Augustā piedzīvots šogad lielākais kritums jaunu auto reģistrācijā – auto reģistrāciju skaits sarucis par 15% jeb 161 auto salīdzinājumā 2012.gada augustu, liecina Auto asociācijas statistika.
Ja pērn augustā tika reģistrēti 1072 jauni auto, tad šogad – 911. Savukārt kopumā šā gada astoņos mēnešos jaunu auto reģistrācija samazinājusies par 7% – no 8750 vienībām pērn līdz 8109 vienībām šogad.
Auto asociācijas vadītājs Andris Kulbergs biznesa portālam “Nozare.lv” skaidroja, ka tirgus kritums ir skaidrojams ar ļoti labvēlīgiem laika apstākļiem, atvaļinājuma laiku un mazo skaitu lielo korporatīvo darījumu, kas veidoja tikai 19% no kopējām reģistrācijām (pretēji ierastajam apjomam virs 30%). Tajā pašā laikā privāto pircēju skaits turpina pieaugt, veidojot 26,6% no kopējām reģistrācijām, no kurām 55% klientu auto iegādājušies ar līzinga palīdzību. 501 auto iegādāts līzingā, kas veido 55% no kopējām reģistrācijām.
“Jaunu auto tirgus situācija šogad saglabājas nestabila no mēneša uz mēnesi iezīmējot šī gada kopējās reģistrācijas ar 7% samazinājumu pret 2012.gadu. Pēc stabilās reģistrācijas šā gada jūlijā augsts iezīmējas ar otru zemāko reģistrēto auto skaitu pēc šā gada februāra. Augusta labie laika apstākļi un lielais skaits cilvēku, kas devās atvaļinājumos, un mazais lielo darījumu apjoms bija galvenie faktori, kas ietekmēja noietu,” uzskata Kulbergs.
Augusts tāpat kā jūlijs šogad iezīmējas ar lielu skaitu maza apjoma darījumiem, kur lielāko daļu sastāda auto īres kompāniju un mazie valsts organizāciju iepirkumi, kopā 211 auto vienības jeb 23% no kopējām reģistrācijām. Lielākie korporatīvie darījumi augustā bijuši – VAS “Latvijas Dzelzceļš” iegādājoties 31 “Volkswagen Caddy” un “Volkswagen Transporter”, SIA “Lattelecom” iegādājoties 31 “Nissan Primastar” un “Peugeot Bipper”.
Kulbergs stāstīja, ka šā gada augustā ir novērots liels skaits reeksportēto auto, kas augustā sasniedzis 18% no kopējām reģistrācijām jeb 163 vienības. Atņemot reeksportētās vienības, auto tirgus kritums pret 2012 gadu veidotu 25% samazinājumu, kas norāda uz to, ka auto tirgotāji meklē visas iespējas, lai mazinātu tirgus krituma negatīvo ietekmi uz uzņēmuma rezultātiem.
Auto asociācijas statistika liecina, ka šā gada astoņos mēnešos līderpozīcijas ar 1323 pārdotiem auto un 16,3% tirgus daļu ieņem “Volkswagen” zīmols. Tam seko “Toyota” ar 1035 pārdotiem auto un 12,8% tirgus daļu, savukārt trešo vietu ieņem “Peugeot” ar 736 pārdotiem auto un 9,1% tirgu daļas.
Foto: iAuto.lv