Ņujorkas Starptautiskajā automobiļu izstādē „Nissan” atklāja jauno – 2017. gada „GT-R”. Nozīmīgākās izmaiņas – jauns eksterjera un salona dizains, vairāki uzlabojumi braukšanas veiktspējas jomā, kā arī jaunas funkcijas.
Jaunā „Nissan GT-R” eksterjers automobiļa priekšgalā ir pilnībā pārveidots. Par „Nissan” jaunāko dizaina valodu liecina jaunā „V-motion” priekšējā režģa matētā hroma apdare. Tas ir paplašināts, lai nodrošinātu labāku dzinēja dzesēšanu, un tagad lepojas arī ar jaunu tīkla rakstu. Jaunais dzinēja pārsegs, kas nevainojami plūst no priekšējā režģa, ir būtiski uzlabots, dāvājot papildu stabilitāti, braucot lielā ātrumā. Nule jaunu dizainu ieguvušā priekšējā spoilera apakšmala un tieši zem priekšējiem lukturiem novietotā priekšējā bufera apdare piešķir „GT-R” visīstākā sacīkšu automobiļa izskatu, kā arī nodrošina spēcīgu piespiedējspēku automobiļa priekšgalam.
„GT-R” profilu veido jau pazīstamā vēju šķeļošā forma, bet sānu sliekšņi ir izvirzīti, lai uzlabotu gaisa plūsmu. Arī automobiļa aizmugure ir piedzīvojusi uzlabojumus. Kaut arī saglabāti raksturīgie četri apaļie aizmugures lukturi, ieskatoties ciešāk, pamanīsiet, kā automobiļa virsbūves forma un gaisa atveres sānos, tieši blakus četriem izplūdes uzgaļiem, palīdz uzlabot gaisa plūsmu. Ir paaugstināta arī automobiļa viduslīnija, kas apakšējo daļu atdala no virsbūves paneļiem, liekot automobilim no aizmugures izskatīties platākam un agresīvākam. Šo eksterjera izmaiņu dēļ automobilis ne vien izskatās sportiskāks, bet ir aerodinamiski efektīvāks, ar mazāku gaisa pretestības koeficientu, taču ir saglabāts pašreizējā „GT-R” piespiedējspēks, kas padara automobili stabilu, braucot lielā ātrumā.
Iesēžoties automobiļa salonā, jūs sagaida augstākās kvalitātes interjers, kāds piedien šāda kalibra augstas veiktspējas automobilim. Viss priekšējais un mērinstrumentu panelis ir jauns, tagad klāts ar augstas kvalitātes ādu, kas pašūta ar „TAKUMI” precizitāti. Priekšējā paneļa formā izmantota „horizontālās plūsmas” pieeja, kas priekšā sēdošajiem dāvā izteiktu stabilitātes sajūtu, bet līnija no mērinstrumentu paneļa līdz viduskonsolei veido uz autovadītāju orientētu vidi.
Ir uzlabots un vienkāršots arī centrālā paneļa izkārtojums. Integrētās navigācijas un audio sistēmas vadības blokam slēdžu skaits ir samazināts no 27 iepriekšējā modelī līdz 11. Uz 8 collu skārienjutīgā ekrāna izvietotas lielas ikonas, kas atvieglo tā lietošanu. Vienkāršu izmantošanu dāvā arī jaunais vadības komandu displejs oglekļa šķiedras centrālajā konsolē.
Uz stūres izvietoti pārnesumu maiņas slēdži, kas ļauj vadītājam pārslēgt pārnesumus kaut pagrieziena vidū, neatlaižot rokas. Gan pārnesumu slēdžiem, gan ventilācijas sistēmas slēdžiem ir uzlabotas virsmas un labāka skaņa, tos ieslēdzot vai regulējot.
„Kā Nissan braukšanas veiktspējas leģenda, GT-R turpina pilnveidoties. Tagad, pateicoties zīmola „V-motion” priekšējam režģim, GT-R var lepoties ar jaunāko Nissan dizaina valodu. Automobiļa nepārspējamie aerodinamiskie rādītāji un uzlabotais automobiļa salons piešķir GT-R daudz nobriedušāku raksturu, kas tiks turpināts arī nākotnē,” stāsta Nissan dizaina nodaļas izpilddirektors Mamoru Aoki.
„GT-R” godalgotais 3,8 litru V6 dzinējs ar divām turbīnām – katru no tām ar rokām salicis „TAKUMI” meistars – tagad dāvā 570 ZS jaudu pie 6800 apgr./min. un 633 Nm griezi. Arī paši dzinēji ir „TAKUMI” pieredzes rezultāts. Uzlabotā jauda, kas tiek sasniegta, pateicoties katra cilindra aizdedzes laika kontrolei, kā arī jaudas pastiprinājumam no turbīnām, ļauj sasniegt „GT-R” izcilu paātrinājumu vidējo un augsto apgriezienu diapazonā (3200 apgr./min. un augstāk). Dzinējs ir aprīkots ar 6 pārnesumu transmisiju ar diviem sajūgiem, kas nodrošina vienmērīgāku pārslēgšanos un mazāk trokšņa. Arī pazīstamais „GT-R” tonis vēl nekad nav skanējis tik izcili. Jauno titāna trokšņa slāpētāju rezonanse un aktīvā skaņas pastiprināšanas sistēma (ASE) uzlabo braukšanas pieredzi.
„GT-R” vadāmība vienmēr tikusi uzskatīta par vienu no labākajām pasaulē, bet 2017.gada modeļa spēja izbraukt līkumus ir kļuvusi vēl labāka. Vēl stingrāka virsbūves konstrukcija un jauna balstiekārta dāvā uzlabotu stabilitāti, veicot straujus sāņus manevrus, un lielāku vidējo līkumu izbraukšanas ātrumu. Saķeri nodrošina 20 collu riepas uz jaunajiem „Y spieķu” slīpētajiem kalta alumīnija diskiem.
Neraugoties uz visiem veiktspējas uzlabojumiem, 2017.gada „GT-R” ir viens no viskomfortablākajiem augstas veiktspējas automobiļiem, uzstādot šai spēkratu kategorijai jaunus un reti sastopamus elegances un ērtību standartus. Tas demonstrē vienmērīgāku brauciena kvalitāti nekā iepriekšējais modelis, un salons jebkurā ātrumā saglabā klusumu, pateicoties jaunajiem skaņas izolācijas materiāliem.
„Jaunais GT-R dāvā sirdsdarbību paātrinošu braukšanas pieredzi ik reizi un uz jebkura ceļa, lai arī kurš sēdētu pie automobiļa stūres. Mēs esam turpinājuši paplašināt tā veiktspēju līdz maksimālajai robežai, un automobilis ir daudz spēcīgāks nekā iepriekš. Vienlaikus esam vairojuši tā izsmalcinātību, lai visu braukšanas pieredzi paceltu pilnīgi jaunā līmenī. Mēs ar lepnumu piedāvājam jums automobili, kas, mūsuprāt, ir vislabākais GT – ar apbrīnojamu veiktspēju, jaunatklātu komfortu un bagātīgu autosporta pieredzi,” saka Hiroši Tamura, „GT-R” vadošais produktu speciālists.
Jaunums 2017.gada „GT-R” ir svaigās automobiļa interjera un eksterjera krāsas, kas papildina automobiļa izsmalcināto raksturu. Eksterjera krāsu palete ir papildināta ar „Blaze Metallic” toni, ar „Premium Edition” automobiļa salona apdari, kurā ietilpst pusanilīna ādas apdare un pēc klienta izvēles četras dažādas apdares kombinācijas: nule pievienotās „Black/Rakuda” un „Samurai Black”, kā arī vienmēr populārās – „Black/Amber Red” un „Black/Ivory”.
2017.gada „Nissan GT-R” būs pieejams iepriekšējiem pasūtījumiem Eiropā, sākot no šā gada aprīļa ar pirmajiem piegādes laikiem vasarā.