BMW dīleris uzsācis 600 Zs jaudīgā pilnpiedziņas sedana M5 tirdzniecību. Tiek ziņots, ka automašīnas cena Latvijā sākas no atzīmes 98 760 eiro un trīs eksemplāri jau esot pārdoti.
M5 ir 5.sērijas jaudīgākā modifikācija, ko vācu žurnālisti dēvē par augstas veiktspējas sedanu, kas vienlīdz labi piemērots ikdienas izbraucieniem un adrenalīna ķeršanai sacīkšu trasēs.
Tāpat kā jaunā 5.sērija, arī topmodelis M5 izgatavots uz jaunas platformas ar izturīga tērauda, alumīnija un magnija komponentiem. Tieši tādēļ, kā arī pateicoties oglekļa šķiedras jumtam, alumīnija motora pārsegam un īpaši vieglai izplūdes sistēmai, jaunais modelis ir par 15 kg vieglāks nekā priekštecis pat neraugoties uz to, ka tagad tas komplektēts ar pilnpiedziņu un automātisko pārnesumkārbu.
No 5.sērijas standarta produkcijas M5 atšķiras ar agresīvāka izskata veidolu, lielākām gaisa pieplūdes atverēm, kam jādzesē jaudīgākais motors un bremzes, difuzoru un četriem apaļiem izplūdes sistēmas izvadiem. No rūpnīcas M5 tiek piegādāts ar 19 collu riteņu diskiem piecu spieķu dizainā un 275/40 (priekšā), 285/35 (aizmugurē) izmēra riepām, bet par piemaksu dabūjami 20 collu diski septiņu spieķu dizainā ar 275/40, 285/35 formāta riepām.
Motortelpā atrodas 4,4 litru Biturbo V8 dzinējs, kas pazīstams no krosoveru X5, X6 M versijām. M5 tas komplektēts ar jaunas konstrukcijas turbīnu un starpdzesētāju, attīsta 600 Zs jaudu un 750 Nm griezes momentu, kā arī agrāk izmantotās septiņu pakāpju divsajūgu kārbas vietā tagad sajūgts ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Iepriekšējā paaudzē M5 bija klasiskās piedziņas automobilis, taču tagad tiek izmantota pilnpiedziņa ar izteiktu uzsvaru uz aizmugures riteņiem. Paredzēts arī iestatījums, kas aizmugures riteņiem novadīs visu griezes momentu.
No 0 līdz 100 km/h jaunais M5 paātrinās 3,4 sekundēs, bet 200 km/h sasniedz 11,1 sekundē. Maksimālais ātrums ir 250 km/h (elektroniski ierobežots) vai 305 km/h, ja iegādāta “M Driver`s” pakete. Ražotāja norādītais degvielas patēriņš – 10,5 litri uz 100 km. Automašīna komplektēta ar zilas krāsas sešcilindru bremžu skavām priekšā un viena cilindra aizmugurē, savukārt efektīvāku mehānismu tīkotāji var pasūtīt keramiskās bremzes, kas ne tikai ātrāk apstādinās 1930 kg smago spēkratu, bet būs par 23 kg vieglākas nekā standarta iekārta.
M5 jau sērijveidā ir salona ādas apdare un elektriski regulējami sporta sēdekļi, bet par piemaksu iegūstamas itin visas asistentu un elektronisko palīgu sistēmas, kas pieejamas 5.sērijai.
Foto: iAuto.lv