Slovākijā no 300 m augstuma nogāzies lidmobilis “AeroMobil,” pilots nav cietis.
Foto: Autobild.de
Lidojošā auto “AeroMobil” prototips, ko vadīja Štefans Kleins – viens no projekta līdzautoriem un galvenajiem testpilotiem, cietis neveiksmi kārtējās pārbaudes laikā – koncepts nogāzies no aptuveni 300 metru augstuma un ticis pamatīgi bojāts. Pilots nav cietis, jo sekmīgi nolaidies ar izpletni.
Foto: Autobild.de
“Aeromobil” ir superauto un lidaparāta krustojums, kas maksā vairākus simtus tūkstošu eiro, tādēļ avārijā nodarītie zaudējumi visticamāk būs lieli, secina vācu “Autobild.” Sarīkotajā preses konferencē to apstiprinājis arī ražotājs, gan uzsverot, ka negadījumam ir arī pozitīvā puse – tagad ir skaidri zināms, ka glābšanas sistēma funkcionē, turklāt avārija devusi iespēju izvērtēt kļūdas, pēc kuru izvērtēšanas konstrukcija tiks uzlabota.
Foto: Autobild.de
Avārijas cēloņi netiek atklāti, taču negadījuma liecinieki pastāstījuši, ka lidaparāts sācis virpuļot un tad nogāzies. Jācer, ka projekta gaitu tas neietekmēs un tirdzniecības starts, kas nozīmēts uz 2017.gadu, mainīts netiks. Visādā ziņā, paziņojumi, kas varētu likt par to šaubīties no ražotāja puses nav sekojuši, raksta “Autobild.”
Foto: Aeromobil.com
“AeroMobil” ir sešus metrus garš transportlīdzeklis, kas var pārvietoties pa koplietošanas ceļiem un lidot. Uz zemes tā ātrums ir līdz pat 160 km/h, vidējais degvielas patēriņš aptuveni 8 litri, bet nobraucamā distance, ko tas var veikt ar pilnībā uzpildītu degvielas tvertni – gandrīz 900 km.
Foto: Aeromobil.com
Gaisā “AeroMobil” ātrums sasniedz 200 km/h, degvielas patēriņš pieaug līdz 15 litriem, bet distance sarūk līdz 700 km. Lai paceltos gaisā “AeroMobil” pietiek ar 50 metriem, tādēļ ieskrējienam var izmantot arī pļavu. Nospiežot pogu, 8,2 m garie spārni atveras, bet piedziņu uzņemas aizmugurē iebūvētais “Rotax” propellers. Nolaišanās ir mazliet komplicētāka, tādēļ būs nepieciešams garāks skrejceļš.
Foto: Aeromobil.com
Foto: Aeromobil.com
Foto: Aeromobil.com
Foto: Autobild.de