Volkswagen AG valdes priekšsēdētājs Matiass Millers ir izziņojis piecus galvenos soļus koncerna līdzsvarošanai. „Mums jāskatās pāri šā brīža situācijai un jārada apstākļi veiksmīgai Volkswagen attīstībai turpmāk,” trešdien Volfsburgā paziņoja Millers. Viņš prezentēja piecu punktu plānu, ko paredzēts izmantot, lai Volkswagen būtu viens no vadošajiem automobiļu ražotājiem arī nākotnē. Millers ir pārliecināts, ka „Volkswagen izies no šā brīža situācijas spēcīgāks nekā jebkad”. Viņš pavēstīja, ka koncerna stratēģijas 2025. gadam galvenie punkti tiks prezentēti nākamgad.
- Klientu atbalsts — galvenā prioritāte
- Volkswagen skatās pāri šā brīža krīzei
- Jaunā stratēģija tiks atklāta 2016. gadā
Volkswagen izpilddirektors skaidroja, ka viņa galvenā prioritāte ir atbalstīt klientus, kurus ietekmējusi dīzeļdzinēju problēma. „Mūsu klienti ir pamats visam, ko dara mūsu 600 000 darbinieku visā pasaulē,” viņš sacīja. Kā stāsta Millers, Volkswagen intensīvi strādā pie tehnisko risinājumu izveides. Plānots, ka to īstenošana tiks uzsākta 2016. gada janvārī sadarbībā ar Vācijas Federālo autotransporta pārvaldi (KBA).
Millera otrā prioritāte ir sistemātiski virzīt un pabeigt notikušā izmeklēšanu. „Mums ir jāatklāj patiesība un jāmācās no tās,” teica Millers, piebilstot, ka Volkswagen visu ļoti rūpīgi analizē. Šajā nolūkā papildus jau izziņotajām darbībām ir iesaistīta arī audita firma Deloitte. Millers uzskatā, ka atbildīgajiem par notikušo ir jārēķinās ar smagām sekām.
Millera trešā prioritāte ir ieviest Volkswagen koncernā jaunas struktūras. „Galvenā ideja ir tāda, ka nākotnē koncerna vadība tiks decentralizēta vēl vairāk,” teica koncerna izpilddirektors, piebilstot, ka zīmoliem un reģioniem būs lielāka neatkarība. Millers apgalvoja, ka koncerna valde koncentrēsies uz starpzīmolu stratēģiju pilnveidi, sinerģiju izveidi un koncerna resursu efektīvu izmantošanu. „Mēs rūpīgi pārskatīsim mūsu esošo portfeli ar vairāk nekā 300 modeļiem un izpētīsim katra [modeļa] devumu peļņas ziņā.”
Millera ceturtā prioritāte ir veicināt koncerna kultūras un vadības struktūras maiņu. Viņš uzsvēra, ka ir jāatgūst Volkswagen koncerna tiekšanās pēc pilnības, darbinieku iesaiste un sociālā atbildība. Viņš gan uzskata, ka jāmaina ir tas, kā Volkswagen komunicē un tiek galā ar savām kļūdām: „Mums ir vajadzīga atvērtības un sadarbības kultūra.” Millers arī aicināja visus Volkswagen darbiniekus sadarbībā citam ar citu izrādīt vairāk drosmes, radošuma un uzņēmēju garu.
Volkswagen izpilddirektors paziņoja, ka piektā prioritāte būs pārveidot koncerna stratēģiju 2018. gadam par stratēģiju 2025. gadam. „Daudzi cilvēki ārpus Volkswagen un arī daži no mums nesaprata, ka mūsu stratēģija 2018. gadam ir kas vairāk nekā tikai ražošanas rādītāji. Vēlmei būt „Ātrākiem, Augstākiem un Lielākiem” tika pakārtoti daudzi elementi, jo īpaši ienākumi no realizācijas.” Millers uzskata, ka ideja nav pārdot par 100 000 vairāk vai mazāk transportlīdzekļu kā lielākajam konkurentam. Svarīgākais ir kvalitatīva izaugsme. Millers pavēstīja, ka koncerna stratēģijas 2025. gadam galvenie punkti tiks izstrādāti tuvāko mēnešu laikā un tā tiks prezentēta nākamgad.
Matiass Millers Foto: Ekrānšāviņš