Lasvegasas CES elektronikas izstādē VW demonstrē konceptu Budd-e, kas ieskicē vācu kompānijas plānus savu modeļu elektrifikācijas jomā. Jau 2019.gadā šis modelis spēs veikt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci.
Budd-E pamatā ir jauna platforma MEB, kasa apvienos VW masu produkcijai paredzētos elektriskās piedziņas modeļus. Jau līdz 2019.gadam tehnoloģijas būs attīstījušās tiktāl, ka spēs nodrošināt benzīna automašīnām līdzvērtīgu distanci, bet bateriju uzlādēšanai līdz 80% pietiks ar 15 minūtēm.
Kā ziņo ražotājs, konceptam Budd-e iebūvētas 92,4 kWh akumulatori, kam vajadzētu nodrošināt 533 kilometrus ar vienu uzlādi. Baterijas integrētas busiņa grīdā, bet uzlādēt tās var, pieslēdzoties pie elektrotīkla vai, izmantojot indukcijas metodi. Līdz 80 procentu kapacitātei akumulatorus var uzlādēt pusstundas laikā. Minivena piedziņai izmanto divus elektromotorus ar kopējo jaudu 225 kW. Pie priekšējās ass iebūvētais e-motors attīsta 100 kW (200 Nm), aizmugurē novietotais – 125 kW (290 Nm). Šāds risinājums nodrošina pilnpiedziņu, bet tehniskie mērījumi liecina, ka 100 km/h Budd-e sasniedz 6,9 sekundēs un var paātrināties līdz maksimālajiem 180 km/h.
Lai gan konceptam ir tikai četras sēdvietas, VW uzsver, ka jaunā arhitektūra garantē vairāk vietas salonā, savukārt 4,60 m kopgarums (1,84 m augstums, 1,94 m platums) ievieto minivenu pa vidu modeļiem T6 un Touran. Jāatzīmē arī jaunas konstrukcijas aizmugures ass, kas palīdz nodrošināt apgriešanās rādiusu, kas nepārsniedz 11,5 m.
Salons pārsteidz ar daudziem jauniem un inovatīviem risinājumiem. Piemēram, ierastās pogas un slēdžus VW nomainījis ar tehnoloģiju, ko dēvē par Human-Machine-Interface. Tā ir intuitīvi viegli uztverama un pārvaldāma līdzīgi viedtālrunim. Tāpat kā Mercedes jaunās E-klases sedanam, arī VW apvienojis mērinstrumentu paneli un multimediju sistēmas ekrānu vienā blokā. Sistēmu pārvalda ar balsi, žestiem vai pirkstu pieskārieniem. 13,3 collu displejs priekšējā paneļa centrā paredzēts multimediju saturam, bet 12,3 collu ekrāns vadītāja priekšā ir Active Info Display turpinājums un ir konfigurējams pēc vadītāja ieskatiem, izvēloties režīmus Drive, Control vai Consume.
Budd-e izmantota 2015.gada CES izstādē Golf R Toutch nodemonstrētā žestu vadības jaunākā paaudze. Šajā gadījumā sensori vadītāju uztver jau tad, kad tas tuvojas mašīnai. Ar žestiem iespējams atvērt Budd-e bīdāmās sānu durvis, bet aizmugures bagāžnieka vāks pacelsies, ja īpašnieks pavēzēs kāju bufera tuvumā un arī salona sistēmas paklausīs bez papildu aktivizācijas, kas bija nepieciešama Golf R Toutch.
Tas pats sakāms arī par balss vadību – pēc aktivizēšanas ar frāzi „Hello Budd-e,”sistēma izpildīs tai uzdotās komandas, piemēram, uzsildīs salonu, turklāt darīs to tajā vietā, no kurienes būs nākusi pavēle.
Prototips aprīkots ar pilnībā automātisku parkošanās palīgsistēmu, kas jau no 2017.gada būs sastopama apvidus auto Touareg.