Vācu mediji publicējuši informāciju par jauno A4, kas sedana un universāla modifikācijās savu oficiālo pirmizrādi svinēs Frankfurtes autoizstādē (17.09-25.09).
Foto: Publicitātes foto
Jaunais modelis ir par 2,5 cm garāks (4,73 m) un 1,6 cm platāks (1,84 m). Riteņu bāzei pielikti 1,2 cm (2,82 m), bet augstums palicis tāds pats (1,43 m). Iekštelpa pieaugusi par 2,5 cm, savukārt brīvā telpa aizmugures pasažieru ceļgalu rajonā – par 2,3 cm. Universāla gadījumā bagāžnieka tilpums sasniedz 505 litrus, kas ar nolaistām aizmugures sēdekļa atzveltnēm pieaug līdz 1510 litriem. Pircējam patiks, ka universāla bagāžnieka vāka atvēršanas/aizvēršanas elektropievads tagad pieejams jau sērijveidā, bet bagāžas nostiprināšanai un fiksēšanai iebūvēta sliežu sistēma.
Foto: Publicitātes foto
Jaunā modeļa virsbūvei ir liels alumīnija detaļu īpatsvars, tādēļ pašmasu izdevies samazināt līdz pat 120 kg atkarībā no versijas. Vēl viens būtisks konstruktoru panākums ir uzlabojums aerodinamikas jomā – sedanam 0,23 cW, universālam 0,26. Pirmajā gadījumā šajā automobiļu segmentā labāks ir tikai Mercedes CLA, otrā Audi nostājas pašā virsotnē.
Foto: Publicitātes foto
Uzlabota aerodinamika, mazāks svars un jauni dzinēji ļāvuši samazināt degvielas patēriņu līdz pat 21 procentam. Ekonomiskākais variants būs 2.0 TDI Ultra, kas, neraugoties uz visai iespaidīgo 150 ZS jaudu, 100 km varēs nobraukt ar 3,7 litriem (CO2 95 g/km). Divlitru TDI agregāts pieejams arī versijā ar 190 un no 2016.gada – ar 120 ZS jaudu. Dīzeļu piedāvājumu papildina 3,0 litru V6 TDI (218 ZS, 400 Nm), kas patērēs vidēji 4,2 litrus un četru cilindru 2,0 TDI ar 190 ZS, kas 100 km nobrauc ar 4,1 litru degvielas. Tādejādi visi Audi dīzeļdzinēji ir ļoti taupīgi un pat jaudīgākais 272 ZS variants, kas 100 km/h sasniedz 5,3 sekundēs, uz 100 km patērēs mazāk nekā piecus litrus.
Foto: Publicitātes foto
Benzīna motora bāzes versija (1,4 TFSI 150 ZS) zem piecu litru robežas var „palīst” vienīgi komplektā ar dubultā sajūga S-tronic automātisko transmisiju, toties tirdzniecībā tā būs jau līdz ar modeļa startu un no pircēja prasīs nepilnus EUR 31 000. Ja benzīna versiju piekritējam svarīgs iespējami mazāks degvielas patēriņš, jāizvēlas 190 ZS jaudīgā versija 2,0 TFSI ultra, kas 100 km varēs veikt ar 4,8 litriem.
Foto: Publicitātes foto
2,0 litru TFSI agregāts pieejams arī versijā ar 252 ZS (370 Nm), kas kombinācijā ar S-Tronic un priekšējo riteņu piedziņu patērēs vidēji 5,7 litrus, bet vēl vairāk jaudas (un cilindru) pircējs sagaidīs, kad ražotājs klajā laidīs modifikācijas S4 (2016) un RS4 (2017). Par pirmo modeli, kas darbināms ar alternatīvo degvielu kļūs A4 Avant g-tron, kas izmantos sintētisko gāzi g-tron. Aprīkots ar 170 ZS TFSI benzīna motoru, tvertni gāzei un nelielam benzīna daudzumam, šāds A4 universāls uz 100 km patērēs mazāk par četriem kilogramiem gāzes.
Foto: Publicitātes foto
Pārnesumkārbu piedāvājums gājis mazumā – Audi atteicies no mazāk harmoniskā un ne pārāk uzticamā Multitronic un atstājis sešu pakāpju manuālo, astoņu pakāpju Tiptronic un dubultā sajūga transmisijas.
Foto: Publicitātes foto
Piekare ar regulējamiem amortizatoriem pieejama par papildmaksu. Izdodot aptuveni 1000 eiro, klients iegūs iespēju izvēlēties starp sportisku regulējumu, kas pazemina virsbūvi par 23 mm un komforta iestatījumu, kas tik un tā būs par 10 mm zemāks nekā standarta piekarei. Adaptīvo piekari ražotājs atzinis par īpaši komfortablu un augstāku prasību cienītājiem iesaka sānu stiklu izolāciju (vējstiklam jau standartā), kas salona trokšņu līmeni samazina līdz A8 līmenim. Drošības jomā jaunais A4 ir augstā līmenī – pircējam pieejams bagātīgs palīgsistēmu klāsts, tostarp joslas uzturēšanas, parkošanās, sastrēgumu, distances uzturēšanas un automātiskās bremzēšanas asistenti, sistēmas, kas brīdina par šķēršļiem aizmugurē un kontrolē satiksmi, kas tuvojas no sāniem. Jaunais A4 pazīst ceļazīmes un rūpējās par pasažieriem pat tad, kad tie gatavojas izkāpt no salona – pamanot kustību no aizmugures, aklā leņķa asistents izgaismo sarkanu brīdinājumu uz durvīm, norādot par briesmām.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto