Nākotne bez šofera – Mercedes prezentē “Future Bus” (+ foto)

Mercedes-Benz prezentējis ar autonomās vadīšanas sistēmu aprīkotu autobusu, kas jau sekmīgi izmēģināts 20 km garā Bus Rapid Transit (BRT) trasē Nīderlandē.

Future Bus pamatā ir platforma, ko izmanto 12 m garajam sērijveida modelim Citaro. Autobuss aprīkots ar autonomās vadīšanas sistēmu CityPilot, kas balstās uz GPS, daudzu kameru, radaru un sensoru darbību un „spēj vadīt autobusu ar precizitāti līdz pat centimetram”. Sistēma atpazīst luksofora signālus un šķēršļus, ja tie gadās ceļā, kā arī prot apstāties pieturvietās, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Maksimālais ātrums, kādā spēj darboties autopilots – 70 km/h.

Future Bus salonā iebūvēti patiešām futūristiska izskata pasažieru sēdekļi, pie griestiem liels informācijas ekrāns, bet bagāžas novietošanai paredzētajos plauktos integrētas nišas viedtālruņu uzlādēšanai.

Salons sadalīts trīs zonās. Pirmā – „servisa zona,” atrodas uzreiz aiz vadītāja, otra izvietota autobusa centrā un paredzēta pasažieriem, kas ceļo nelielos atstatumos, savukārt trešā zona ir salona aizmugurē un iecerēta kā atpūtas vieta.

Bus Rapid Transit (BRT) trase ir 20 km garš ceļa posms, kas savieno netālu no Amsterdamas esošo Hārlemu ar Amsterdamas lidostu Šipholu. Līnijā ir 11 pieturvietas, 22 luksofori un 3 tuneļi. Vietām ceļš ir ļoti šaurs, turklāt sabiedriskā transporta josla no pārējās plūsmas nav atdalīta ar barjerām. Praksē bezpilota autobusa izmantošana izskatās šādi: šoferis vada Future Bus līdz pirmajai pieturvietai, tad ieslēdz daļēji automatizēto režīmu un var atlaist stūri un pedāļus. Tālāk autobuss brauks pats turēdamies tieši pa vidu 3,10 m platajai joslai. 20 cm ir maksimālā robeža, ko tas var bez šofera palīdzības piestūrēt pats uz vienu vai otru pusi. Pieturvietai autobuss tuvojas līgani bremzējot un apstājas precīzi 5 cm no platformas malas. Future Bus komunicē ar luksoforiem un prot pieskaņoties „zaļajam vilnim”.

Mercedes uzskata, ka šāda veida transporta ieviešana atkarīga no tā, cik strauji attīstīsies tehnoloģijas (Future Bus attīstība ir otrajā fāzē no piecām), taču ir pārliecināts, ka pilnīga uzticēšanās autopilotam kļūs par realitāti „pārskatāmā nākotnē”.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.