No Rumbulas nebaidās – 24% auto pircēju Latvijā apzināti izvēlas riskēt

Nepilna ceturtā daļa jeb 24% Latvijas autobraucēju apliecinājuši, ka ir iegādājušies vai apsver pirkt auto vēsturiskajā tirdzniecības vietā Rumbulā.

Par to liecina lietoto auto tirgotāja “Longo Latvia” veiktā to Latvijas iedzīvotāju aptauja, kas ikdienā vai nedaudz retāk brauc pie stūres[1]. Savukārt tikai 13% no aptaujātajiem to nav izmantojuši un neplāno, dodot priekšroku uzticamiem lietoto auto tirgotājiem vai oficiāliem auto dīleriem, kas var sniegt kvalitatīvu, uzticamu apkalpošanas servisu, tai skaitā pēc-pirkuma garantiju.

“Latvijas auto pircēju paradumi paļauties uz veiksmi, pērkot lietotu auto, protams, rada nepatiesu priekšstatu par visu nozari. Vēl arvien daudzi pircēji uzticas odometru rādītājiem, pirms auto pirkšanas tos nepārbaudot licencētās un uzticamās vietās. Ir svarīgi, lai visi tehniskie auto parametri būtu norādīti pareizi, bet reti kurš auto pircējs iedziļinās un biežāk izvēlas vienkārši noticēt. Īpašs temats ir droša un faktiska pēc-pirkuma garantija, kam liela daļa no pircējiem pievērš pārāk mazu uzmanību, tādējādi apzināti uzņemoties riskus un potenciālus papildu izdevumus,” aptaujas datus komentē Edgars Cērps, Lietoto automašīnu tirgotāja “Longo Group” valdes loceklis.

Lietotas automašīnas pirkuma pamatā ir ilgtermiņa ieguldījums, tāpēc pēc-pirkuma garantijas esamība ir apliecinājums gan preces, gan sniegtā pārdošanas servisa kvalitātei, ko garantē auto pārdevējs. Dati[2] liecina: Latvijā auto pircējiem vismazāk no visiem Baltijas iedzīvotājiem rūp, vai un kāda ir pieejamā garantija, kad transportlīdzeklis jau ir iegādāts. Latvijā mazāk nekā puse jeb 48% atzīst garantijas esamību kā svarīgu (10. vieta kritēriju skalā), savukārt Lietuvā šis rādītājs ir 58% (6.vieta) un Igaunijā pat 64% (arī 6.vieta).

Par spīti pandēmijai un globāli mainīgajiem ekonomiskajiem apstākļiem, par privātā auto iegādi tuvākā gada laikā domā 22% Latvijas, tikpat Igaunijas un 29% Lietuvas autovadītāju, savukārt noteikti neplāno veikt šādu pirkumu 33% Latvijas, 32% Igaunijas un 24 Lietuvas iedzīvotāji, kuri ikdienā brauc ar auto. Covid-19 ietekme privāto auto pirkumiem mūsu kaimiņiem ir izteiktāka Lietuvā – tur 3% autobraucēju norādījuši, ka automašīnas iegāde ir atlikta pandēmijas dēļ,  Igaunijā to minējuši 2% no aptaujātajiem.

To, ka tikai mazāk kā 3% autovadītāju atliek auto iegādi pandēmijas dēļ, apliecina fakts, ka neskatoties uz Latvijā izsludinātajiem auto klātienes tirdzniecības ierobežojumiem, “Longo Latvia” janvārī ir spējusi noturēt decembra tirdzniecības rādītājus. “Longo Latvia” ir viens no tiem uzņēmumiem lietoto auto nozarē, kas spēj nodrošināt visus kvalitatīvos attālinātās tirdzniecības posmus: plašu pieejamo auto klāstu online, detalizētu sākotnējo informāciju mājaslapā (plašu auto foto galeriju, 360° interjera un eksterjera foto, detalizētus aprakstus), tiešsaistes sazināšanos pircējam ar pārdevēju, video un foto materiāla nodrošināšanu par konkrētām automašīnām, online testa braucienu, dokumentu un atļauju kārtošanu elektroniski, iegādātā auto bezmaksas piegādi jaunajam īpašniekam. Papildus uzņēmums ir arī ieviesis 14 dienu naudas atgriešanas garantiju, nodrošinot pilnīgi drošu e-komercijas ciklu.

 

 

— 

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.