Subaru prezentēja Boxer dzinēju 1966. gada 14. maijā Subaru 1000 modelī.
Kopš tā laika ir izgatavoti vairāk nekā 16 miljoni Boxer dzinēju, un katram automobilim, kas mūsdienās noripo no konveijera, zem dzinēja pārsega ir atrodama šī leģendārā konstrukcija.
Boxer dzinēja pamatā ir horizontāli novietoti cilindri. Šādam novietojumam ir daudzas priekšrocības. Pateicoties tam, ka virzuļi ir novietoti simetriski cits citam pretī, dzinējam praktiski nav vibrācijas. Dzinēja plakanais, zemais profils arī pazemina automobiļa smaguma centru, uzlabojot braukšanas stabilitāti un vadāmību.
Boxer dzinējs ir arī svarīga sastāvdaļa Subaru simetriskajā transmisijā, jo to var novietot pa vidu un pretī pārnesumkārbai. Kopā ar vienāda garuma pusasīm tas novērš stūres rata kustību priekšējo riteņu paātrinājuma laikā, kas raksturīga automobiļiem ar citiem piedziņas risinājumiem.
“Boxer dzinējs, simetriska transmisija un pilnpiedziņa ir pamatvērtības, kas raksturo īstu Subaru automobili. Šī tehnoloģija gadu gaitā ir pilnveidota un piecdesmit gadu laikā to ir novērtējuši miljoni Subaru īpašnieku,” saka Ringo Rahumels (Ringo Rahumeel), SUBARU Nordic AB Baltijas reģiona menedžeris.
Subaru prezentēja Boxer dzinēju 1966. gada 14. maijā Subaru 1000 modelī.