Navigācijas sistēma, kas mācās: funkcija „Regulārie maršruti” padara braukšanu relaksētāku
Lai padarītu braukšanu vieglāku, Volkswagen ir izstrādājis navigācijas sistēmas funkciju „Regulārie maršruti”, kas spēj mācīties. Labākā sistēmas īpašība ir tas, ka tā automātiski atceras regulāri brauktos maršrutus (piemēram, uz darbu) un pārbauda tos, lai noteiktu, vai tajos nav kādi satiksmes traucējumi. Ja maršrutā tiek konstatēts sastrēgums, navigācijas sistēma automātiski izvēlas alternatīvu maršrutu arī tad, ja atrodas neaktīvajā režīmā. Cik šī sistēma maksā? Patiesībā tā nemaksā neko, jo Volkswagen jaunākās paaudzes Discover Media un Discover Pro radio/navigācijas sistēmās „Regulāro maršrutu” funkcija ir iekļauta standarta aprīkojumā.
Kādā lielpilsētā kaut kur Vācijā pulkstenis rāda nedaudz pirms astoņiem no rīta. Mūsu braucējs beidz ēst brokastis, iedzer pēdējo kafijas malku, iekāpj automobilī un uzsāk braucienu uz darbu – un uzreiz iekļūst satiksmes sastrēgumā. Sastrēgumi Vācijā kļūst par arvien biežāku problēmu. Jaunākajā „Sastrēgumu indeksā”, ko publicējis navigācijas sistēmu speciālists un Volkswagen piegādātājs TomTom, redzams, ka Štutgartē, Hamburgā, Ķelnē, Minhenē un Berlīnē, kas šādā kārtībā ir piecas noslogotākās pilsētas Vācijā, lieli satiksmes sastrēgumi veidojas virs vidējā līmeņa. Tas nozīmē, ka ikvienam, kas šajās pilsētās pārvietojas ar automobili, katram braucienam ir jāieplāno par aptuveni 30 procentiem vairāk laika. Patiesībā Štutgarte (48. vietā starp 295 pilsētām) starptautiskajā satiksmes sastrēgumu novērtējumā ir pat priekšā Ņujorkai (52. vietā). Situācija nav īpaši labāka citās Vācijas pilsētās.
Braucot uz darbu vai pa vietējiem maršrutiem, lai apciemotu draugus vai aizvestu bērnus uz skolu, reti kurš izmanto navigācijas sistēmu. Tas šķiet pašsaprotami, jo braucēji zina ceļu, un norādījumi nav nepieciešami. Tomēr viss būtu daudz vienkāršāk, ja automobilis varētu brīdināt autovadītāju par satiksmes problēmām arī zināmos maršrutos. Tieši to dara funkcija „Regulārie maršruti”.
Kad kāds maršruts tiek izbraukts pirmo reizi, tas tiek saglabāts navigācijas sistēmas atmiņā. Tad informācijas un izklaides sistēmā tiek sniegts līdz pat trīs biežāk braukto maršrutu saraksts atkarībā no nedēļas dienas un diennakts laika. Atliek vien nospiest pogu, un maršruts tiek attēlots sistēmas kartē. Kad autovadītājs pieskaras ekrānā attēlotajam maršrutam, tas automātiski aktivizē funkciju, kas pārrauga attiecīgo maršrutu. Tad navigācijas sistēma klusi darbojas fonā, pat ja autovadītājs izvēlas uz galamērķi braukt pa citu maršrutu. Citiem vārdiem, sistēma nesniedz nekādus norādījumus. Tikai tad, ja maršrutā būs kādas problēmas ar satiksmi, sistēma ieteiks ieslēgt automātisko aktīvo apkārtceļa funkciju. Ir skaidrs, ka šis elektroniskais palīgs padarīs pat regulāros braucienus daudz relaksētākus un vieglāk izplānojamus no nepieciešamā laika viedokļa – un tieši šādam mērķim šī funkcija ir paredzēta.
Foto: Publicitātes attēls