Gada sākums — spēcīgs dzinulis AUDI AG: pateicoties 438 250 pārdotu automobiļu, zīmola pārdošanas apjoms pirmajā ceturksnī pieaudzis par 6,1% salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, turklāt izaugsme bija vērojama visos reģionos. Veiksmīgo gada iesākumu veicinājuši arī marta rezultāti. Pārdodot 177 950 automobiļu, kas ir par 4,4% vairāk, Audi vienā mēnesī ir piegādājis vairāk automobiļu nekā jebkad. Tas nozīmē, ka četru gredzenu zīmols ir reģistrējis pārdošanas apjoma pieaugumu jau 63. mēnesi pēc kārtas.
„Mūsu jaunais rekords pirmajā ceturksnī liecina par veiksmīgu gada iesākumu, un mēs plānojam turpināt šo tendenci visu atlikušo gadu,“ komentē AUDI AG Pārdošanas un mārketinga nodaļas valdes loceklis Luka de Meo. „Gada otrajā pusē šos rādītājus Eiropā sekmēs arī jaunais Audi Q7. Sākotnējā klientu un dīleru reakcija ir ļoti laba, un pasūtījumi jau tagad pārsniedz mūsu cerības — vēl pirms modeļa parādīšanās salonos.“
Gada pirmajos trijos mēnešos lielākoties pieauga A3 saimes (+43,8%), Audi Q3 (+9,6%) un Audi A6 (+8,1%) pārdošanas apjoms. Pieprasījums pēc pilnizmēra kategorijas modeļa īpaši palielinājās Vācijā — par 19% kopš 2015. gada sākuma. Kopš marta ASV ir pieejams arī jaunās paaudzes A6, kas sniegs papildu stimulu trešajā lielākajā A6 tirgū.
Kopumā Audi piegāžu skaits ASV ir pieaudzis par 13,8% līdz 40 098 vienībām, lai arī ziema šogad ieilga. Iepriekšējo mēnešu panākumi turpinājās arī martā, nodrošinot 20% pieaugumu. Pārdotākais modelis ASV atkal bija Audi Q5 — tika piegādāti 3934 vienību, kas bija par 17,2% vairāk. Pārliecinoša izaugsme, kas mērāma ar divciparu skaitli, bija vērojama arī citos lielākajos tirgos, piemēram, Brazīlijā, kur pārdošanas apjoms pieauga par 63,9%.
Arī Eiropā Audi reģistrēja labāko ceturksni vēsturē. Neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem atsevišķos tirgos, autoražotājam izdevās nedaudz palielināt piegāžu skaitu salīdzinājumā ar 2014. gada pirmajiem trijiem mēnešiem un pārsniegt 20 000 atzīmi (+3,4% līdz aptuveni 207 250 vienībām).
Īpaši spēcīgs izaugsmes virzītājspēks bija Vācija (+10,2% līdz 73 208 vienībām) un Spānija (+7,0% līdz 12 322 vienībām), kur kopumā tirgū bija vērojamas pozitīvas tendences, lai arī tas joprojām ir 2007. gada pirmskrīzes līmenī. Izaugsmi īpaši veicināja apvidus automobiļi, kuru pārdošanas apjoms pieauga par 22,8% līdz 2830 vienībām. Martā vislielākais Audi izaugsmes rādītājs Eiropas tirgū bija vērojams Beļģijā. Tur piegāžu skaits palielinājās par 12,6% līdz 4 115 vienībām.
Āzijas-Klusā okeāna reģionā Audi pārdošanas apjoms kopš gada sākuma ir pieaudzis par 7,6% līdz 162 150 vienībām. Lielāko Āzijas noieta tirgu vidū vislabāk četru gredzenu zīmolam veicās Dienvidkorejā. Tur pārdošanas apjoms martā palielinājās par 58,5% līdz 3 894 vienībām, bet kopš gada sākuma tas pieaudzis par 34,9% līdz 9 194.
Ar divciparu skaitli mērāmu pārdošanas apjoma pieaugumu zīmolam izdevies sasniegt arī Austrālijā. No janvāra līdz martam tur piegādāti par 15,3% vairāk transportlīdzekļu nekā attiecīgajā laika periodā 2014. gadā. Audi ievērojami pārsniedza iepriekšējā ceturkšņa rezultātus arī Ķīnā, piegādājot 133 316 automobiļu (+7,1%). Tur martā salīdzinājumā ar attiecīgo mēnesi pērn pārdošanas apjoms pieauga par 1,5%.
Foto: Publicitātes foto