Kādā no lietoto automobiļu pārdošanas centriem Krievijā var iegādāties īpaši reti sastopamo Volga GAZ-23 – modifikāciju, kas savulaik izlaista vien 603 vienībās un bija paredzēta Valsts drošības komitejas (KGB) vajadzībām.
Zināms, ka pārdošanā izliktā Volga ražota 1962.gadā, ir pilnībā restaurēta un lieliskā tehniskā stāvoklī. Pārdevējs par to prasa 8,6 miljonus rubļu (aptuveni 125 000 eiro).
GAZ-23 tika ražots vienīgi PSRS slepeno dienestu vajadzībām, šādu automašīnu nevarēja nopirkt neviens un ne par kādu naudu, pat par vislielāko blatu.
GAZ-23 izstrāde sākās 1959.gadā un dokumentos automobilis figurēja kā „ātrgaitas pavadošais transports”. Motortelpā atradās nedaudz modernizēts ZMZ-23 agregāts no Čaika. Arī automātiskā ātrumkārba pārceļoja no Čaika, tikai šajā gadījumā pārnesumu izvēle notika ar sviras palīdzību, kas atradās labajā pusē pie stūres.
Uz GAZ-21 bāzes izveidotais automobilis atšķīrās ar pastiprinātu virsbūvi un citādu dekoratīvo resti aiz kuras slēpās lielāka izmēra radiators. Daļa automašīnu ieguva izplūdes sistēmu ar diviem izvadiem katrā pusē, daļa – ar caurulēm, kuru uzgaļi tika izvadīti vienā pusē, taču cieši kopā. Tieši sakarā ar šo sistēmu zem priekšējā pasažiera kājām tika izveidots pacēlums, kas kļuva par vēl vienu GAZ-23 atšķirības pazīmi.
Kopā ar visiem pārveidojumiem GAZ-23 masa pieauga par 300 kg, taču tā tik un tā bija ātrāka gan par GAZ-21. 100 km/h divdesmit trešā Volga sasniedza 16 sekundēs, kamēr bāzes modelim vajadzēja 34, bet Čaika – 18 sekundes. GAZ-23 maksimālais ātrums tika norādīts 160 km/h, lai gan izmēģinājumos tā spēja pārsniegt 170 km/h.
Foto: Ekrānbilde no Motor.ru