Dīzeļiem un automašīnām ar gāzes iekārtām – dārgāka apdrošināšana

Foto: autogazes.lv

Apdrošinātāji, aprēķinot polises cenu, ņem vērā dažādus riskus, no kuriem viens var būt arī degvielas veids, jo ar dīzeļdzinējiem un autogāzes iekārtām aprīkotās automašīnas gada laikā nobrauc vairāk nekā ar benzīna dzinējiem aprīkotās automašīns. Atsevišķi apdrošinātāji to var ņemt vērā, aprēķinot polises cenu, portālu „iAuto” informēja apdrošināšanas kompānijā „Balta”.

Tomēr akcīzes nodokļa autogāzei paaugstināšanai nevajadzētu viest kardinālas izmaiņas apdrošināšanas tirgū, domā apdrošināšanas sabiedrības “Balta” transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.

Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati, pēdējo četru gadu laikā Latvijā palielinājies šādu automašīnu skaits, straujākais pieaugums novērojams 2012.gadā, kad tika piedzīvots benzīna cenu kāpums, pirmo reizi pārsniedzot viena lata robežu. Salīdzinot 2011. un 2012.gadu, pieaugums reģistrētajiem auto, kas aprīkoti ar autogāzes iekārtām, bija 34,5%, un tas turpinās arī pašlaik.

Šāda veida transportlīdzekļi pasaules tirgū parādīsies arvien vairāk, taču eksperti prognozē, ka to skaits uz Latvijas ceļiem neaugs tik strauji kā iepriekš, jo lielākais lēciens jau ir piedzīvots iepriekš minētajā periodā 2011. un 2012.gadā.

Par soli aprīkot uzņēmuma spēkratus ar autogāzes iekārtām šī gada sākumā izšķīrās arī “Balta”. Pieredze rāda, ka investīcijas ir atpelnījušās jau septembrī, prognozējot, ka šogad līdz gada beigām par autoparka izdevumiem tas ļaus ietaupīt 20 000 latu. Savukārt nākamajā gadā “Baltai” tas ļaus ietaupīt vēl 60 000 latu.

Ceturtdien Saeima pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja grozījumus likumā par akcīzes nodokli, ar kuriem paredzēts paaugstināt akcīzes nodokli autogāzei. Grozījumi paredz paaugstināt akcīzes nodokļa likmi naftas gāzēm un pārējiem gāzveida ogļūdeņražiem – līdzšinējo 90 latu vietā par 1000 kilogramiem gāzes likme būs 161 eiro, kas atbilst 113 latiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.