Latvijas Gada auto 2020: Ford Focus ST un Ford Ranger Raptor izmēģinājumi “”333” sporta kompleksā

14. novembrī sporta kompleksā “333” bija iespēja izmēģināt divus no Latvijas Gada auto 2020 pretendentiem: Ford Focus ST un Ford Ranger Raptor.

Sabalansēts: jaunais Ford Focus ST ir paplašinājis “karstā hečbeka” jēdzienu

Piemērots gan ceļam, gan sporta trasei

Rīga, 14. novembris – Īpašajai koncerna Ford apakšnodaļai Ford Performance patīk pārkāpt standartus. Šoreiz Ford Performance ir pārveidojis “karsto hečbeku” tirgu, kurā ilgstošo jaudas sacensību dēļ kļūst par karstu pat adrenalīna cienītājiem. Ford izlēma radīt vairāk telpas – no šī brīža “karstais hečbeks” var būt arī “karstais universāls”, bet zem motora pārsega var pukstēt dīzeļa sirds. Visu, ko piedāvā jaunās paaudzes Ford Focus ST, jau var apskatīt Inchcape salonā Rīgā, kur ST būs aplūkojams līdz 6. decembrim.

Parastais ceturtās paaudzes Ford Focus savā klasē un kopumā izceļas ar savu īpaši precīzo un azartisko vadāmību, tāpēc nepārsteidz, ka, C2 arhitektūras platformu papildinot ar sportisku piekari ar regulējamiem amortizatoriem, spēcīgām bremzēm un atbilstošiem dzinējiem, iegūstam jaunas kvalitātes sajaukumu, ko var izmantot gan uz ceļa, gan sporta trasē.

Focus ST hečbeks ir aprīkots ar EcoBoost 2,3 litru dzinēju, kas attīsta 280 ZS jaudu. Iespējams izvēlēties arī EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 190 ZS jaudu. Šis modelis ir aprīkots ar 6 pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, savukārt benzīna dzinēja versija – ar septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Benzīna dzinēja versija līdz 100 km/h ieskrienas vien 5,7 sekundēs, un turbīnu dzinējā ir pielāgota turbīnas kavēšanas (turbo lag) neitralizēšanas sistēma, kas izmēģināta uz Ford GT un Ford F-150 Raptor un ļauj noturēt stabilu vilci plašā apgriezienu diapazonā. ST ar šo dzinēju uz 100 km patērē, sākot no 7,9 litriem degvielas.

Savukārt ST dīzeļdzinēja versija ir paredzēta mierīgākiem autovadītājiem. Dzinējspēks ļauj automobilim 7,6 sekundēs ieskrieties līdz 100 km/h, un degvielas patēriņa zemākā robeža ir tikai 4,8 litri uz 100 kilometriem.

Priekšējās piedziņas FORD piekare reti ir saņēmusi pārmetumus, taču Ford inženieri nolēma, ka ar mehānisko pabeigtību nepietiek – jaunais ST pirmo reizi ir aprīkots ar elektroniski vadāmu ierobežotās paslīdēšanas diferenciāli elSD un piekares uzraudzības un adaptēšanas tehnoloģiju Continuously Controlled Damping (CCD), kas ik pa 2 milisekundēm apstrādā no svarīgākajiem piekares punktiem iegūto informāciju un attiecīgi maina amortizatoru raksturiezīmes.

“Viedās tehnoloģijas ir pārvērtušas ST par savdabīgu doktoru Džekilu un misteru Haidu – tas pats automobilis, kas nupat mierīgi veda ģimeni pa piepilsētas ceļu, acumirklī kļūst par zvēru sacensību trasē. Pietiek nospiest pogu. Esam izmantojuši pieredzi, kas iegūta ar supersportisko kupeju GT un par ikonu kļuvušo Focus RS, tāpēc jaunais ST savā klasē izceļas ar unikālu elastību un universālumu,” stāsta Ford Performance Eiropas apakšnodaļas vadītājs Leo Roekss (Leo Roeks).

Ford ST piedāvā 4 dažādus braukšanas režīmus – slidena ceļa, standarta, sportisko un sacensību trases (tiem, kas pasūtījuši pakotnes Performance komplektāciju) režīmu. Ikvienam režīmam pielāgots atšķirīgs diferenciāļa, piekares uzraudzības sistēmas, stūres pastiprinātāja, bremžu, vilces vadības, automātiskās pārnesumkārbas vadības un ESC regulēšanas kopums, kas optimizēts attiecīgajiem braukšanas apstākļiem.

ST nav izticis arī bez elektroniskās drošības un stūrēšanas palīgsistēmām. Pietiek pieminēt kruīza kontroli ar ceļa zīmju un ass līnijas atpazīšanas modeļiem, viedo priekšējo lukturu sistēmu, šķēršļu apbraukšanas un pretsadursmju sistēmu Evasive Steering Assist. ST aprīkojumā ir arī ar balsi vadāmā komunikācijas sistēma SYNC 3 ar instalētu FordPass Connect moduli, kas ļauj automobilī izveidot Wi Fi tīklāju, pie kura var pieslēgt līdz pat 10 bezvadu ierīcēm.

Beidzot var līksmot: Ford Ranger Raptor ieradies arī Latvijā

Leģendārais pikaps ir gatavs jebkādiem izmēģinājumiem

Ātru un spējīgu visurgājēju, kas nekad nebrauc pa bezceļiem, Ford Raptor joprojām šķiet kā atnācējs no citas dimensijas – spējīgs pikaps, ar ko var ātri braukt pa ceļiem un bezceļiem. Tāds ir tikai viens. Precīzāk, divi. Šogad pavasarī debiju piedzīvojušo jaunāko Raptor brālēnu Ford Ranger Raptor jau var apskatīt un pasūtīt Latvijā.

Ford Raptor ir radīts, balstoties uz visu laiku populārāko ASV automobili Ford F-150, un tas savu debiju piedzīvoja 2009. gadā, acumirklī izveidojot savu unikālo nišu automobiļu pasaulē. Dzimis leģendārajās Baha 1000 sacensībās, Raptor ir mēģinājis apvienot divas pasaules – ātrumu un bezceļu. Un tam ir izdevies – pārdošanas apmēri ir krietni pārsnieguši Ford prognozes, ļaujot Raptor kļūt par neatņemamu F-150 modeļu gammas sastāvdaļu. Nepārsteidz, ka Eiropas Ford pikapam ir sagribējies lielākus zobus un asākus nagus.

Foto: Publicitātes attēls

Raptor ir piedzīvojums uz riteņiem. To var sajust, tikai uz to paskatoties. “Ranger Wildtrak, kam ir līdzīgs skatījums uz dzīvi, Latvijā atradīs ne vienu vien pircēju, tāpēc esmu drošs, ka Raptor nebūs vien eksotisks nosaukums Ford katalogā,” stāsta Ford pārdošanas vadītājs Jānis Osis.

Protams, Ranger ir daudz smalkākas uzbūves dzīvnieks nekā tā masīvais brālēns no ASV, tāpēc arī Ranger Raptor tehniskās īpašības neliek notrīsēt. Ford Performance apakšnodaļas speciālisti zem Ranger motora pārsega ierīkojuši EcoBlue 2,0 litru dīzeļdzinēju ar divām turbīnām. Dzinējs attīsta 213 ZS jaudu un pat 500 Nm griezes momentu, ko “sagremot” palīdz jauna 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba.

Taču dzinējs ir tikai Raptor leģendas daļa – šasija ir tā, kas atšķir šo pikapu no visas spējīgo, bet bezceļa apstākļos bezspēcīgo visurgājēju armijas. Unikālā šasija nav pielāgota tikai ātrai un precīzai braukšanai no punkta A uz kādu citu vietu – speciāli konstruētā piekare ļauj braukt ļoti ātri pa jebkādu ceļa segumu, pārlieku nesatraucoties par zem riteņiem esošajām bedrēm, akmeņiem vai koku saknēm. Salīdzinot ar parasto Ranger, Raptor ir par 15 cm platāks sliežu ceļš un par 5,1 cm augstāks klīrenss. Un kur nu vēl FOX sporta amortizatori ar maināmu pretestības un gaitas līmeni atkarībā no braukšanas apstākļiem.

Ranger Raptor bremžu disku diametrs ir pieaudzis par piektdaļu – līdz 332 mm. Pikaps ir aprīkots ar BF Goodrich īpaši Raptor radītām riepām ar papildu sānu stiprinājumiem.

Pikapa klīrenss sasniedz 283 mm, un automobilis var šķērsot 85 cm dziļu braslu. 

Raptor caurgājību nodrošina sešu režīmu pilnpiedziņas sistēma Terrain Management System. Parastais (Normal) režīms ļauj komfortabli ripot pa parastajiem ceļiem, sporta režīms (Sport) paredzēts ātrai braukšanai pa asfaltu, zāles/grants/sniega (Grass/Gravel/Snow) režīms nodrošina drošu braukšanu attiecīgajos apstākļos. Smilšu un dubļu režīms, kā arī akmeņaina ceļa režīms paredzēts braukšanai grūtos apstākļos, savukārt režīms Baha (Baja) ļauj ļoti ātri braukt bezceļa apstākļos.

Pikapa vadītājam talkā nāks elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma, pretslīdēšanas, piekabes pretslīdēšanas, nobraukšanas no uzkalna un uzkalnā uzbraukšanas sistēma.

Ranger Raptor salonā vadītājs un pasažieri atradīs ierasto un ērtam braucienam nepieciešamo aprīkojumu – lielu skārienekrānu, ar balsi vadāmu komunikācijas sistēmu SYNC3 un īpašu navigācijas sistēmu, kas ģenerē elektroniskas atzīmes un sniedz iespēju citam automobilim ar līdzīgu sistēmu sekot līdzi automobiļa maršrutam.

Ranger Raptor cena Inchcape salonā Rīgā – 53 820 eiro.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.