Saeimas Krimināltiesību politikas apakškomisijas sēdē šodien tiks spriests par administratīvo atbildību ceļu satiksmē, ieviešot fotoradarus ar vidējā braukšanas ātruma noteikšanas sistēmu konkrētos ceļa posmos, aģentūru LETA informēja apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).
Sanāksme notiks plkst.8.30 Rīgā, Jēkaba ielā 11, 426.telpā.
Judins norādīja, ka piedāvātās sistēmas pamatā ir konstatēt atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu konkrētā ceļa posmā nevis konkrētā punktā.
Sanāksmes mērķis būs arī gūt skaidrojumu, vai šīs sistēmas darbībai ir vai nav nepieciešami kādi likuma grozījumi. Deputāti cita starpā vēlas saņemt informāciju, vai aizturētais pārkāpējs nevarēs aizbildināties ar to, ka nav nosakāms konkrētais punkts, kur būtu izdarīts pārkāpums, skaidroja politiķis.
Atbildīgās iestādes rakstiski informējušas apakškomisiju, ka nesaskata problēmas sistēmas darbībā, piebilda Judins.
Kā ziņots, šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.
Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.
Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi – šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
Foto: iAuto.lv