Vācija vēlas, lai ASV elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmums “Tesla Motors” pārtrauc reklamēt “autopilota” funkciju savos automobiļos, jo tā klientiem rada maldīgus priekšstatus.
Vācijas Federālā motorizēto transportlīdzekļu aģentūra KBA uzņēmumam nosūtījusi vēstuli, kurā teikts: “Lai novērstu klientu pārpratumus un maldīgus priekšstatus, mēs lūdzam, lai maldinošais termins “autopilots” vairs netiktu izmantots šīs sistēmas reklāmās.”
Vācija šobrīd veic izmeklēšanas saistībā ar “Tesla” ražoto automašīnu autopilota sistēmu, kas ir pieejama “Model S” automobiļos kopš 2015.gada oktobra.
Kritika attiecībā uz šo sistēmu radusies pēc divām fatālām autoavārijām, no kurām viena notikusi janvārī Ķīnā un otra – ASV Floridas štatā maijā.
Savukārt septembrī “Tesla” automašīna uz lielceļa Vācijas ziemeļos ietriecās tūristu autobusā, viegli ievienojot autovadītāju, kurš norādīja, ka bija aktivizējis automobiļa autopilota sistēmu.
Tajā laikā “Tesla” vēstīja, ka autovadītājs apstiprinājis, ka autopilots “darbojās pienācīgi un nav saistīts ar šo negadījumu”.
Pagājušajā nedēļā “Tesla” preses pārstāvis ziņu aģentūrai AFP sacīja, ka “mēs vienmēr esam saviem klientiem skaidri norādījuši, ka autopilots ir autovadītāja atbalsta sistēma, kas paredz autovadītājam pastāvīgi būt uzmanīgam”.
Autopilota funkcija ļauj automašīnām automātiski mainīt joslas un reaģēt uz satiksmi, taču tā nav pilnībā autonomavadīšanas tehnoloģija.

Foto: Publicitātes attēls