Auto Asociācija ir aprēķinājusi, ka tās priekšlikums palīdzēs valstij katru gadu iekasēt 2,6 miljonus latu gadā.
Budžeta 2014.gadam pieņemšanas priekšvakarā, Auto Asociācija valdībai un Saeimai ir rosinājusi noteikt, ka Latvijā reprezentatīvais auto ir vērtībā sākot no 41 322 latiem (bez pievienotās vērtības nodokļa). Auto Asociācija ir aprēķinājusi, ka tās priekšlikums palīdzēs valstij katru gadu iekasēt 2,6 miljonus latu (3,7 miljonus eiro) gadā.
Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs: „Šobrīd valsts vairs nevar izlikties, ka Igaunijā reģistrēto auto lielais vairums uz Latvijas autoceļiem nav valstiska problēma. Jau varam apgalvot, ka katra otrā automašīna, kas ir 30 tūkstoši latu vērtībā, tiek reģistrēta Igaunijā. Esam arī aprēķinājuši, ka katrs šāds auto, kas tiek „aizshēmots” uz Igauniju, valstij nes vairāk kā 4 tūkstošus latu zaudējumu nesamaksātos nodokļos, un kopš 2007.gada, kad reprezentatīvā auto definīcijā tika noteikta automašīnas vērtība, uz Igauniju no Latvijas ir „aizplūdušas” aptuveni 1585 tā saucamās reprezentatīvās automašīnas… Pie tam, šim skaitlim ir tendence ar katru gadu palielināties.
Foto: iAuto.lv
Esam ierosinājuši noteikt, ka reprezentatīva vieglā automobiļa vērtība pārsniedz 41 322 latus (bez PVN) līdzšinējo 25 424 latu (bez PVN) vietā. Tādejādi tiks palielināts ne tikai valsts budžets par +2,6 miljoniem latu katru gadu, bet arī automobiļu, kuru vērtība pārsniedz 30 tūkstošus latu ar PVN, reģistrāciju skaits Latvijā pieaugs līdz pat 870 vienībām. Priekšlikums palielināt reprezentatīva auto vērtības slieksni līdz 41 322 latiem (bez PVN) atbilst reprezentatīva auto definīcijai, minēto grozījumu ieviešana nekropļos Latvijas auto tirgu, mazinās Latvijas nodokļu maksātāju motivāciju veikt shematiskas nodokļu optimizācijas un padarīs Latvijas uzņēmējus konkurētspējīgākus.
Papildus esam arī rosinājuši noteikt, ka uzņēmumi, kuriem iepriekšējā taksācijas perioda peļņa pēc nodokļu nomaksas pārsniedz attiecīgā reprezentatīvā vieglā automobiļa vērtību 41 322 latu (bez PVN) apmērā, varēs norakstīt šādu automobiļu nolietojumu un ekspluatācijas izmaksas. Mūsuprāt, šāda iespēja kalpos kā labs stimuls uzņēmumiem iekļauties Padziļinātās sadarbības programmā jeb tā dēvētajā Baltajā sarakstā.
Pirms nācām klajā ar minētajiem priekšlikumiem, aptaujām neskaitāmus uzņēmējus, kuri atzina, ka Latvijas nepārdomātā nodokļu politika ir piespiedusi tos pārskatīt autoparka pārvaldību un, minimizējot visas izmaksas, transportlīdzekļus pārreģistrēt kādā no tuvākajām kaimiņvalstīm. Mūsu aicinājums Ministru kabinetam un Saeimai ir vēlreiz rūpīgi pārdomāt Latvijas nodokļu politikas plānošanu un ļaut no ārvalstīm atgriezties automobiļiem, kuri patiesībā tiek ekspluatēti Latvijā. Valsts šādā veidā neko nezaudēs – tiks atgūta ne tikai nodokļu nauda, bet arī Latvijas uzņēmēju uzticība.”.