Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Latvijā notiks ļoti gaidītā pirmā „Fiat” pilsētas apvidus auto „500X” neoficiālā prezentācija. Jaunais modelis, kas salonos būs pieejams no aprīļa, tuvākajās dienās tiks demonstrēts īpašā stendā tirdzniecības centrā „Rīga Plaza”. Visi interesenti „Fiat 500X” modeli varēs ne tikai apskatīt, bet arī izmēģināt uz ceļa.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
„Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties ar jauno „Fiat 500X”, kas lauž stereotipus par „Fiat” automobiļiem. Kritiķi slavē šo pilsētas apvidus auto, pateicoties tajā izmantotajiem augstas kvalitātes materiāliem, inovācijām un aprīkojuma daudzveidībai, kā arī īpaši pievilcīgajam dizainam, kas lieliski saskaņots ar inženiertehniskajiem risinājumiem. Daudzi no „Fiat 500X” kvalitātes parametriem ļauj tam pārspēt citus kompaktos visurgājējus un konkurēt ar „premium” segmenta automobiļiem. Tādēļ mēs esam pārliecināti, ka tas viegli atradīs savu pircēju Latvijā,” stāsta „Fiat” pilnvarotā pārstāvja Latvijā — uzņēmuma „Autobrava” — direktors Andris Sivickis.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Tirdzniecības centrā „Rīga Plaza” „Fiat 500X” viesosies līdz svētdienai, 15. martam. Vienu automobili apmeklētāji varēs apskatīt demonstrācijas stendā tirdzniecības centra iekštelpās, bet vēl divi gaidīs apmeklētājus pie tirdzniecības centra ieejas „Londona”. Ieinteresētie pircēji par tiem varēs ne tikai sajūsmināties, bet arī iemantot simpātijas pret tiem, dodoties testa braucienā Rīgas ielās.
Ar burtu „X” apzīmētais jaunais, kompaktais apvidus auto pieder slavenā itāļu pilsētas automobiļa „Fiat 500” saimei, bet tas ievērojami pārspēj savu mazo „brāli”. Pirmkārt, ar savu izmēru — 4,25 m garš, 1,8 m plats un 1,6 m augsts, tas ir plašākais savā segmentā. Tajā ērti var ceļot pieci cilvēki ar lielu bagāžu (350 l). Lai gan „Fiat 500X” ir kļuvis lielāks, tas joprojām saglabā savas manevrēšanas spējas, kas ir ļoti svarīgi, braucot pilsētā.
Tomēr visvairāk jaunais itāļu ražojums izceļas ar inovāciju daudzveidību. Viena no tā galvenajām īpašībām ir deviņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas opcija. Tādas nav nevienam no „Fiat 500X” konkurentiem.
„Fiat 500X” drošības tehnoloģiju standarta komplektācijā ietilpst seši gaisa spilveni, priekšējie dienas gaitas lukturi un miglas lukturi sānos, kā arī elektroniskā stabilitātes kontroles (ESC) sistēma un dinamiskā stūrēšanas griezes momenta sistēma (DST), kas palīdz vadītājam, veicot pagriezienus.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Papildu aprīkojumā ietilpst braukšanas joslu asistents, kas informē, kad izbraucat no savas braukšanas joslas, un palīdz pārkārtoties uz citu joslu, izvairoties no „aklajām zonām”. Par papildu samaksu iespējams pasūtīt atpakaļskata kameru automobiļa novietošanai stāvvietā un bremžu sistēmu „Brake Control”. Tā darbojas, automobilim braucot ar ātrumu 7–200 km/h, un brīdina vadītāju ar skaņas signālu un videoattēlu, ja automobilis tuvojas šķērslim vai citam automobilim, un sāk automātiski saudzīgi apturēt automobili, ja vadītājs pēc brīdinājumiem nerīkojas. Ja automobilis brauc ar ātrumu līdz 30 km/h (vai ar ātrumu līdz 50 km/h, ja cits objekts pārvietojas tajā pašā virzienā), „Brake Control” sistēma aptur automobili un palīdz izvairīties no sadursmes, bet, braucot ar lielāku ātrumu, samazina sadursmes izraisīto triecienu.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Tiem, kas vēlas lielāku komfortu vai ko ekskluzīvu, „Fiat 500X” piedāvā „premium” aksesuāru komplektu — elektroniski regulējamus apsildāmos sēdekļus, automobiļa atslēgšanas un iedarbināšanas bez atslēgu sistēmu, atsevišķu salona elementu apgaismojumu un citus aksesuārus. Centrālajā konsolē iespējams iebūvēt 5 vai 6,5 collu ekrānu vai intuitīvo „Uconnect” sistēmu. Tajā ir AUX, USB un SD kartes savienojumi, trīsdimensiju navigācija, balss atpazīšanas iespēja un citas funkcijas.
Raugoties no ārpuses, „Fiat 500X” ir mantojis tipiskos apaļas formas lukturus automobiļa priekšpusē. Jaunā „Fiat 500X” modeļa pircēji varēs izvēlēties vienu no 12 virsbūves krāsām (arī matētu), astoņu dažādu dizainu 16, 17 vai 18 collu diametra diskus, bet salonā — vienu no septiņiem dažādiem apdares variantiem.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
2015. gadā, uzsākot tirdzniecību, „Fiat 500X” komplektācijā būs viens benzīna dzinējs vai divi dīzeļdzinēji.
Benzīna dzinējs — „Turbo MultiAir2” motors ar 1,4 litru darba tilpumu un 140 ZS (103 kW) jaudu. Šis dzinējs tiks uzstādīts 500X versijās ar priekšējo piedziņu un sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Motors ar „Turbo MultiAir2” tehnoloģiju ir ļoti efektīvs — tā degvielas patēriņš ir tikai 6 l/100 km, bet automobiļa ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h aizņem vien 9,8 sekundes, un tas var attīstīt maksimālo ātrumu 190 km/h.
Turklāt „Fiat 500X” pircēji varēs izvēlēties vienu no diviem dīzeļdzinējiem — ar 1,6 l vai 2 l darba tilpumu un otrās paaudzes „MultiJet” tehnoloģiju. Pirmais no tiem ir ļoti ekonomisks — uz 100 km tas patērē 4,1 litru degvielas, bet CO2 emisijas ir 109 g/km. Šim dzinējam ir 120 ZS (88 kW) jauda, kas ļauj modelim „500X” attīstīt ātrumu 186 km/h. Pēc apstāšanās šādas konfigurācijas modelis spēj ieskrieties līdz 100 km/h vien 10,5 sekundēs.
2 litru dīzeļdzinēja, tāpat kā mazāka tilpuma benzīna dzinēja, maksimālā jauda ir 140 ZS (103 kW). Kopā ar moderno deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas pirmoreiz izmantota „Fiat” modeļos, automobilis spēj sasniegt maksimālo ātrumu 190 km/h, bet ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h aizņem vien 9,8 sekundes.
Vēlāk koncerns plāno laist tirgū vēl vienu jaudīgu benzīna dzinēju un divus dīzeļdzinējus. Benzīna dzinējs — 170 ZS (125 kW) 1,4 l „Turbo MultiAir2” motors, kas tiks iebūvēts kompaktā „Fiat” apvidus auto versijās ar pilnpiedziņu un deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Dīzeļautomobiļu pircēji varēs izvēlēties vai nu 95 ZS (70 kW) 1,3 l „MultiJet II” (ar piecu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu un priekšējo piedziņu), vai 140 ZS (103 kW) 2 l „MultiJet II” (ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu) tehnoloģiju.
„Fiat 500X” ļauj autovadītājam izvēlēties vienu no trim braukšanas režīmiem: „Auto”, kas nodrošina maksimālu komfortu, ekonomiju un pēc iespējas mazāku emisiju, „Sport”, kas paredzēts sportiskākai, dinamiskākai braukšanai, un „All Weather”, kas nodrošina maksimālu drošību pat tad, ja saķere ar segumu ir slikta. „Fiat 500X” brīvā laika versijā „All Weather” braukšanas režīms „Traction” (no angļu val. — saķere) ir aizstāts ar „Tracion Plus” kontroles sistēmu, kas uzlabo saķeri uz slidena ceļa vai bezceļa apstākļos un vienlaikus nodrošina lielāku ekonomiju un mazāku CO2 emisiju.
„Fiat” pārstāvis Latvijā „Autobrava” paziņo, ka pieņem iepriekšējus „Fiat 500X” pasūtījumus. Tā cena — sākot no 16 988 eiro.
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
Fiat 500X Foto: iAuto.lv
iAuto iesaka Fiat 500X stendā izmēģināt virtuālā realitātes brilles Foto: iAuto.lv
Fiat 500X Foto: iAuto.lv