Labāka dzinēja darbības efektivitāte, samazinot degvielas patēriņu, kā arī kabīnes un šasijas aerodinamikas uzlabojumi var samazināt degvielas patēriņu par pieciem procentiem. Šādus uzlabojumus nupat ieguvušas „Volvo Trucks” FM, FMX, FH un FH16 modeļu versijas.
Degvielas izmaksas ir īpaši svarīgas smagu kravu pārvadātājiem. Lai risinātu šo problēmu, „Volvo Trucks” pastāvīgi strādā pie degvielas ekonomijas risinājumiem, identificējot potenciālo uzlabojumu jomas un pārņemot tās produktu izstrādē. Jaunākie uzlabojumi iekļauj jaunus dzinējus, kas atbilst „Euro 6 Step C” prasībām, kā arī aerodinamiskus uzlabojumus šasijai un kabīnei. Dzinējiem, jo īpaši D11 un D13 modeļiem, ir veikti vairāki uzlabojumi, piemēram, virzuļi ar mazāku berzi, uzlabots turbokompresors, augstāka kompresijas pakāpe, optimizēta izciļņvārpsta un programmatūras atjauninājumi, kas palīdz samazināt degvielas patēriņu. Risinājumi, kas uzlabo aerodinamiku un samazina gaisa pretestību, iekļauj jaunas konstrukcijas priekšējo spoileri, gaisa deflektorus, dubļusargus un stingrāku riteņu arku.
„Tā kā degvielas izmaksas veido trešo daļu no kravu pārvadāšanas izmaksām, nozīme ir katram degvielas pilienam. Mēs pastāvīgi strādājam pie jauniem degvielas patēriņa efektivitātes uzlabojumiem. Tā ir filozofija, kas paredz izmantot jebkuru iespējamo uzlabojumu, vienalga, vai tas ir liels vai mazs. Pateicoties jauniem dzinēju un aerodinamikas uzlabojumiem, vadītājiem ir pieejami vēl efektīvāki kravas automobiļi ar teicamiem „Volvo Trucks” dzinējiem un mazāku degvielas patēriņu, bet tas nozīmē lielāku peļņu operatoram. Šie ir vairāki nelieli uzlabojumi, kas var radīt būtisku ietaupījumu,” saka Klāss Nilsons (Claes Nilsson), „Volvo Trucks” prezidents.
„Volvo Trucks” degvielas ietaupījums ir atkarīgs no kravas automobiļa specifikācijas un pārvadājamās kravas. Starptautisko pārvadājumu gadījumā optimizēta “Volvo FH” degvielas patēriņa samazinājums var būt trīs procenti. Pārvadājot īpaši smagas kravas, piemēram, kokmateriālus, degvielas patēriņa samazinājums var būt pieci procenti, ja kravas automobilis ir aprīkots ar „Volvo Trucks” jauno „I-Shift” transmisiju ar lēngaitas pārnesumiem un jauno paceļamo tandēma tiltu. Mazāku degvielas patēriņu, pārvadājot smagas kravas un braucot lielā ātrumā, nodrošina izcila braukšanas uzsākšana kombinācijā ar atbilstīgu aizmugurējā tilta attiecību – tā optimizējot dzinēja apgriezienus. Savukārt paceļamais tandēma tilts – gadījumos, kad kravas automobilis nav pilnīgi noslogots.