Vairākos ceļu posmos, kur atjaunota infrastruktūra, fiksēti biežāki ceļu satiksmes negadījumi, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē atzina Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Viņš minēja piemēru Maltā, kur, atjaunojot ceļu, nav izbūvētas ietves. Automašīnu ātrums uz atjaunota ceļa palielinās, savukārt gājēji ir apdraudētāki. Līdz ar to Krapsis uzskata, ka būtu jāmaina pieeja, veidojot infrastruktūru un, iespējams, jāizvieto guļošie policisti.
Foto: iAuto.lv
Tāpat viņš skaidroja, ka jaunizbūvētajā ceļa posmā Tīnūži-Koknese pērn bojā esot gājuši četri cilvēki, bet šogad bijuši divi negadījumi.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) norādīja, ka bedrainos ceļos satiksmes negadījumu ir mazāk, jo mazāks ir ātrums, un ironizēja, ka bedres ir kā gulošie policisti. Ātruma problēmas risinājumu Matīss redz radaru izmantošanā, arī uz jaunajiem ceļu posmiem.
Kā piemēru viņš minēja šīs dienas rītu, ka vidējais braukšanas ātrums uz ceļiem fiksēts virs 90 kilometriem stundā, kas nav atbilstošs esošajiem laikapstākļiem.
Savukārt Krapsis norādīja, ka ceļu uzturētājiem jāveic regulāra tuneļu apsekošana, kas ļauj droši šķērsot ceļu, kā arī pāreju apgaismošana. Viņš arī uzsvēra, ka ceļu uzturētāji ne vienmēr savlaicīgi reaģē uz mainīgiem laikapstākļiem.
Kā ziņots, vakar notika CSDP sēde, kuras laikā tika uzklausīti atbildīgo institūciju ziņojumi par situāciju ceļu satiksmes drošībā ziemas periodā, kā arī notika konkrētu priekšlikumu apspriešana tās uzlabošanai.