Pērn privātpersonu auto līzinga tirgus Latvijā audzis par 25%, liecina Swedbank dati. Iedzīvotāji priekšroku aizvien dod universālām un praktiskām automašīnām. Lietoto auto segmentā pērn visvairāk pirkti Volvo markas automobiļi, savukārt jauno auto segmentā vairākus gadus līdera pozīcijas saglabā Nissan Juke.
“Līzinga darījumu apjomu pieaugums vērojams visos automašīnu segmentos, un tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Lai gan pieņemts uzskatīt, ka auto iegādē dominē emocionāli argumenti, līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. Piemēram, lielākā daļa spēkratu ir ar dīzeļdegvielu darbināmu dzinēju, kuriem ir raksturīga lielāka degvielas ekonomija. Pērn jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā,“ stāsta Kaspars Sausais, Swedbank līzinga eksperts.
Viņš piebilst, ka: “Pēdējos gados auto industrija pielāgojusies klientu vajadzībām radot plašu piedāvājumu pilsētas džipu segmentā, kas cenas ziņā ir pieejamāks un sniedz pievienoto vērtību tā lietotājiem, piemēram, kāds novērtē labāku ceļa pārredzamību vai papildu drošības sajūtu, savukārt citiem tas joprojām ir prestiža jautājums.”
Visvairāk iegādājas 5-7 gadus lietotus auto
Lielākā daļa līzinga darījumu notiek lietoto auto segmentā – iedzīvotāji visvairāk ir iegādājušies automašīnas, kas ražotas 2007. līdz 2009.gadā. Īpaši aktīva auto tirdzniecība noris tieši starp privātpersonām. Swedbank dati rāda, ka aptuveni 70% gadījumos auto pārdevējs ir privātpersona. Kopumā iedzīvotāji lietoto auto segmentā pieturas pie pārbaudītām vērtībām un visvairāk iegādājas Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.
Savukārt katrs ceturtais no līzingā iegādātajiem auto pērn ir bijis pilnīgi jauns, kas ir par 17% vairāk nekā 2012.gadā. Populārākās šogad ir Nissan, Hyundai un Toyota ražotās automašīnas.
Baltijas valstīs visiecienītākie ir apvidus auto
Pērn kopumā Baltijas valstīs iedzīvotāji visvairāk iegādājās jaunus apvidus auto – Latvijā un Lietuvā katra otrā iegādātā automašīna bija šīs klases, savukārt Igaunijā – katra trešā. Latvijā no apvidus auto markām iecienītākā ir Nissan Juke, Lietuvā – Nissan Qashqai, bet Igaunijā – Honda CRV.
Foto: iAuto.lv