“Kia” izšauj vienlaikus trīs jaunumus

Korejiešu kompānijas „Kia” stendā Ženēvas autoizstādē centrālā vieta ierādīta universālam „Optima Sportswagon”, kam šī ir globāla mēroga pirmizrāde, bet turpat blakus „Optima Plug-in Hybrid” un mazais krosovers „Niro” pirmo reizi tiek izrādīti Eiropas publikai – to debija notika februārī Čikāgas autoizstādē.

Aptuveni pirms pusotra gada, demonstrējot sportiska universāla konceptu „Sportspace”, „Kia” ļāva nojaust, ka aktuālās paaudzes „Optima” drīzumā iegūs šādu utilitāru modifikāciju. Tā ir sagatavota speciāli Eiropas tirgum. Automobilis izceļas ar dinamisku siluetu, kvalitatīvu interjera apdari un augstu funkcionalitāti.

Ražotāja pārstāvji norāda, ka „Optima Sportswagon” ir viens no praktiskākajiem (viņi labprāt mēdz lietot apzīmējumu „vispraktiskākais”) universāliem savā segmentā. Jau bāzes komplektācijā tam ir trīsdaļīgs (40:20:40) otrās rindas sēdeklis, kas paver plašākas kravas telpas transformācijas iespējas. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 553 l. Piektās durvis var tikt aprīkotas (par papildu samaksu) ar „Smart Power Tailgate” automātisko atvēršanas sistēmu.

Foto: Publicitātes foto

„Optima Sportswagon” lepojas ar jaunākās paaudzes multimediju sistēmu „Kia AVN”, turklāt tas ir pirmais korejiešu ražotāja modelis, kas aprīkots ar „Android Auto” un „Apple CarPlay” elektroniskajām sistēmām. Tiek solīts, ka tādas drīzumā tiks uzstādītas arī citos „Kia” modeļos.

„Kia Optima Sportswagon” dzinēju paletē nav nekā jauna. Piedāvājumā būs jau pazīstamie 1,7 l/114 ZS turbodīzelis, kā arī divi benzīna agregāti – 2.0 CVLL (165 ZS) un 2.0 T-GDI (247 ZS), kas tiks komplektēti vai nu ar sešpakāppju mehānisko transmisiju, vai arī ar septiņpakāpju DCT, t.i., divsajūgu robotizēto pārnesumkārbu.

Ar mazo „Niro” korejiešu kompānija gatavojas startēt krosoveru B segmentā, kur šobrīd toni nosaka „Nissan Juke”. Automobiļa sērijveida ražošanu paredzēts sākt jau maijā, bet tirgū tas gaidāms ierodamies šā gada trešajā ceturksnī.

Zem „Niro” motora pārsega atrodas hibrīdsistēma, kur tandēmā darbojas 1,6 l (105 ZS; 147 Nm) benzīna dzinējs un elektromotors ar 32 kW jaudu. Tam strāvas rezervi nodrošina litija-jonu akumulatoru baterija, kuras kapacitāte ir 1,56 kWh. Vēl sistēmā ietilpst sešpakāpju robotizētā divsajūgu pārnesumkārba.

Pagaidām gan neaktktiek atklāti „Niro” dinamiskie paramtri. Toties zināms, ka tā vidējais degvielas patēriņšbūs 4,7 l/100 km, bet CO2 emisijas nepārsniegs 89 g/km.

Un visbeidzot „Optima Plug-in Hybrid” – hečbeka „Optima” hibrīdversija ar iespēju atjaunot enerģijas rezervi no ārējā elektrotīkla, tostarp arī no standarta 220V rozetes. Automobilis pie Eiropas pircējiem nonāks šā gada nogalē.

„Optima” hibrīdsistēmā līdztekus divlitrīgam GDI saimes benzīna dzinējam darbojas 50 kW elektromotors, kam strāvu nodrošina litija-polimēru akumulatoru baterija ar 9,8 kWh kapacitāti. Tā ļauj automobilim tīri elektriskajā režīmā braukt ar ātrumu līdz 120 km/h un veikt līdz 54 km distanci. 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.