiem auto donoriem un lētām rezerves detaļām. Spilgtākais piemērs no Vācijas – 2009. gada Volvo XC90, kurš trijās avārijās apdrošināšanas kompānijām izmaksājis 41 000 eiro. Savukārt oktobrī tas tika tirgots Latvijas populārākajā sludinājumu portālā “bez defektiem un neprasa ieguldījumus”.

“Var jau būt, ka auto pēc tik smagiem ceļu satiksmes negadījumiem ir pilnībā salabots, taču parasti tā nav. Tas vizuāli izskatās labi, taču ģeometrija ir cietusi, metinājuma vietas ir apšaubāmas, drošības sistēmas var nestrādāt un pēc nākamās avārijas auto vairs nepildīs savas kritiskās funkcijas, un nespēs pilnvērtīgi gādāt par pasažieru drošību salonā,” uzsver A. Dulevičs piebilstot, ka tas ir absolūti naivi domāt, ka Vācijā 10 gadus vecam auto ir 200 000 kilometru nobraukums.

Arī dažādu shēmu un PVN karuseļu organizētāji neskādē Vācijas lietoto automašīnu tirgu. Ja saskaņā ar Auto asociācijas aprēķiniem gadā valstij nodokļos netiek nomaksāti aptuveni 20 miljoni eiro, tad Vācijas lietoto automašīnu imports sastāda aptuveni pusi no šīs nenomaksātās nodokļu summas.

Portālā autoDNA ir pieejamie dati par 90% automašīnu, kas ir bijušas iesaistītas ceļu satiksmes negadījumos.

Foto: Ilustratīvs attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.