Otrās paaudzes “BMW X1” – pilnīgi citāds (+ foto)

Otrās paaudzes “BMW X1” patiešām kardināli atšķiras no pirmās paaudzes modeļa – tagad tam ir šķērsām novietots motors un priekšējo riteņu piedziņa.

Jaunais “X1” izgatavots uz UKL1 modulārās platformas, kas ir pamatā arī “BMW” vēsturē pirmajam priekšpiedziņas modelim – “2-Series Active Tourer.”

Krosovera garums sarucis par 38 mm (līdz 4439 mm), toties platums pieaudzis par 23 mm (līdz 1821 mm), bet augstums – par 53 mm (līdz 1598 mm). Mainījušies arī citi parametri, piemēram, sēdpozīcija priekšā tagad ir par 36 mm augstāk, aizmugurē – par 64 mm, brīvā telpa aizmugures pasažieru ceļgalu zonā pieaugusi par 37 mm, bet, pasūtot aizmugures sēdekli ar pārbīdīšanas funkciju (13 cm garenvirzienā) – par 66 mm. Bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 505 litrus (+85 litri), ko līdz 1550 litriem (+ 200) var palielināt, ja nolaiž proporcijās 40:20:40 dalāmo aizmugures sēdekļa atzveltni.

X1 motoru klāstu veido divlitru benzīna un dīzeļa dzinēji ar 150 līdz 231 ZS jaudu, kam vēlāk pievienosies trīscilindru agregāti ar 116 un 136 ZS. Spēka agregātus varēs kombinēt ar jaunas konstrukcijas sešu pakāpju manuālo vai astoņu pakāpju Steptronic automātisko pārnesumkārbu.

“X1” jau no rūpnīcas tiek piegādāts ar bagātīgu un komforta un drošības aprīkojumu, kurā iekļauts kondicionieris, audio sistēma ar USB un AUX, iDrive multimediju sistēma ar 6,5 collu displeju.

Par atsevišķu maksu krosovera aprīkojumu varēs papildināt ar elektroniski regulējamiem “Dynamic Damper Control” amortizatoriem, diožu lukturiem, sastrēgumu asistentu, kas paātrina un palēnina gaitu, uzņemoties arī stūrēšanas funkciju (darbojas līdz 60 km/h), jaunu “Head-up” projekcijas displeju, kas informāciju attēlo virs motora pārsega (agrāk mazā lodziņā aiz stūres), aktīvo kruīzkontroli, joslas uzturēšanas asistentu, sistēmu, kas brīdina un palīdz novērst sadursmi ar priekšā braucošo transportlīdzekli, negaidītiem šķēršļiem un gājējiem.

Pieejams arī elektropievads bagāžnieka vākam un automātiskā parkošanās palīgsistēma. Dažādot aprīkojumu un automobiļa izskatu var arī izvēloties ražotāja sagatavotos piedāvājumus, kas apvienoti „Advantage“, „Sport Line“, „xLine“ un „M Sport“ individualizācijas variantos.

Krosovera cenas ražotājs sola publicēt vēlāk, taču jau tagad zināms, ka lētākais X1 būs sDrive 18d variants ar priekšējo riteņu piedziņu, 150 ZS dīzeļdzinēju un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. 100 km/h šāda kombinācija sasniedz 9,2 sekundēs, maksimālais ātrums ir 205 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš – 4,1 litrs uz 100 km. “X1” cenas kritīsies gada beigās, kad ierindā stāsies trīscilindru motori.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.