• Speciālā izlaiduma modelis kā cieņas apliecinājums automobilim Audi R8 LMS
• Trīskrāsu virsbūves apdare, ekskluzīvi virsbūves elementi un plašs tehniskā aprīkojuma klāsts
Pirms gada Audi ar modeli Audi R8 LMS tā debijas braucienā guva uzvaru 24 stundu sacīkstēs Nirburgringas trasē. Šī GT3 automobiļa uzvara Audi Sport nodaļai iezīmēja veiksmīga autosacīkšu gada sākumu. Nu zīmols godina R8 LMS ar īpašu, ierobežotā skaitā ražotu modeli „selection 24h”, kas ir kā cieņas apliecinājums tā kopumā 323 uzvarām nacionālās un starptautiskās autosacīkstēs kopš 2009. gada.
Modelis „selection 24h”, kas tiks saražots tikai 24 eksemplāros, ir veidots uz Audi R8 Coupé V10 plus* bāzes. Tā vidū novietotais 5,2 l V10 dzinējs attīsta 449 kW (610 ZS) jaudu un spēj paātrināt šo Audi R8 sērijas labāko modeli no 0 līdz 100 km/h vien 3,2 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 330 km/h. Tādējādi Audi R8 Coupé V10 plus ir līdz šim ātrākais un jaudīgākais Audi sērijveida modelis. Jaudu starp abiem riteņu pāriem mainīgās attiecībās sadala jaunizstrādāta quattro piedziņa. Piekare un aerodinamika, kas pielāgotas, lai spētu tikt galā ar spēcīgu piespiedējspēku, kā arī kontroles koncepcija ar Audi virtuālo mērinstrumentu paneli izstrādātas, iedvesmojoties no autosporta. Tas tādēļ, ka Audi izstrādāja otrās paaudzes R8 vienlaikus ar GT3 sacīkšu modeli R8 LMS. Ciešā sadarbība starp sporta automobiļu inženieriem, autosporta speciālistiem un projektētājiem ļāvusi ievērojami uzlabot abu modeļu veiktspēju.
Audi R8 Coupé V10 plus saussvars ir 1454 kilogrami, savukārt tā virsbūve, kas veidota, ievērojot multimateriālu konstrukcijas principu, sver vien 200 kilogramus. Alumīnija un oglekļa šķiedras stiprināta polimēra (CFRP) kombinācijas izmantošana Audi Space Frame virsbūvē paver pavisam jaunas iespējas attiecībā uz automobiļa svaru, stingrību un uzvedību avārijas laikā.
Speciālā modeļa „selection 24h” tehniskajā aprīkojumā ietilpst dinamiskā stūres sistēma, adaptīvā amortizatoru kontroles sistēma Audi magnetic ride, kā arī Audi lāzeru apgaismojums. Trīskrāsu virsbūves apdare, kurā pamata krāsa ir Suzuka Gray ar dekoratīvajiem elementiem Mythos Black un Misano Red krāsās, atgādina par veiksmīgo sporta automobili Audi R8 LMS.
Priekšējais spoileris, ārējo atpakaļskata spoguļu ietvari, dzinēja pārsegs, aizmugurējie spārni un izkliedētājs ir veidoti no oglekļa šķiedras ar spīdīgu apdari. No tāda paša materiāla veidoti arī sānu spārni, ko rotā matēti „R8 24h” logotipi. Sporta izplūdes sistēmas izpūtējiem ir melnas krāsas apdare, bet 20 collu kalta alumīnija diski ar 10 Y formas spieķu dizainu ir krāsoti spīdīgā Athracite Black krāsā. Salonā speciālā izlaiduma modelis piedāvā pilnu ādas apdari Rotor Gray krāsā un Alcantara materiāla griestu tapsējumu. Gaisa ieplūdes atveres un Audi virtuālā mērinstrumentu paneļa pagarinātie dekoratīvie elementi veidoti no oglekļa šķiedras stiprināta polimēra (CFRP) ar spīdīgu apdari. Audi virtuālo mērinstrumentu paneli rotā arī matēts „R8 24h” logotips. Arī izgaismotās durvju sliekšņu uzlikas ir no oglekļa šķiedras ar spīdīgu apdari. Uz tām ir numuri no 1 līdz 24 – katram ierobežotā skaitā ražotajam automobilim. Šo ekskluzīvo modeļu durvīs iestrādāti lukturi uz zemes projicē Audi R8 logotipu. Nākotnē katram R8 pircējam būs iespēja personalizēt savus automobiļus ar gandrīz neierobežota rakstzīmju un logotipu klāsta palīdzību no Audi ekskluzīvā aprīkojuma piedāvājuma.
Audi R8 Coupé V10 plus speciālā izlaiduma modelis „selection 24h” ir kā cieņas apliecinājums Audi ievērojamajiem sasniegumiem izturības sacīkstēs. Lemānas 24 stundu sacīkstēs vien četru gredzenu zīmols pēdējo 15 gadu laikā ir guvis 13 uzvaras kopējā novērtējumā. Pirmās piecas no šīm uzvarām tika gūtas ar R8 modeļa sporta prototipu, no kā nosaukumu ieguvis sērijveida sporta modelis. 2009. gadā debiju sacīkstēs piedzīvoja GT3 sacīkšu automobilis Audi R8 LMS. Kopš tā laika tas guvis vairāk nekā 300 uzvaras sacīkstēs visā pasaulē, tai skaitā uzvaras kopējā novērtējumā 24 stundu sacīkstēs Nirburgringā, Spā-Frankošampā un Zolderas trasē, kā arī Dubaijā. Tā uzvaru sarakstā ir arī klases sacīkstes Deitonā. Pērn sacīkstēs pārsteidzoši debitēja jaunās paaudzes Audi R8 LMS, ar pirmo mēģinājumu gūstot uzvaru savās pirmajās 24 stundu sacīkstēs Nirburgringas trasē.
Audi R8 „selection 24h” publikas apskatei pirmo reizi būs pieejams AUDI AG prezentāciju stendā Nirburgringas 24 stundu sacīkšu norises vietā. Īpašā modeļa pasūtījumus var veikt no 2016. gada 10. maija, tā cena Vācijā ir 229 000 EUR.
Minēto modeļu degvielas patēriņš:
Audi R8 Coupé V10 plus:
Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā, l/100 km: 12,3;
CO2 izmešu daudzums kombinētajā ciklā, g/km: 287