“Volvo Truck Latvia” darbinieki, kas LTV1 raidījumā “Aizliegtais paņēmiens” nofilmēti piedāvājam iegādāties sistēmas, kuras ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, darbība ir izvērtēta un atsevišķi darbinieki atlaisti, aģentūru LETA informēja kompānijā.
Ja līdz šim darbinieki bija uz laiku atstādināti no pienākumu pildīšanas, tad tagad tie ir sodīti. Kā norāda uzņēmuma vadītāja Āre Knofs, saistībā ar sižetā atspoguļoto informāciju” esam noslēguši iekšējo izmeklēšanu, kā arī LTV iesniegtā video un audio materiāla analīzi”.
“Minēto darbinieku darbības ir pretrunā ar uzņēmuma politiku un ētikas principiem. Darbinieku vaina ir izvērtēta un attiecīgi saņemts sods, tostarp atlaišana,” skaidro uzņēmuma vadītājs.
Uzņēmumā uzsver, ka plašāka informācija netiks sniegta, jo tas būtu pretrunā ar uzņēmuma iekšējiem noteikumiem, un šāda informācija ir klasificējama kā konfidenciāla.
Jau iepriekš uzņēmumā norādīja, ka “Volvo Truck Latvia” darbinieki, kuru izteikumi raidījuma nofilmētajā materiālā liecina par šo darbinieku darbībām pretēji uzņēmuma politikai, standartiem un ētikas principiem, ir uz laiku atstādināti no savu darba pienākumu pildīšanas. Uzņēmums rūpīgi izmeklēs un izvērtēs lietas apstākļus, lai izslēgtu jebkādu līdzīgu gadījumu atkārtošanos.
Kā ziņots, “Volvo Truck Latvia” pārstāvji piedāvā arī iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, vēsta LTV raidījums “Aizliegtais paņēmiens”. Raidījumā atklāts, ka šīs sistēmas ļauj šoferiem apiet laika ierobežojumus, kas palielina risku, ka viņi, vedot kravu, var iemigt un izraisīt avāriju.
Autovadītāju aizmigšana ir viens no galvenajiem riskiem, ko atzinusi gan Ceļu satiksmes drošības direkcija, gan arī Valsts policija. Lai tā nenotiktu, ir noteikta šoferu atpūšanās kārtība. Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīviem smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc četrarpus stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus.
Kā liecina “Aizliegtā paņēmiena” veiktā izpēte, viens no paņēmieniem ir lietot magnētus, kas “aptur” uzskaitīto laiku, otrs – īpašas sistēmas. Turklāt abas tiek plaši lietotas. Izpētes laikā izrādījās, ka šādas sistēmas piedāvā arī Latvijā – viens no lielākajiem kravas automašīnu izplatītājiem “Volvo Truck Latvija”. Tā darbinieks raidījuma žurnālistam, domājot, ka tas ir potenciālais klients, piedāvāja šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro. To neatklāšot arī policija. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvāja par 800 eiro.
Šobrīd gan Latvijas Krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteikusies līdzdarboties “Aizliegtā paņēmiena” operācijā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka nav, par ko viņus sodīt. Šoferiem un pārvadātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahogrāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu atrašanu, taču Valsts policija atzīst, ka sarežģītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa uziet teju nav iespējams.
Kā liecina “Firmas.lv” informācija, pērn “Volvo Truck Corporation” strādāja ar 17,5 miljonu eiro apgrozījumu un 613 881 eiro peļņu.
Kompānijas īpašnieki ir Zviedrijā reģistrēts uzņēmums “Volvo Truck Corporation”.
Foto: Ekrānšāviņš no raidījuma Aizliegtais paņēmiens