Nissan Motor Co., Ltd. savā rūpnīcā Opamā, Japānā ieviesis jauninājumu – inteliģento automobiļu vilkšanas sistēmu (Intelligent Vehicle Towing — IVT), kas ir pilnībā automatizēta automobiļu vilkšanas sistēma.
Nissan cenšas padarīt cilvēku, automobiļu un sabiedrības savstarpējo mijiedarbību aizraujošāku saskaņā ar savu Inteliģentās mobilitātes vīziju — koncepciju par to, kā automobiļi tiks vadīti, darbināti un integrēti sabiedrībā. Šajā jaunajā projektā ir izmantotas kartēšanas un sakaru tehnoloģijas, lai sasaistītu inteliģento un pilnībā elektrisko automobili ar infrastruktūru, tādējādi sekmējot Nissan Inteliģentās integrācijas ieceres īstenošanu.
Par jauno tehnoloģiju.
IVT sistēmā ir izmantots pārveidots Nissan LEAF, lai patstāvīgi vilktu sastāvu ar rūpnīcā izgatavotajiem automobiļiem maršrutā starp paredzamajām iekraušanas un izkraušanas zonām rūpnīcas teritorijā.
Pretēji ierastajām automātiski vadāmajām automobiļu sistēmām, ko izmanto rezerves daļu transportēšanai un kam nereti ir nepieciešams uzstādīt sliedes vai izmantot lielu apjomu magnētisko lenšu, šīs sistēmas darbībai nav nepieciešama nekāda īpaša infrastruktūra. Velkošais automobilis ir aprīkots ar virkni kameru un lāzera skeneru, kas atpazīst joslu marķējumu, ierobežojumus un potenciālos šķēršļus, kā arī konstatē automobiļa apkārtnē esošo bīstamību. Saskaņojot šo informāciju ar kartes datiem, velkošais automobilis aprēķina savu atrašanās vietu, bez jebkādiem palīglīdzekļiem mērojot ceļu uz galamērķi. Velkošais automobilis pārvietojas ātrumā, kas atbilst rūpnīcas teritorijā noteiktajiem ātruma ierobežojumiem, un automātiski apstājas, konstatējot šķērsli vai bīstamību tā ceļā. Automobilis turpina ceļu tikai tad, kad ir pārliecinājies, ka tālākajā ceļā nav nekādu šķēršļu.
Vilkšanas maršrutu var vienkāršā veidā pielāgot atbilstoši izmaiņām ražošanas procesos vai automobiļu transportēšanas maršrutos. Visi velkošie automobiļi, kuru vadīšanā netiek iesaistīti autovadītāji, ir savienoti ar centrālo satiksmes vadības sistēmu, kas var pārraudzīt katra automobiļa atrašanās vietas datus, braukšanas ātrumu, atlikušo akumulatora uzlādes līmeni un automobiļa darbības stāvokli. Kad divi velkošie automobiļi, kuri pārvietojas bez autovadītāju iesaistes, nonāk krustojumā, vadības sistēmas algoritms nosaka, kuram automobilim ir braukšanas priekšroka, turklāt ārkārtas situācijā šī sistēma var attālināti apturēt automobiļus.
Tehnoloģijas izstrādes vēsture.
Nissan rūpnīcā esošā loģistikas sistēma paredz, ka autovadītāju komanda transportē gatavos automobiļus no ražošanas līnijas beigām uz rūpnīcā ierīkoto izkraušanas un iekraušanas laukumu, kur automobiļi tiek tālāk iekrauti kuģos. Līdz ar IVT ieviešanu Nissan varēs palielināt ražošanas efektivitāti.
Tā kā šīs sistēmas izmēģinājumi aizsākās apmēram pirms gada, rūpnīcā ir veikti vairāk nekā 1600 ar to saistīti izmēģinājuma braucieni. Apkopotie dati tika izmantoti, lai nodrošinātu sistēmas uzticamu darbību rūpnīcas teritorijā. Tika izstrādāta arī drošības sistēma un atteikumdroša sistēma, lai risinātu potenciālos riskus un negaidītus apstākļus, ar kādiem varētu saskarties IVT sistēma autonomās braukšanas laikā, tostarp saistībā ar nelabvēlīgiem laikapstākļiem un braukšanu nepietiekama apgaismojuma apstākļos. Nissan turpinās šīs sistēmas pārbaudes savā rūpnīcā un izvērtēs iespējas ieviest to arī citās rūpnīcās Japānā un ārpus tās.
Nissan jau vairākus gadu desmitus nodarbojas ar autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādi. Augustā uzņēmums laida klajā godalgoto ProPILOT tehnoloģiju, kas paredzēta autonomai braukšanai vienas lielceļa braukšanas joslas ietvaros. IVT turpina apliecināt Nissan holistisko pieeju attiecībā uz mobilitāti, paplašinot autonomās braukšanas tehnoloģiju sniegtās priekšrocības un padarot tās pieejamas ne tikai personīgam lietojumam.
Šajā projektā iegūtie dati un zināšanas ļaus paplašināt autonomās braukšanas tehnoloģiju lietojumu, lai piedāvātu jaunus risinājumus gan Nissan klientiem, gan sabiedrībai kopumā.
Foto: Publicitātes attēls