Ferrari V8 kļūst par 2016.gada International Engine of the Year uzvarētāju

Ferrari 3,9 litru twin-turbo astoņu cilindru motors ar 670 ZS jaudu, kas tiek izmantots varenauto 488 GTB konstrukcijā, ieguvis konkursa „Gada motors 2016” galveno balvu.

Ferrari uzvara nozīmē, ka pirmoreiz astoņu gadu laikā galveno balvu ieguvis motors, kam ir vairāk par četriem cilindriem. Līdz tam ar līdzīgu panākumu divtūkstošo gadu sākumā varēja lepoties vien divi „lielie” BMW agregāti: 5.0 V10 un 4.4 V8.

Interesanti, ka Ferrari ražojums svinēja uzvaru vēl trīs kategorijās: „Labākais jaunais motors,” „Labākais sportiskais motors” un „Labākais motors ar darba tilpumu no trīs līdz četriem litriem.” Itāļu inženieru tehniskais risinājums uzvarēja, saņemot 331 punktus, kamēr otro vietu ieguvušais 1,5 litru trīscilindru motors no BMW i8 hibrīdiekārtas – 284, bet trešās vietas īpašnieks Porsche 3,0 litru sešcilindru turbo agregāts – 267.

Kopējā ieskaitē aiz minētās trijotnes palika PSA Peugeot Citroen 1,2 litru trīscilindru turbo agregāts, Ford vienlitrīgais benzīna motors, Mercedes AMG divlitru „četrinieks,” Ferrari ražotais 6,3 litru V12 un Audi pieccilindru motors ar 2.5 litru tilpumu. Pēdējais tika novērtēts ar 94 punktiem.

Kategorijā „Labākais zaļais motors” jau ceturto gadu pēc kārtas laurus plūca Tesla Motors elektriskais dzinējs. Uzvarētāji nemainījās arī kategorijās dzinējiem līdz 1,0, 1,4, 1,8, 2,0 un līdz 2,5 litriem.

2016.gada International Engine of the Year uzvarētāji:

Galvenā balva: Ferrari 3,9 litru V8 twin-turbo
Labākais jaunais motors: Ferrari 3,9 litru V8 twin-turbo
Labākais „zaļais” motors: Tesla elektriskais dzinējs
Labākais sportiskais motors: Ferrari 3,9 litru V8 twin-turbo
Labākais motors ar tilpumu mazāku par 1 litru: Ford 999 kubikcentimetru trīscilindru turbo
1,0 – 1,4 litri: PSA Peugeot Citroen 1,2 litru trīscilindru benzīna turbo
1,4 – 1,8 litri: BMW 1,5 litru trīscilindru benzīna-elektriskais hibrīds
1,8 – 2,0 litri: Mercedes-AMG 2,0 litru benzīna turbo
2,0 – 2,5 litri: Audi 2,5 litru pieccilindru benzīna turbo
2,5 – 3,0 litri: Porsche sešcilindru benzīna turbo
3,0 – 4,0 litri: Ferrari 3,9 litru V8 twin-turbo
Virs 4,0 litriem: Ferrari 6,3 litru V12 atmosfēriskais benzīna motors

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.