Vācu “Autobild.de” publicējis informāciju par jaunās paaudzes “Volkswagen Tiguan,” kas pirmizrādi piedzīvos Frankfurtes autoizstādē (no 17.09) un tirdzniecībā gaidāms gada beigās. Īsumā: par 80 kg vieglāks, par 15% ekonomiskāki motori, saime ar vairākiem modeļiem.
“Tiguan” neapšaubāmi ir viens no “Volkswagen” visveiksmīgākajiem modeļiem – lai gan tirgū tas ir jau kopš 2007.gada, pērn par it kā jau morāli novecojušā krosovera iegādi izšķīrās 62 000 klientu, savukārt šī gada pirmajā pusgadā Vācijā reģistrēti vairāk nekā 29 000 “Tiguan.”
Gadi tomēr prasa savu, tādēļ jaunais “Tiguan” pircēju priekšā stāsies krietni modernāks un mūsdienu laikmetam atbilstošs, turklāt ne vairs viens, bet kopā ar diviem brāļiem – Ķīnai domāto “XL” modifikāciju un sportisko kupejas versiju, kas “R” modifikācijā varētu saņemt vairāk par 300 ZS.
Jaunais “Tiguan” tiks ražots uz universālās MQB platformas, ko izmanto arī “Golf” un “Passat.” Šī tehniskā risinājuma priekšrocības ir par 80 kg vieglāka konstrukcija un par 15% ekonomiskāki motori. Sākumā “Tiguan” būs pieejami pieci benzīna un četri dīzeļa agregāti. Pirmie pārklāj jaudas diapazonu no 125 ZS (1.4 TSI) līdz 220 ZS (2.0 TSI), bet dīzeļi attīsta no 120 ZS (1.6 TDI) līdz 240 ZS (2.0 TDI Biturbo). Mazāk jaudīgos motorus kombinēs ar priekšpiedziņas versijām, bet pilnpiedziņas “Tiguan” būs pieejams komplektā ar abiem jaudīgajiem agregātiem. Vēlāk piedāvājumam pievienosies “Plug-in” hibrīdiekārta no “Golf GTE,” kas vismaz uz papīra, sola degvielas patēriņu, kas mazāks par 2 litriem uz 100 km.
Pagarinātā Tiguan XL iespējamais izskats Autobild.de mākslinieka interpretācijā Foto: Autobild.de
Jaunais “Tiguan” iepriecinās ar bagātīgu palīgasistentu klāstu, kas modeļa konstrukcijā izmantoti pirmoreiz. Tajā skaitā ir “City” ārkārtas automātiskā bremzēšanas sistēma, multibremžu sistēma, kas novērš automobiļa tālāku kustību pēc sadursmes, sistēma, kas signalizē par vadītāja nogurumu u.c. Protams, arī multimediju jomā jābūt vienā solī ar laikmetu, tādēļ “Tiguan” saņems iekārtu, kas uz to brīdi (tā apgalvo “VW”) būs modernākā šajā automobiļu segmentā. Tā būs savietojama ar viedtālruņiem, strādās ar internetu un saņems jaunākos navigācijas datus tiešsaistē. “Tiguan” kļūs par pirmo kompaktās klases krosoveru, kuram būs pieejams “Head-up” projekcijas ekrāns, bet instrumentu panelis pēc pircēja vēlēšanās var strādāt arī ciparu formātā (papildmaksa).
No 2016.gada speciāli Ķīnas tirgum tiks laists klajā “Tiguan XL” – ar 2,79 m garu riteņu bāzi, trīs sēdekļu rindām un salonu, kas varēs uzņemt līdz pat septiņiem braucējiem. Motorus tas mantos no parastā “Tiguan” un maksās aptuveni 1000 eiro vairāk. 2017.gadā “Tiguan” saimei pievienosies “Tiguan Coupe” – sportiskā stilā veidots krosovers ar kupejas tipa virsbūvi un nolaidenu jumtu. Salona ietilpība šāda risinājuma dēļ daudz necietīs, toties izskats uzlabosies tāpat kā vadāmība, kas tiks panākts pārstrādājot piekari un piemērojot to sportiskam braukšanas stilam. “VW” atzīst ka šāds modelis tiek veidots tiem pircējiem, kam dzīvesstils svarīgāks par krosovera bezceļu īpašībām. Lai teiktais atbilstu patiesībai, pilnveidots tiks arī salons, kas iegūs sportiska noformējuma ievirzi un labākas kvalitātes apdares materiālus. Automašīnas vizuālajam izskatam par pamatu var kalpot 2013.gadā nodemonstrētais “CrossBlue Coupe Concept,” bet par galvenajiem konkurentiem kļūs “BMW X1” un “Range Rover Evoque.” Ja ražotājs izšķirsies par “Coupe R” versiju, pircēji var gaidīt “Tiguan” ar vairāk nekā 300 ZS stipru motoru.
Tiguan Coupe iespējamais izskats Autobild.de mākslinieka interpretācijā Foto: Autobild.de
Taču tas vēl nav viss – “VW” pieminējis arī mazāk jaudīgu un vēl kompaktāku “Tiguan,” kas varētu tikt veidots pēc līdzīgas koncepcijas kā “Renault Captur” un “Fiat 500X.” Arī šajā gadījumā “VW” iestrādes jau gatavas – tas ir koncepts “Taigun,” kas izstrādāts Brazīlijā. Vienīgais, kas vēl nav skaidrs – vai abi “Tiguan” saimes jaunumi nonāks arī Eiropas tirgū.
Patīkamākais, ka jaunās paaudzes “Tiguan,” neraugoties uz būtiskām izmaiņām konstrukcijā, modernāku tehniku un ekonomiskākiem motoriem maksās tikpat cik aizejošā paaudze – aptuveni 25 000 eiro.
Jaunā modeļa testu prototips
VW Tiguan jaunās paaudzes iespējamais izskats Autobild.de mākslinieka interpretācijā Foto: Autobild.de