ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde (NTSB) publicējusi izmeklēšanas rezultātu atskaiti sakarā ar negadījumu, kurā gāja bojā autovadītājs, kas tajā brīdī izmantoja “Tesla Model S” automašīnas autopilota sistēmu.
Izmeklēšanā tika noskaidrots, ka pirms sadursmes automašīna braukusi ar ātrumu 75 jūdzes stundā (120 km/h), kamēr satiksmes noteikumi noteica, ka šajā ceļa posmā ātrums nedrīkst pārsniegt 65 jūdzes (100 km/h). Konstatēts, ka autovadītājs izmantojis autopilotu – sistēmu, ko NTSB nosaucis par kruīzkontroli, kurai ir citu transportlīdzekļu atpazīšanas un savas joslas uzturēšanas funkcijas.
Pirmā cilvēka bojāeja avārijā, kurā iesaistīta ASV elektroautomobiļu ražotāja “Tesla Motors” automašīna “Model S”, kurai bija ieslēgts autopilota režīms, notika 7.maijā ASV, Floridas štatā. 40 gadīgais Džošua Brauns, kas vadību bija uzticējis “Model S” autopilotam, ietriecās kravas auto, kas tobrīd griezās pa kreisi. Ne vadītājs, ne autonomās vadības sistēma uz notikušo nepaguva reaģēt. “Tesla” vadība paziņoja, ka nelaime notikusi traģisku apstākļu sakritības dēļ.
Nedaudz vēlāk notika vēl divi starpgadījumi, kas saistīti ar “Tesla” autopilotu. Vienā no tiem vadītājs atzinās, ka nav reaģējis uz elektronikas brīdinājumu par autopilota atslēgšanu, jo neprotot angļu valodu.
Foto: Publicitātes attēls