Igaunijā pērn pārdotas 22 429 jaunas vieglās pasažieru automašīnas, kas ir par 10,2% jeb 2082 spēkratiem vairāk nekā 2015.gadā un ir visu laiku labākais sniegums, izņemot 2006.-2008.gadu, liecina Igaunijas autotirgotāju un servisa kompāniju asociācijas AMTEL apkopotie dati.
Decembrī vien Igaunijā pārdotas 1304 jaunas vieglās automašīnas, kas bija par 2,8% vairāk nekā šajā mēnesī 2015.gadā, bet mazāk nekā novembrī. Ierasts gada pēdējā mēnesī automašīnu tirdzniecība ir kūtrāka.
Visvairāk Igaunijā tiek pārdotas mazās vidējās klases automašīnas, kas pērn veidoja 28,2% no visām pārdotajām jaunajām automašīnām valstī. Vidējās klases automašīnas veidoja 15,8%, bet vidējās un mazās pilnpiedziņas klases automašīnas – attiecīgi 14,8% un 13,5%.
No Igaunijā pārdotajām jaunajām pasažieru automašīnām 1096 pērn tika eksportētas.
Pērn Igaunijā visvairāk pārdotas “Toyota” ražotās jaunās automašīnas – 3527, kam sekoja “Škoda” ar 2493 jauniem pārdotiem spēkratiem un “Volkswagen” ar 1781 automašīnu.
No jaunu vieglo pasažieru automašīnu modeļiem pērn Igaunijā vispopulārākais bija “Škoda Octavia” ar 1145 gada laikā pārdotām vienībām, kā arī “Toyota Avensis” ar 845 pārdotām automašīnām un “Toyota Auris” ar 764 spēkratiem.
Būtisks pieaugums pērn Igaunijā reģistrēts komerciālo transportlīdzekļu tirgū, kur pārdoti 4972 spēkrati, kas ir par 8,7% vairāk nekā 2015.gadā. Komerciālo transportlīdzekļu tirgus līderis pērn Igaunijā bija “Peugeot” ar 784 pārdotām automašīnām, kam sekoja “Citroen” ar 717 spēkratiem un “Renault” ar 558 automašīnām.
Savukārt jaunu kravas automašīnu tirgū dominēja “Volvo” ar 286 gada laikā pārdotām automašīnām, kam sekoja “Scania” (261 automašīna) un “Mercedes-Benz” (113 automašīnas).
Foto: Publicitātes attēls