Pārbaudot 21 automašīnas degvielas patēriņu reālos, ikdienai pietuvinātos apstākļos, par “Ekoauto 2014” atzīts “Peugeot 308 1,6 HDI”, kurš uzrādījis vidējo patēriņu 3,3 litri uz 100 kilometriem, liecina “SEB līzinga” organizētā automašīnu testa rezultāti.
Kā preses konferencē skaidroja auto eksperts Normunds Avotiņš, auto, kurš saņēmis galveno balvu, ir gana liels – ar piecām vietām, piecām durvīm un visai jaudīgu motoru. Šis fakts pierāda, ka videi draudzīgiem un ekoloģiskiem auto nav jābūt maza izmēra ar mazjaudīgu motoru.
Drošas braukšanas skolas (DBS) valdes loceklis Artūrs Priednieks norādīja, ka, ņemot vērā dažādo ceļu segumu un reljefu testa maršrutā 215 kilometru garumā, testā vidējais degvielas patēriņš zem četriem litriem uz 100 kilometriem esot pārsteidzošs pat dīzeļdzinējiem, nemaz nerunājot par retajiem benzīna automobiļiem, kas tika pieteikti testam.
“SEB līzinga” vadītāja Nellija Kočanova savukārt norādīja, ka Drošas braukšanas skolas (DBS) veiktā testa rezultāti liek aizdomāties par ekonomiju, ko ilgtermiņā sniedz iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina. Piemēram, šis faktors šķiet noteicošs 54% respondentu aptaujā, ko aprīlī veikusi SEB. Viņa arī atzīst, ka pēdējo trīs gadu laikā ir vērojams pakāpenisks pieaugums videi draudzīgāko auto iegādei. Ja 2011.gadā tika nopirktas nedaudz vairāk nekā 2000 “zaļās” automašīnas, tad 2013.gadā to skaits divkāršojies, sasniedzot gandrīz 5000 auto. Kočanova skaidro, ka viens no pieauguma faktoriem ir iespēja autovadītājiem pārliecināties, ka “zaļais” auto nenozīmē mazu un jaudas ziņā vāju automašīnu.
Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI Foto: autoexpress.co.uk
Mazajā auto klasē par uzvarētājiem tika atzīti divi auto – “Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI” ar 3,5 litriem uz 100 kilometriem un “Citroen C-Elysee 1,6 HDI” arī ar 3,5 litriem uz 100 kilometriem, kompaktklasē par labāko atzīta jau minētā “Peogeot 308”, bet vidējā klasē “Škoda Superb 2,0 TDI” ar 3,8 litriem uz 100 kilometriem. Krosoveru klasē par ekoloģiskāko atzīta “Honda CR-V 1,6 i_DTEC”, kura patērē 3,9 litrus uz 100 kilometriem.
Topu izveidojuši Drošas braukšanas skolas eksperti, vairāku nedēļu garumā salīdzinot ražotāju norādītos degvielas patēriņus un automašīnu “apetīti” reālos braukšanas apstākļos. Tā mērīta Drošas braukšanas skolas speciālistu īpaši izveidotā maršrutā.
Peugeot 308 1,6 HDI Foto: motorbox.com