Šogad Rīgas ielās aizlāpīto bedru kopējā platība ir 5133 kvadrātmetri, aģentūru LETA informēja departamenta sabiedrisko attiecību vadītājs Austris Keišs.
Laikapstākļos, kad gaisa temperatūra ir ap nulli, satiksmei bīstamās bedres pastiprināti tiek labotas ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju. Tā ir vienīgā bedru remonta tehnoloģija, ko var izmantot neatkarīgi no laika apstākļiem, arī tad, kad gaisa temperatūra ir zem nulles.
Pirms aukstā asfaltbetona ieklāšanas bedre maksimāli tiek iztīrīta un nosusināta. Šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas. Saremontēto bedru kalpošanas laiku ietekmē vairāki faktori – laika apstākļi,satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis.
Pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra būs virs plus 5 grādiem, tiks sākta masveida bedru aizlāpīšana ar karsto asfaltu un asfalta vienlaiduma ieklāšana, kas ļaujot saremontēt ne vien satiksmei bīstamās bedres, bet arī novērst mazāka izmēra defektus, informēja Keišs.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas bedres, kuru izmērs ir lielāks par 0,1 kvadrātmetru un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem. Bedres visstraujāk veidojas ielu posmos, kur brauktuve ir sliktā tehniskā stāvoklī – ir izveidojušies defekti un plaisas.
Nepatstāvīgos laikapstākļos, kad ir nokrišņi un gaisa temperatūra svārstās ap nulli, un satiksmes ietekmē defekti veidojas neprognozējami: asfalta segumā sāk izdrupt asfalta gabali un veidojas bedres.
Pašlaik bedres pastiprināti veidojas Deglava, Maskavas, Ziepniekkalna un Dzelzavas ielā, kā arī Zemgala un Ulmaņa gatvē.
Ielu uzturēšanas normatīvi nosaka termiņus, ka pēc informācijas saņemšanas satiksmei bīstamo bedru remonts ir jāveic trīs stundu laikā.
Ja tas nav iespējams uzreiz, tiek izvietotas ceļa zīmes vai veikta attiecīgās vietas norobežošana līdz brīdim, kad tiek veikts remonts, informēja Keišs.
Foto: iAuto.lv