Pēdējos gados audzis atlīdzību gadījumu skaits par avārijām, kurās iesaistīti motobraucēji, liecina apdrošināšanas sabiedrības “If Apdrošināšana” apkopotā informācija.
Visbiežāk avārijās iekļuvuši “Yamaha”, “Kawasaki”, “Suzuki” un “Honda” markas motociklu īpašnieki.
“2011.gadā reģistrējām 19 atlīdzību gadījumus, kuros bija cietuši motociklu īpašnieki, bet 2014.gadā šādu negadījumu skaits bija trīskāršojies, sasniedzot 57 negadījumus. Protams, ir palielinājies arī par šādiem negadījumiem izmaksāto atlīdzību skaits – 2011.gadā izmaksāto atlīdzību kopējais apmērs bija 28 300 eiro. Pagājušajā gadā izmaksāto atlīdzību apmērs jau bija 65 500 eiro,” paziņojumā medijiem informē “If Apdrošināšanas” Transporta atlīdzību grupas vadītājs Pāvels Valainis.
Pēc “If” datiem, lielākā atlīdzība, kas pēdējo četru gadu laikā ir tikusi kompensēta kādam motobraucējam, tika reģistrēta 2014.gadā, kad “Harley Davidson” īpašniekam pēc ceļu satiksmes negadījuma tika atlīdzināti 15 400 eiro.
“If” eksperti izceļ vairākus iemeslus, kāpēc aug negadījumu skaits, kuros iesaistīti motobraucēji. Objektīvais iemesls ir saistīts ar to, ka ziemas mūsu klimatiskajā zonā kļūst arvien īsākas, savukārt periodi, kuros var pārvietoties ar motociklu, – arvien garāki.
Vēl viens iemesls ir samērā pieejamās motociklu cenas. “Parādās saistība ar biežāk negadījumos iekļuvušo motociklu markām – tieši “Yamaha”, “Kawasaki”, “Suzuki” un “Honda” markas motocikliem, kuru dinamiskākie modeļi cenas ziņā ir arī pieejamākie, un tos iegādājas gados jauni motobraucēji ar nelielu braukšanas pieredzi,” norāda Valainis.
Taču galvenokārt negadījumu skaita pieaugums ir saistāms ar joprojām zemo ceļu satiksmes dalībnieku kultūru – atļautā braukšanas ātruma neievērošanu un pārgalvīgiem manevriem, kad braucējs pārvērtē savas spējas pabeigt manevru un paredzēt pārējo satiksmes dalībnieku rīcību. Avārijas bieži tiek izraisītas, ignorējot ceļa zīmes, kas regulē pārvietošanos pa galveno ceļu un mazākas nozīmes ceļiem.
Valainis atzīmē, ka šajā nedēļas nogalē pamanīti vairāki braucēji, kas jau pārvietojas ar motociklu. Taču viņš vērš uzmanību, ka atklāt sezonu vēl ir pāragri. “Asfalts ir auksts, temperatūra joprojām salīdzinoši zema, un motociklu riepas nav piemērotas braukšanai šādos apstākļos. Turklāt ceļi pēc ziemas sezonas joprojām ir netīri, kaisītais materiāls nav notīrīts, un ir bedres, kuras ar auto var arī nepamanīt, bet motociklam tās ir bīstamas,” informē “If Apdrošināšanas” Transporta atlīdzību grupas vadītājs.