Nerealizēto automašīnu skaits pasaulē pieaug katru gadu un iemesli tam ir dažādi – ekonomiskā krīze, pirktspējas kritums, situācijas izmaiņas dažādu valstu attiecībās u.tml. Tā vai citādi, nepārdoto automobiļu kapsētas pastāvīgi pieaug izmēros un tiek veidotas arvien jaunās valstīs.
Zemāk neliels apskats ar komentāriem un attēliem:
Tūkstošiem nepārdotu auto tiek uzglabāti Širnesā, Lielbritānija.
Foto: Ekrānšāviņš no Zerohedge.com
Ziņo Hjūstona: „Mums ir problēma – neviens nepērk mašīnas. Nē, nu pērk, protams, taču ne tādā daudzumā, kā tās tiek saražotas.”
Foto: Ekrānšāviņš
Svindona, Lielbritānija. Problēma tā pati – automašīnas ir, pircēju nav! Šī iemesla dēļ autoražotājiem jāiepērk arvien vairāk zemes, kur izvietot automobiļus, kas bezgalīgā virtenē ripo pa konveijeru.
Foto: Ekrānšāviņš
Milzīgs skaits jaunu auto gaida savu stundu Baltimoras ostā, Merilendas štatā.
Foto: Ekrānšāviņš
Ražotāji nekad nesamazinās automobiļa cenu, lai varētu tos ātrāk pārdot – viņi vēlas atpelnīt katru ieguldīto centu. Turklāt, ja uzsāktu tirdzniecību par ievērojami zemākām cenām, pircēju nebūtu dārgākiem automobiļiem. Apburtais loks! Nissan kompānijas testu autodroms pie Lielbritānijas pilsētas Sanderlendas, ko praktiski pilnībā aizpilda gatavā produkcija.
Foto: Ekrānšāviņš
Pilna arī stāvvieta pie rūpnīcas, turklāt ne jau ar darbinieku transportu, bet gan ar jauniem automobiļiem.
Foto: Ekrānšāviņš
Neliela daļa no gigantiska autoparka, kur saulē cepinās tūkstošiem nepārdotu auto. Katru nedēļu rūpnīcās top desmitiem tūkstošu jaunu automobiļu, taču ne visi atrod savus pircējus. Turīgākajās valstīs gandrīz katrā ģimenē ir vismaz viens automobilis. Cik bieži jums ir vajadzīgs jauns?
Foto: Ekrānšāviņš
Lidmašīnu skrejceļš pie Sanktpēterburgas Krievijā jau sen netiek lietots pēc nozīmes – tagad to izmanto kā stāvvietu no Eiropas ievestajiem automobiļiem.
Foto: Ekrānšāviņš
Ierastais cikls – pērk, lieto, salauž – nopērk jaunu, nestrādā. Šodien patērētājam izdevīgāk salabot veco, nevis iegādāties jaunu. Tūkstošiem nepārdotu automobiļu stāv Apperheifordā, Oksfordšīras grāfistē Lielbritānijā – tur nav, kur ābolam nokrist. Bēdīgs skats. Kā atrisināt šo problēmu neviens nezin, tādēļ konveijers turpina strādāt, bet jauno automobiļu kapsētas papildina arvien jauni eksemplāri.
Foto: Ekrānšāviņš
Tūkstošiem jaunu Citroen atvesti no Francijas. Tagad tie nevienam nevajadzīgi turpina vadīt dienas Korbijas pilsētā Lielbritānijā. Pagājuši tie laiki, kad pircēji katru gadu pārsēdās jaunā auto. Varbūt, kāds to arī dara, taču tādu nebūs daudz.
Foto: Ekrānšāviņš
Autostāvvieta Valensijas ostā, Spānijā. Šie daudzkrāsainie spēkrati te paliks uz mūžu. Pierādījumi redzami šajos attēlos – simtiem tūkstošu jaunu auto visā pasaulē nobrauc no konveijera tikai tādēļ, lai nevienam nevajadzīgi mirtu kādā klusā stāvvietā reizē ar citiem ciltsbrāļiem.
Foto: Ekrānšāviņš
Ford jauno pikapu kapsēta Detroitā, ASV.
Foto: Ekrānšāviņš
Spriežot pēc biezās putekļu kārtas, britu Rover 75 šajā Ķīnas noliktavā glabājušies krietnu laiku.
Foto: Ekrānšāviņš
Toyota jauno automobiļu stāvlaukums Kalifornijā, ASV, aizņem 60 hektārus.
Foto: Ekrānšāviņš
Jauno auto kapsēta Bristolē
Foto: Ekrānšāviņš
Tūkstošiem jaunu Honda velti gaida pircēju Tokijā.
Foto: Ekrānšāviņš
Situācijā pasliktinās ar katru gadu. Autoražotāji regulāri atjauno modeļu klāstu, piedāvājot pircējam tos komplektā ar jaunākajām tehnoloģijām, savukārt 2-3 gadus vecām mašīnām, kas salīdzinot ar jaunajām, uz to brīdi jau ir novecojušas, paliek arvien mazāk izredžu sagaidīt pircēju. Labākajā gadījumā tie tiks izjaukti detaļās, bet sliktākajā – turpinās rūsēt jauno auto kapsētās vai nonāks zem preses.
Foto: Ekrānšāviņš
Dažas kompānijas, piemēram, General Motors, pārceļ ražotnes uz Ķīnu. Taču arī tur pēdējā laikā pieprasījums rūk un tagad jauno amerikāņu automobiļu kapsētas nav retums arī Ķīnā.
Foto: Ekrānšāviņš
Foto: Ekrānšāviņš
Foto: Ekrānšāviņš no Zerohedge.com