Varenauto ražotājs Koenigsegg un Ķīnas kompānija Qoros Pekinā notiekošajā autoizstādē demonstrē inovatīvas konstrukcijas motoru bez sadales vārpstas un droseļvārsta.
Koenigsegg un tās pakļautībā esošā kompānija FreeValve pie šī projekta strādājusi 17 gadus. Beidzot mērķis sasniegts un jaunās konstrukcijas motors tiek izrādīts, izmantojot Qoros 3 hečbeku.
Unikālā spēka agregāta pamatā ir četru cilindru dzinējs ar hidraulisko aktuatoru tehnoloģiju (PHEA – Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator), kas katru vārstu darbina individuāli. Pateicoties pneimatiskajam pievadam, hidrauliskajam aizvaram un elektroniskajai vadībai, vārstu atvēršanās un aizvēršanās process norit ar “ļoti lielu precizitāti.” Līdz ar tādas detaļas kā sadales vārpsta un droseļvārsts šim motoram vairs nav nepieciešamas.
Konstruktori uzsver, ka Qamfree motori ir vieglāki, jaudīgāki un ekonomiskāki. Piemēram, Qoros 3 iebūvētais 1,6 litru agregāts attīsta 231 ZS un salīdzinājumā ar oriģinālu kļuvis par 45% jaudīgāks, bet griezes moments pieaudzis līdz 330 Nm (+47%). Degvielas patēriņš samazinājies par 15%, bet kaitīgo izmešu daudzums – pat par 30%. Piedevām jaunais motors ir par veseliem 50 mm zemāks.
Foto: Ekrānšāviņš