Turpinās Biķernieku kompleksās sporta bāzes sacīkšu trases posma rekonstrukcija. Kopš rekonstrukcijas darbu sākšanas šā gada sākumā ir demontētas atjaunošanai paredzētās trases drošības konstrukcijas, nofrēzēts vecais asfaltbetons, uzsākta trases betona apmaļu pamatu izbūve un gājēju tuneļa rekonstrukcija, informē ceļu būves firmas SIA “Binders” pārstāve Vita Noriņa.
Rekonstrukcijai līgumā paredzētajā apjomā jābūt pabeigtai līdz 2015.gada 1.jūlijam. Rekonstrukcijas pasūtītājs ir VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”. Rekonstrukcijas projekta izstrādātājs ir AS “Ceļu projekts”. Līguma summa – 1 219 785,74 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.
Projekts paredz atsevišķu trases posmu rekonstrukciju ar dažādiem atjaunošanas darbu veidiem un apjomiem. Kopumā līdz jūlijam tiks rekonstruēti 734 metri no trases kopējā garuma.
Vislielākais darbu apjoms paredzēts posmā no starta pozīcijas līdz vietai trasē, kur beidzas “Elkoņa” līkums. Šeit piecu centimetru biezumā nofrēzēts vecais asfalta segums, neskarot trases apakšējās konstrukcijas. Divu līdz trīs centimetru biezumā tiks ieklāta izlīdzinošā asfaltbetona kārta, uz tās tiks ieklāta asfaltbetona virskārta piecu centimetru biezumā.
Trasē tiks ieklāts asfalts ar polimērmodificēto bitumenu. Lai garantētu teicamu saķeri un ideālu līdzenumu, asfaltam jābūt ar automobiļu sacīkšu trasei nepieciešamām specifiskām īpašībām un ieklātam bez garenšuvēm. Uzņēmumam “Binders” ir pieredze šādu prasību īstenošanā, jo līdzīgi specifiski kvalitātes noteikumi tika īstenoti Lielvārdes militārā lidlauka skrejceļu asfaltēšanas procesā.
Pilna trases rekonstrukcija, ieskaitot apakškārtas, projektā paredzēta posmā virs gājēju tuneļa, ieskaitot sūkņu stacijas, jaunas drenāžas sistēmas un kolektora izbūvi. Atbilstoši projektam tiks rekonstruēts arī pats gājēju tunelis.
Projekts paredz veikt būtiskus drošības uzlabojumus “Elkoņa” līkumā. Jaunās aizsargbarjeras un aizsargžogi šajā vietā tiks izvietoti tā, lai līkums būtu labāk pārredzams gan skatītājiem, gan sportistiem.
Kopumā piecos trases posmos demontētas vecās betona aizsargbarjeras un aizsargžogi, kā arī visas vecās betona apmales trases līkumos un virāžās. Atsevišķās trases vietās tiks paplašinātas ar oļiem noklātās automašīnu izskrejas zonas un atjaunoti riepu krāvumi drošībai. Bez iepriekšminētā posma šādi drošības pasākumi tiks veikti arī “Ģenerāļa”, “Tilta” , “Slimnīcas”, “Kinostudijas” un “Motormuzeja” līkumā. Šajos trases posmos projekts neparedz asfalta seguma nomaiņu.
Jaunajām betona barjerām un aizsargžogiem precīzi jāatbilst Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) triecienizturības un citām drošības prasībām. “Binders” noslēdzis līgumu ar Šveices kompāniju “Geobrugg” par aizsargbarjeru un aizsargžogu izgatavošanu un piegādi. Būtiski, ka produkcija jau izturējusi FIA testus un ir atbilstoši sertificēta. “Geobrugg” ražotās sertificētās aizsargsienas uzstādītas vairākās F1 trasēs. Lai konsultētu barjeru un žogu uzstādīšanā, šo darbu sākumposmā Biķernieku trasē strādās arī Šveices kompānijas speciālisti.