Trešdien, 30.oktobrī, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija skatīs jautājumu par akcīzes nodokļa celšanu autogāzei. Latvijas Gāzes asociācija lūdz Saeimas deputātus neatbalstīt autogāzes akcīzes nodokļa likmes celšanu par 25%, bet domāt par valsts atbalsta mehānismiem autogāzei kā zaļākam un ekonomiski izdevīgākam degvielas veidam.
“Ņemot vērā īso budžeta izstrādes periodu, tā laikā mums ir izdevies savākt 12 tūkstošu iedzīvotāju parakstus tiem svarīgā jautājumā pret akcīzes nodokļa celšanu autogāzei un nodot tos Saeimā izskatīšanai pirms tiek pieņemts budžets. Galvenais parakstu vākšanas mērķis ir sasniegts – jautājums ir nonācis Saeimas Budžeta komisijas dienas kārtībā. Skatot grozījumus akcīzes nodoklī, aicinām Saeimas deputātus ņemt vērā iedzīvotāju izteikto viedokli un neatbalstīt likuma grozījumus. Šī milzīgā steiga, kādā tiek mainīta nodokļu sistēma, neveicina iedzīvotāju un uzņēmēju paļāvību uz valsti”, pauž Valdis Bergs, Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs.
Arī Saeimas Juridiskais birojs ir vērsis uzmanību uz Satversmes tiesas spriedumos secināto, ka grozot likumus, valstij ir jāņem vērā tiesiskās paļāvības principu. Kas vistiešākajā mērā arī attiecās uz sasteigtajiem grozījumiem likumā par akcīzes nodokli, jo laika periods, kādā izmaiņām nodokļos ir jāstājas spēkā ir nesamērīgi īss. Un vienīgais arguments nodokļa palielināšanai, ka ir nepieciešami ieņēmumi valsts budžetā, neiztur kritiku.
Vai laika gaitā piemēros arī kādu speciālu nodokli elektroauto? Foto: iAuto.lv
“Augošām nozarēm kāda ir autogāzes nozare, ir nepieciešamas savlaicīgas diskusijas par izmaiņām nodokļu jomā un prognozējamība, lai tirgus varētu stabili augt un attīstīties. Ir jāveido atbalsta politika un jāveicina videi draudzīgas degvielas izmantošana nevis jāmeklē veidi tās sadārdzināšanai. Līdz šim gan uzņēmēji, gan iedzīvotāji ir ieguldījuši vairāk nekā 10 miljonus latus autogāzes iekārtu uzstādīšanā pusotra gada laikā. Saeimas deputātiem ir jāņem vērā sabiedrības un uzņēmēju viedoklis, lai veicinātu nozares un ekonomikas attīstību,” stāsta “Autonams” valdes loceklis Edvīns Panders.
Saeimas Prezidijs, izvērtējot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegto atzinumu par iesniegtajiem parakstiem pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei, nodeva iedzīvotāju iesniegumu Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā un parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, pārbaudot vai visi iesnieguma parakstītāji parakstīšanās brīdī ir bijuši Latvijas Republikas pilsoņi, kuri sasnieguši 16 gadu vecumu, atbilstoši Saeimas kārtības rullim par kolektīvo iesniegumu, ir spējusi identificēt 9078 parakstītāju personu kodus Iedzīvotāju reģistrā. 1423 parakstītāji netika identificēti, 891 parakstītāji neatbilda parakstītāja statusam un 170 personas bija parakstījušās vairāk nekā vienu reizi.
Jau iepriekš ziņots, ka iebildumus pret Ekonomikas ministrijas priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli autogāzei ir paudusi ne tikai Latvijas Gāzes asociācija, bet arī Latvijas degvielas tirgotāju asociācija un Degvielas tirgotāju un ražotāju savienība.
Latvijas gāzes asociācijā apvienojušies astoņi nozīmīgākie autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas. Pērn sašķidrinātās naftas gāzes nozares kopējais apgrozījums bija vairāk nekā 70 miljoni latu, tai skaitā autogāzei – 24,8 miljoni latu, savukārt nodokļos tika veikti maksājumi vairāk nekā 10 miljonu latu apmērā.