Bezmaksas konsultācijas turpināsies?

Tāpat interesentiem tiek sniegti skaidrojumi par auto riepu stāvokli, to izvēli atbilstoši ikdienas braukšanas stilam.

Apmeklēju vienu no nodarbībām. Vērtējums – stunda, protams, ir maz. Bet vienlaikus – tas jau ir kaut kas, tas ir solis uz padziļinātām, tik vajadzīgām zināšanām par auto kustības fiziku, par viena ļoti nozīmīga elementa – riepu – stāvokļa ietekmi uz auto stabilitāti un vadāmību. Demonstrējums, kurš neprasa lielu runāšanu, bet uzskatāmi parāda – riepas ar „atļauto”4 mm protektoru, bet desmit gadus vecas, tavu auto no pilsētas ātruma uz ledus spēj apturēt krietnus 10 metrus tālāk nekā kolēģa šogad iegādāti „apavi”. Vai – redzi, tavs labi „apautais” džips tomēr apstāsies tālāk nekā šis golfiņš. Jo tavējais ir smags.

Nodarbības vada Normunds Lagzdiņš, viens no labākajiem drošas braukšanas skolotājiem Latvijā.

Šobrīd CSDD un tai piederošas Biķernieku trases darbinieks. Bet pirms gadiem desmit (apmēram), Audi automobiļu pārdevējs turpat līdzās – „Auto Riga”. „Audi” jau tolaik kā vienu no mārketinga paņēmieniem izvēlējās labas auto vadīšanas apmācību. Viņi bija pirmie, kas Latvijā rādīja pareizas stūrētāja pozīcijas nozīmi, skaidroja auto kustības fiziku ar „saķeres apli”, aicināja bremzējot neaizmirst par stūrēšanas iespēju, ko dod ABS (bremžu antibloķēšanas sistēma). Un Normunds bija labs skolnieks. Pavisam drīz – jau skolotājs. Pirmā „drošas braukšanas skola” Latvijā nebija ne tagad pazīstamākā DBS, ne „Auto akadēmija”. Tā bija SABI (sporta aģentūra Biķernieki). Un Lagzdiņš (arī Rukuts, Pļavenieks un citi).

Izcils skolotājs. Laba nodarbību vieta (tiesa, rīdziniekiem laba, no Talsiem vai Ape braukt šurp patālu un dārgi, pat ja nodarbība ir bez maksas).

Laba iniciatīva. Un negaidīti liela publikas atsaucība. Visas šīs ziemas nodarbības (ap 50 dalībnieku dienā, kopā ap 1000) jau nokomplektētas.

 

Pirmie secinājumi. Normunds Lagzdiņš:

– Priecē pieprasījums, vēlme mācīties. Augošs dāmu pieteikumu skaits. Zināmā mērā pārsteigums ir nodarbību apmeklētāju (aktīvākā sabiedrības daļa!) ārkārtīgi vājās zināšanas elementāros jautājumos.

– Vai tavam auto ir ABS? Atbildes ir ne tikai „jā” vai „nē”. Dzirdam arī „nezinu” vai – kas tas tāds.

Riepas protektora dziļums ir samērā vienkārši skatāms un nolasāms. Riepas dzimšanas gads? Noslēpums. Uzzināt nemākam. Tādēļ pērkam riepas „ar visām spuriņām”, bet ražotas pirms desmit gadiem. Vai riepas, uz kurām ražošanas laika apzīmējuma, atbilstoša Eiropas un pasaules standartiem, vispār nav. Tātad – „krutku”.

 Turpinājums? Absolūti nepieciešams, lai braucēju vēlmi izglītoties aizpildītu. Kāds tas būs – gaidām CSDD lēmumus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.